סרטים כחולים...סת'ומרת פורנו...

aשרון

New member
סרטים כחולים...סת'ומרת פורנו...

בגדול, מה דעתכם על הז'אנר? איך אתם תופסים אותו?
מבחינת תעשייה, ז'אנר הפורנו הוא לא ממש מפותח בישראל, הייתם רוצים שהז'אנר יתפתח בארץ?

ולעניין לשמו אני מעלה את הנושא, האם כדאי לי לפנות לחברת הפקה ישראלית המפיקה סרטי פורנו ולהציע להם את שרותי כתסריטאי?
כי תכל'ס, אני רוצה להתחיל להשתכר במקצוע שלי. ויש אימרה: 'לא משנה איפה מתחילים, העיקר שמתחילים מאיפה שהוא'!

מה דעתכם, האם כדאי לי לפנות?
ואם אני פונה, איך אני יכול לוודא שהם לא ישתמשו בתסריט הראשון שאני שולח להם כדוגמא?

תודה חברים וחברות
 

מיכאל1411

New member
יש לפעול על מנת לצמצם ואף להכחיד את תעשיית הפורנו

ובטח לא לתרום לקיומה בצורה כזו או אחרת. אני מקווה שלא התכוונת ברצינות. תסריטאי מתחיל בד''כ מוצא משרה
בהתמחות (בתשלום, אין אופציה אחרת) בכתיבת סלוגנים/פרסומות/עלוני סופרמרקט/תכניות ילדים ועוד.
 

aשרון

New member
היי מיכאל...

לדעתי פורנו זה דבר טוב.
זה משחרר, זה נותן לאנשים לחוות פנטזיה שאין להם אומץ לממש. אם זה פורנו ממש טוב אז זה גם יכול לעזור ברעיונות לגיוון חיי המין.
עשו מחקר פעם עם אנשים שהתנדבו לו, זוגות ויחידים והתוצאות הראו שאלה שצפו בפורנו חיו חיים פחות מתוחים והפכו לאנשים יותר רגועים.

הסטיגמה שיש לז'אנר הזה היא בהחלט מרתיעה, אני חושב שהגיע הזמן לשנות את הסטיגמה הזו ולתת לאנשים את הלגיטימציה להרגיש בנוח שהם צופים בפורנו ולא להרגיש שזה דבר אסור.

ובחזרה אליי, אני בן 36 ואין לי זמן להתמחות בחינם בשביל אנשים אחרים, בתשלום כן.
 
ומה לגבי המחקרים

שמראים שפורנו מעודד החפצת נשים?
בערך 90% מהפורנו אם לא יותר ממנו מופנה לקהל הגברי ומיוצר מנקודת מבט גברית ולא נשית. זה מעודד החפצת נשים וסטנדרטים לא ריאליסטים שלצערנו ילדים יותר ויותר צעירים נחשפים אליהם ובטוחים שככה היא המציאות.
וזה בלי להכנס למחקרים שנעשו שרב הנשים שפונות למקצוע מיני כלשהו הן לרב כאלו שנפגעו בילדותן מאונס, תקיפה מינית או גילוי ערייות.
סקרים ומחקרים מוכיחים שוב ושוב שאחוז גדול מאוד של נשים לא יודע להגיע לאורגזמה ולא נהנה מיחסי מין כי תפקידן הן 'רק' לשרת את הגבר כי סקס זה בשביל גברים ולא בשביל נשים וכל התעשייות האלו רק מנציחות יותר ויותר את הגישה הזאת. שהסקס הוא בשביל הגבר, שההנאה היא בשביל הגבר, שהאשה שם כדי לשרת אותו. הסרטים האלו נעשים קודם כל מנקודת מבט גברית.
אני באמת ממליצה לך לחפש דוקואים ומחקרים על הנושא וגם לחפש פורנו פמיניסטי כדי להבין כמה מעוות העולם שמוצג בפורנו הכביכול 'רגיל'.
זה ממש לא משהו שהוא צריך להיות בסדר כי זה הרבה מעבר לפורקן מיני נטו, זאת ראיית עולם שלמה מעוותת שאנשים נחשפים אליה וחושבים שהיא נכונה.
 

aשרון

New member
היי....

את בטוחה שאת מדברת מדעתך שלך, או מתוך הדעה החברתית הקולקטיבית שהשתרשה אצלך במוח לגבי פורנו?

החברה הרגילה אותנו לחשוב על פורנו בדרך הצרה והמכלילה, עד כמה שפורנו זה דבר רע ומנצל.
בשנים האחרונות חל שינוי בתחום והעסק הפך ליותר מקצועי ויותר ממוסד ובטוח. אנשים פונים לתחום מבחירה חופשית ומודעת. הם מנצלים את העסק ולא העסק מנצל אותם. אני מדבר בעיקר על ארה"ב, כי במדינות אחרות וגם בישראל עדיין לא התקדמו לראייה בריאה של העסק, חלק מזה נובע מהדעה הקדומה החברתית שהשתרשה במשך דורות.

את מדברת על החפצת האישה או על הצגת עולם מעוותת?

אז א' : את מוזמנת ליצור פורנו נשי וחזק בעצמך .
ב': הכל עניין של חינוך. אם אדם צופה בפורנו וחושב שזה כמו במציאות, אז הבעיה היא בחינוך ובגישה החברתית לדבר, ובסופו של דבר הבעיה היא באינדיבידואל עצמו.

זה כבר לא הפורנו שמייצג תמונת עולם מעוותת אלא החברה שלא נותנת לעצמה להתקדם הלאה ולהכיל את ההתקדמות שביצע הז'אנר.

פורנו זה יותר מדרך לפורקן מיני, עוסקים בו אנשים שונים, בגלל סיבות שונות, מרקעים שונים בחברה. היום אנשים עושים את זה מתוך בחירה.
 
לפעמים חבל לי שאני לא חיה בעולם של אנשים כמוך

בחירה זאת מילה בעייתית נורא.
כביכול גם אנשים בסין בוחרים ללכת לעבוד בשביל סנטים ליום בתנאים מחפירים, וילדים במדינות מתפתחות בוחרים ללכת להרכיב נעליים בגיל 5, ואפילו היהודים במלחמת העולם השניה בחרו לעלות על רכבות וגם לא מעט שחורים בארצות הברית האמינו שהם צריכים להיות עבדים כי הם נחותים יותר מהאדם הלבן ונשים במשך שנים רבות לא חשבו שהן צריכות לקבל זכות הצבעה ועד היום יש נשים שלא חושבות שהן צריכות לחפש סיפוק אישי אינדבידואלי כלשהו מעבר ללשרת את צרכי בעליהן או משפחתן.
הכל זה סוג של בחירה. כמו שפורנו זה בחירה וכמו שהרואין זה בחירה וכמו שלעשן זאת בחירה.
אז בסדר כולם בחרו ללכת לפורנו. תמשיך להאמין בזה כי החברה שלנו ממש ממש בסדר.
&nbsp
ואני לא מקבלת את גישת ה"ההורים צריכים לחנך". די כבר עם הטענות האלה על כל דבר בערך. אנשים צריכים להתחיל לקחת אחריות על מה שהם עושים. אנחנו כל כך רגילים להיות מוקפים בתכנים שמעוותים לנו את העולם שכבר הספקנו לראות את העיוות ולחשוב שמציגים לנו משהו לא בסדר כי הכל זה נורמה.
&nbsp
ואני לא אצור פורנו כי זה באמת לא מעניין אותי, לא פורנו פמיניסטי ולא פורנו אחר. יש מספיק דברים אחרים שמעניינים אותי פי כמה לעסוק בהם.
אני באמת ממליצה לך לחפש קצת ולחקור קצת את הנושא ולא לחשוב שאתה מבין עליו הכל וזה נכון לגבי כל דבר ולא רק זה. צא מנקודת הנחה לגבי כל דבר, שאתה סביר להניח לא מבין אותו. ואני לא טוענת שאני מבינה לחלוטין את עולם הפורנו אבל אני כן חושבת שהעיניים שלי קצת יותר פקוחות משלך.
תחפש קצת אינפורמציה על כל האנשים שמתו, הנשים במיוחד, ואיך. חפש קצת דברים על יצוג והחפצת נשים, על נקודת מבט, על מיניות נשית ובאמת באמת שיש לא מעט מחקרים שמראים שנשים פשוט לא נהנות די הרבה מהזמן.. זה הכל מגיע מאותו מקום, זה הכל מתקשר לאותה ראיית עולם.
&nbsp
אם אתה מחפש וקורא וחוקר את כל הדבר הזה ואתה עדיין חושב אחרי שהבעיה היא אצלי שאני סגורה מדי ולא מוכנה להתפתח עם הזמן אז סבבה, אני לא אגיד כלום.
 

vanishing point

New member
הייתי מייעץ לך

לצפות ב"בלו"
סרט דוקו על תעשיית הפורנו בארץ.


סרט אמיץ מאוד שחלף מתחת לראדר של הרבה אנשים.
 

vanishing point

New member
לא. פעם הסרט היה נגיש לצפייה דרך האתר של "יס דוקו"

ולצערי הרב הסרטים שם מחייבים כרגע מנוי ב"יס".
חבל, כי יש שם כמה סרטים טובים.
מידע על הסרט? גוגל... אני מניח.
 
למעלה