סתם מענין אותי לדעת....

katam

New member
סתם מענין אותי לדעת....

למה בגיל בית ספר היסודי נדרש אבחון דידקטי ובבית בחטיבה ומעלה פסיכודידקטי ? מה ההגיון ? למה בגיל בית הספר היסודי לא נבדקים הגורמים הפסיכולוגים סביב הלמידה. כזכור עשיתי לבן אבחון פסיכודידקטי (הוא בחטיבה) . בתודה
 
אבחון דידקטי ופסיכודידקטי

החלוקה של אבחון דידקטי ביסודי ופסיכודידקטי בחטיבה ואילך אינה דיכוטימית ואינה מחוייבת במציאות. ילד ביסודי, שבתפקודו עולים סימני שאלה שייתכן ומקורם בתחום הרגשי, יעשה אבחון מורחב פסיכודידקטי כבר בשלב זה. אני מניחה כי בחטיבה ילד שהתמודד פרק זמן ארוך עם תסכול וקשיי התמודדות בלימודים, גם אם לא היה קושי רגשי ראשוני, ייתכן שנוצר קושי רגשי, השניוני לקושי בלמידה ומכאן חשיבות לאבחון מורחב. יתרה מכך לאבחון הפסיכודידקטי מעבר להמלצות הניתנות באבחון הדידקטי יכולת לתת הקלותבצורה של מבחן מותאם ומבחן בע"פ, הניתנות עפ"י צרכי התלמיד בגילאים הבוגרים יותר. מקווה שעזרתי.
 

katam

New member
אם כך

לדעתי עדיף לעשות אבחון פסיכודידקטי גם לילדים צעירים כי לקות למידה יכולה להשפיעה על העולם הרגשי גם בגיל צעיר. תודה על תשובתך
 
אבחון פסיכודידקטי בגיל הרך

ללא ספק יכול רק להרחיב את ידיעותנו אודות הילד הצעיר, כפי שאת טוענת, אך יש לקחת בחשבון שהילד נדרש לשבת פרקי זמן ארוכים יותר מול הבודקת (במקרה שמדובר בצוות של פסיכולוגית ומאבחנת דידקטית נדרש ממנו מפגש עם עוד איש טיפול נוסף), העלויות יקרות יותר ולכן אין טעם מראש לעשות את האבחון המורחב. ברמה העקרונית הצדק אכן איתך. ומאותן סיבות ישנם בתי ספר יסודיים שכמדיניות מקבלים רק אבחונים פסיכודידקטיים למתן הקלות במסגרת בית הספר. לילה טוב
 
למעלה