סרטן - התחרות תאים על משאבים

basenew

New member
סרטן - התחרות תאים על משאבים

כאשר מקרינים תא יכולות להיות לכך 3 תוצאות:
1. התא לא נפגע, התא שיקם את עצמו לחלוטין או שאינו ספג קרינה.
2. התא נפגע, הפך מוטנטי ושינה את מבנהו (וגם תפקודו (?)).
3. התא נהרג.

כעת, נניח שהתא הוא סרטני.
ברגע שנקרין אותו בקרינה.
תוצאה 1 תשמור עליו. - התא לא נפגע...

אבל, האם התוצאה 2 תגרום ליצירת תא אחר גם מונטנטי שיכול להיות סרטני ממאיר או תא שפיר - אבל...

כאן ההשערה שלי:
הוא יכול
להתחרות על משאבים. מכיוון שהתא הוא אגואיסט ויש לו גם חבר אגואיסט ההתחרות על משאבים פוגעת ב-2 התאים ולכן הצלחנו להרוג אותו על ידי ינוי תפקוד תא אחר ומותו.

באפשרות ה-3 התא מת מעודף קרינה, הוא לא הופך למוטנטי או מתקן את עצמו.

מה דעתך על אפשרות 2, אני גם חושב שזה יותר מעייף את החולה מכיוון שהמשאבים שלו מוקצים בין מספר תאים ושאר הגוף. בכלל, יש מחקר מסביר זאת או מסביר - למה דרך החשיבה שלי לא נכונה?!
 
מאד בגדול,

המטרה של הקרנת תאים סרטניים היא להגיע לתוצאה 3. תוצאה 2 אמורה להיות נדירה. בד"כ שינויים שנגרמים מטיפולי קרינה אמורים לגרום למוות של התאים המוקרנים (ולכן כמובן משתדלים להקרין רק את התאים הסרטניים ולא את הבריאים)
 

uzi2

Active member
שאלות שעולות לי....

ממה שזכור לי, ואני לא בטוח שנכון, כיוון שמקור הידיעה לא זכור לי (וייתכן שאינו אמין), תאים סרטניים גם יותר פגיעים בקרינה מסיבה כלשהי.... כלומר, אם ניקח אזור שבו יש בהתחלה, נניח 50 אחוז תאים סרטניים ו- 50 אחוז רגילים, ונקרין אותו לאורך תקופה, איכשהו, אלא אם הטיפול נכשל, האחוזים ישתפרו לאורך תקופת הטיפול לטובת הלא סרטניים, למרות הנטייה הטבעית של הסרטניים להתרבות בקצב מהיר יותר.
שתיים וחצי שאלות (בממוצע):
1. האם זה נכון?
2. אם זה נכון, מעניין מה הסיבות להעדפה?
3. גם מעניין עד כמה הקרנה יכולה להיות נקודתית/מצומצמת.

השאלות כמובן מופנות לכולם.
 

גלקטור

New member
הסיבה שתאים סרטניים רגישים יותר לקרינה היא

כי הם מתחלקים מהר יותר מהתאים בסביבתם. בחלוקת התא יש שכפול של ה-DNA, וזה תהליך ש "פותח" את ה-DNA מהחלבונים שמגנים עליו ולכן הוא חשוף יותר לנזקים. בנוסף בחלק ממקרי הסרטן יש גם פגיעה ביכולת של התאים לתקן נזקים ל-DNA - ולכן שוב הם רגישים יותר לקרינה.
זו הסיבה אגב לנשירת שיער, שלשולים והקאות ופגיעה במערכת החיסון - תאי העור, תאי אפיתל המעי ותאי מערכת החיון הם התאים הנורמליים שמתחלקים הכי מהר בגוף - ולכן הכי רגישים להקרנות וכימו
 
למעלה