סרטי ספיי קידס היו מהסרטים האהובים עליי כשהייתי ילד.

  • פותח הנושא OA147
  • פורסם בתאריך

OA147

New member
אני מתכוון לטרילוגיה המקורית, כן? למרות שגם הרביעי היה בסדר. את החמישי עוד לא ראיתי.

סרטי ספיי קידס אלו סרטים על שני ילדים אמריקאים שמגלים שההורים שלהם מרגלים ואז הופכים למרגלים בעצמם ועובדים כמרגלים ביחד עם ההורים שלהם.

לפני כמה ימים הסתכלתי על עמוד הויקיפדיה של סרט הספיי קידס הראשון, ומצאתי את עצמי מגיע לעמוד הויקיפדיה של השחקן ששיחק את ג'וני קורטז, ששמו דריל סברה, ומה מסתבר?

הוא כמובן אמריקאי, כי הסרט אמריקאי, צולם באמריקה וכדומה', אבל מסתבר שדריל הוא "יהודי ממוצא רוסי", שכאילו, אני לא יודע, זה פשוט ממש הצחיק אותי. כאילו, אתם רציניים? מי ליהק את השחקנים לסרט הזה? 😅

כי כאילו, במציאות, רוסיה וארצות הברית הן על גבול האויבות, ובוודאי ובוודאי שהיו כאלו בעת המלחמה הקרה, אז כאילו, השנה היא 2000, זה 9 שנים אחרי התפרקותה של ברית המועצות הראשונה ב-1991, ואתם עושים סרט, שיצא בשנה הבאה, 2001, על ילדים אמריקאים שהופכים למרגלים אמריקאים, ואחד משני הילדים שלקחתם בשביל זה, הוא רוסי? ברצינות? אתם באמת עשיתם את זה עכשיו? אתם באמת לקחתם ילד רוסי לשחק ילד-מרגל אמריקאי? 😅

כאילו, אני לא יודע. זה פשוט די הצחיק אותי 🤷‍♂️

עכשיו אני לא יכול שלא לשאול את עצמי, האם זה באמת אמיתי ורציני שהמלהקים לסרט באמת היו עד כדי כך חסרי טקט והבנה בסיסית של כל האספקט האירוני של כל הדבר, או שאולי הם ידעו בדיוק מה הם עושים, וזאת כאילו איזושהי מן סוג של בדיחה אירונית. הומור אירוני הוא מאוד מצחיק, שתדעו.

אני באופן אישי בטוח ב-99% שמדובר בצירוף מקרים אקראי ושלמוצא שלו אין שום קשר משום סוג לליהוק שלו לתפקיד של ג'וני קורטז בטרילוגיית ספיי קידס המקורית. אבל, אם למרות הכול, ולמרות שאני נותן לזה סיכוי של בערך אחוז אחד, זה באמת היה בכוונה, וזאת כאילו מן בדיחה או משהו, אז נותרתי חסר מילים. זאת בדיחה מצוינת והמלהקים גאונים.

אותי, באופן אישי, זה הצחיק לאללה :)

Daryl_Sabara_1.jpg
 

נדירליאל

Active member
נסיתי להבין מה עורר בך צחוק, מה גרם לך להבין שיש כאן אירוניה סמויה או גלויה.
אז כך
"יהודי ממוצא רוסי" אבל אמריקאי. מעניין שהיותו יהודי חסרת משמעות במרשם האירוניה שציינת, ואני בניגוד אליך רואה ב"יהודי" את מוקד החשיבות, כי יהודים נרדפו מאז ומעולם ברוסיה, בכל צורה שתשווה לה.
אישית ראיתי שני סרטים ולא הצלחתי ל"קנות" את הבדיה.
 
למעלה