סרטי ההוביט - עדכונים

  • פותח הנושא azdu
  • פורסם בתאריך

azdu

New member
סרטי ההוביט - עדכונים

לאחר ההכרזה הדרמטית על ההתחלה בקדם-ההפקה של סרטי ההוביט, הייתה תקופה של יובש בחדשות, בעיקר בשל העובדה שהבמאי, גיירמו דל-טורו, היה עסוק במסע יחס"צ לסרטו החדש "הלבוי 2" ופיטר ג'קסון עסוק בפוסט-פרודקשן של סרטו החדש "the lovely bones". יחד עם זאת מסתבר שאין שום ריאיון שנעשה עם דל-טורו על הלבוי 2 (ובתקופה האחרונה יש מלא...) שלא מתחיל או מסתיים בהתייחסות לסרטי ההוביט (דל טורו עשה פראפראזה על האמירה המפורסמת של צ'רצ'יל ואמר כי "מעולם לא שאלו רבים כל-כך, שאלות רבות-כל-כך על סרט שהמידע עליו הוא מעט כל-כך"...) כך שיש מספר עדכונים מעניינים: א. קאסט - דל טורו מתעקש שמלבד איאן מקקלן (גנדלף) ואנדי סירקיס (גולום) וכנראה איאן הולם (סוג של בילבו...) אין החלטות סופיות. מקלן וסירקיס התראיינו לאחרונה והודו כי סוכמו עמם דברים, אך טרם נחתמו חוזים (והדבר הגיוני כי התסריט לסרט השני עוד לא כתוב - ר' להלן - ולא יודעים מה יהיה היקף התפקיד שלהם בו...). דל-טורו התראיין ואמר גם שקיימת הסכמה בינו לבין ג'קסון ופראן וולש (האישה והשותפה) לגבי short list של שחקנים לתפקיד בילבו (אם הולם לא יהיה רלוונטי, והוא לא - כי הוא התראיין לפני כמה שנים ואמר שלא יהיה מעוניין לשוב לתפקיד...). באשר לשחקנים האחרים (מורטנסן (אראגורן), בלנשט (גלדריאל), ווד (פרודו), בלום (לגולאס), אוסטין (סאם) ו-ויבינג (אלרונד), דל טורו הודה, כי רק כאשר יוחלט מה יהיה בסרט השני, ייקבע הצורך בשיתופם (ג'ון רייס-דייויס כבר הצהיר כי אינו מעוניין לשוב לתפקיד גימלי או כל גמד אחר...). מי שבמופגן לא מופיע ברשימות הללו הוא כריסטופר לי (סארומן). בריאיון שהוא נתן לפני 4 ימים הוא התוודה, כי הוא אינו מעוניין לשוב לתפקיד סארומן, שכן הוא יתקשה לטוס ולשהות זמן ממושך בניו-זילנד (בכל זאת, הבחור בן 85), עם זאת הוא הביע עניין רב והתלהבות גדולה מלשמש בתפקיד 'הקול של סמוג'... (מעניין, אני מעדיף אותו גם בתור סארומן...היחסים המתדרדרים בינו לבין גנדלף יכולים להוות סיפור מעניין, שלא לדבר על חלקו במועצה הלבנה...). מי שעוד יקבלו תפקידים בסרט יהיו ככל הנראה רון פרלמן (הלבוי ושנים לפני כן "החיה" בסדרת הטלוויזיה, היפה והחיה), ושחקן נוסף (ששמו פרח מזכרוני), שמקבלים תפקידים קבועים בסרטיו של דל טורו. ב. תסריט - דל טורו הודה כי שום דבר אינו כתוב ויש רק קצה-קצה של סקיצות, אבל בשורה ארוכה של ראיונות הוא חשף 4 פרטי מידע מעניינים: 1. כבר לא בטוח שיהיה סרט שני. דל טורו אמר שהוא לא יעשה שום דבר בשל הכרח. אם במהלך הכתיבה יתגלה שיש על מה לדבר בעניין סרט שני - הוא יצולם. אם לא - לא. בריאיונות מאוחרים יותר הוא חזר בו מעט ומסר את הפרטים הבאים על הסרט השני: 2. הסרט הראשון אמור להיות הספר ההוביט כולו. והסרט השני יתעמק בתקופה שבין ההוביט לאחוות הטבעת. הוא ממש כועס שמכנים את הסרט הזה "סרט-גשר" (באתרי האינטרנט הסרט מכונה בלעג sperquel - שילוב של סרט-קודם ושרץ) והוא טוען שהוא יעמוד על רגליים משל עצמו.מה שכן נרמז שהגיבור הראשי של הסרט השני יהיה כנראה...גנדלף!! 3. יותר ויותר הוא נשאל על האפשרות שייעשו 2 סרטים המבוססים על ההוביט-מורחב. בריאיון מאוחר יותר הוא הלך צעד אחד קדימה ואמר שקשה לו לראות כיצד ניתן לחצות את ההוביט ל-2 חלקים ולכן לא נראה לו שיהיו 2 סרטי הוביט, אבל הוא לא שולל זאת מראש והדברים יתבהרו במהלך כתיבת התסריט). הוא רואה ב-2 הסרטים הללו אוברטורה לסימפוניה, אמנם קשורים לסימפוניה, אך עם אישיות ומאפיינים משלהם.צריך להביא בחשבון כי לאולפנים יש זכויות להפיק סרט מההוביט, מהטרילוגיה ומהנספחים. כל מה שבסילמריליון ובאבודים הוא מחוץ לתחום (ומצוי בידיו של כריסטופר טולקין אשר יחד עם עיזבון טלוקין והארפר-קולינס תובעים מאולפני ניו-ליין מאות מיליונים בגין רווחי הטרילוגיה. כזכור, טולקין הנכד התנגד גם להפקת הטרילוגיה, כך שאין שום סיכוי שבעולם שהוא יתיר שימוש בזכויות שבידיו...) 4. דל טורו השיב, כי הסרט הראשון (ההוביט) ייכתב בעיקר על-ידו כשג'קסון-וולש-בוינס מעירים הערות ואילו הסרט השני ייכתב בעיקר ע"י השלישייה והוא יעיר הערותיו. מעניין. ג. מאפיינים - דל טורו מדגיש בריאיונות מהימים האחרונים שהסרטים יהיו סרטים 'שלו'. הוא לא מתעלם ממה שג'קסון עשה והוא שמח כי הוא ממשיך ליצור בתוך עולם, שגבולותיו הוגדרו על-ידי ג'קסון (מבחינתו גנדלף וגולום הם פרדיגמות והעובדה כי אולפני האפקטים "ווטה" יבצעו את האפקטים גם לסרטי ההוביט אינה מפריעה לו), אך בתוך הגבולות הללו הוא מתכוון ליצור משהו משלו שיהיה קורב אך לא זהה לטרילוגיה. עם זאת הוא הודה כי ככל שהציר הזמן בסרט יתקרב למועד תחילתה של 'אחוות הטבעת' חופש היצירה שלו יהפוך פחות ופחות נרחב. וגם עם זה אין לו בעיה. ד. דל טורו הבטיח 'יצורים' חדשים ושונים ממה שראינו בטרילוגיה. בעיקר סמוג והעכבישים. הוא מעדיף שהיצורים ייעשו בדרך של 'אנימטרוניקס' (כלומר בובה עם תוספת ממוחשבת - כמו שהוא עשה ב-מבוך של פאן) ולא רק יצירי מחשב. בכל מקרה הוא כל הזמן אומר שיש לו רעיונות 'מגניבים' ושמחכות הפתעות רבות. ה. הפרט הכי חשוב שנמסר - בשבועות הקרובים לא תהיינה חדשות של ממש. חדשות רציניות תגענה סביב אוקטובר (עם שוך פסטיבל 'הלבוי 2') ולגבי קאסט רק בעוד שנה. בכל מקרה אם יהיהו דברים מעניינים (או שמועות מעניינות...) אעדכן.
 

maglor

New member
אין פלא בנוגע להודעה של ריס דיוויס, הוא היה כ

כל כך אלרגי לפנים של גימלי (שהיו עשויים מאיזה חומר פלסטי).
 

Y. Welis

New member
תודה על הצרור כתמיד!

דברים טובים וגם פחות טובים - * גימלי -מצער כי רייס דייוויס היה הרוח של הטרילוגיה ההיא, עם הומור וקול מיוחדים, ופרצוף אדיר. בלעדיו זה יהיה פחות טוב. חבל שהוא לא יוכל להיות תורין. * גם כריסטופר לי מהותי מאוד - הוא ימלא תפקיד מכריע בסרט השני, כך שהעדרותו משם מכאיבה. כקולו של סמוג הוא יהיה מצויין, אבל עדיין הוא יחסר. נקוה שאפשר יהיה למצוא לו משהו. * פרודו לא יכול להופיע כי הוא לא נולד אז לפי הכרוניקה, כך שהויתור על אליהו עץ יהיה קל. נקוה שלא ינסו לשכפל אותו כמישהו אחר. * יש לקוות שמורטנסן, בלאנשט ובלום יחזרו. לבלום צפוי תפקיד משמעותי כבנו של מלך האלף של יעראופל. סביר שהוא יהיה אחד מגיבורי הקרב לצד תורין - שאם לא יהיה דיוויס, כדאי מאוד למצוא מישהו טוב אחר, כי הוא משמעותי מאוד. אני די בטוח שפרלמן שהזכרת יהיה המועמד - או לתפקיד ביאורן (עדיף, במחשבה שניה). מק'קלן יהיה הבסיס המשותף לכל הסרטים, ובלי ספק יתרום הרבה. * בעניין סרט שני - אין ספק שההתעקשות על תסריט הגיוני מוצלחת. יש לקוות שדל-טורו ידע לעצור בעד היצירתיות של ג'קסון ושות' שהופגנה בסרט השלישי, ולא עזרה במיוחד. אבל זה תלוי בחוזה. בסוף, כמו עם 'הסנדק', הכל יחובר למיני סידרה של 15 שעות... מכל מקום חבל שהשנה כבר אין משהו, ושהדחיה היא לעוד שנה ועוד שנה, והזמן לא עובד לטובת השחקנים (בעיקר כריסט' לי). אפשר היה להתחיל בהכנות להפקה כבר השנה, אילו היו קצת יותר נחושים. באשר לכריסט' טולקין - שיתבע כמה שיתחשק לו (ממש חסר לו כסף!). אין גבול לקטנוניות ולתאוות הבצע שהוא והאסטייט מוכיחים בשנים האחרונות. לא בטוח שהנכד תומך בו - יגיד כנראה הכל כדי להישאר בירושה. אילו טולקין היה יודע מה נהיה מכל הסיפור, הוא היה בלי ספק מעדיף לנשל אותם בעצמו ולשחרר את הכל לידי הקהל (כמו שמכר את כתבי היד של שרה"ט וההוביט לאוניברסיטה אמריקאית, מבלי לחשוב בכלל על תמורה כספית עתידית).
 
למעלה