סתם שאלה שמעניינת אותי...

rshalit

New member
סתם שאלה שמעניינת אותי...

תגידו, למה לא פותחים עוד פקולטה לרפואה בבר-אילן - אפילו בי"ח תל-השומר קרוב מאוד לשם וזה היה פותר הרבה מאוד בעיות - גם לנו (שמנסים להתקבל לרפואה) וגם למדינה (יותר רופאים שלמדו בארץ-זה אף פעם לא מזיק) אז בגלל שאני חייל משוחרר שלא מבין ולא מתיימר להבין למה זה לא אפשרי לפתוח עוד פקולטה, אני משאיר את השאלה לכם .
 

The Reaper

New member
כסף, אלא מה?

לפתוח פקולטה נוספת לרפואה = כסף והרבה. יש מוסד שנקרא המועצה להשכלה גבוהה ולו יש ועדת תקצוב שנקראת ות"ת. כל עוד הם לא יחליטו על הקמת פקולטה חדשה, זה לא יקרה. ובינינו, אם יהיה תקציב נוסף, הוא ילך לבתי הספר הקיימים כדי להגדיל את מספר המקומות הקיימים(הרבה יותר זול מלהקים פקולטה חדשה). לסיכום, כל עוד מדינת ישראל יכולה לסמוך על סטודנטים רבים שילכו וילמדו על חשבונם בהונגריה, איטליה וכדומה, וכפי שהדברים עובדים בישראל בהם אף אחד לא מתכנן יותר משבוע אחד קדימה, לא נראה שתפתח פקולטה לרפואה בבר אילן.
 

zepple

New member
אממ...

בערך לפני שנה פרסמו, אם אתם זוכרים, הצעה לפתוח פקולטה לרפואה באיזה אוניברסיטה חדשה שתוקם בגליל, וכן פקולטה לרפואה במכללת אריאל שבינתיים תהפוך להיות אוניברסיטה. ההתלהבות מההצעה היתה לא משהו, וגם אם כן-אני מאמינה שזה היה לוקח כמה שנים ארוכות ארוכות... בכל מקרה-שיהיה בהצלחה בקבלה לאוניברסיטאות הקיימות!
 
כבר כמה שנים מדברים על זה

יש הרבה שמועות על תכנונים לפתוח פקולטה לרפואה בבר אילן, אבל בינתיים לא עושים כלום. כמו שכתבו כאן, הכל קשור לכסף... אושרית.
 

anabioein

New member
דוקא ההצעה לפקולטה לרפואה בבר אילן

לא היתה ההצעה הכי קונקרטית שעמדה על הפרק (להזכירכם תה"ש מסונף לאת"א ובגלל מאבקי כוח לא יעבור כל כך בקלות) ובטח שלא פקולטה באריאל. ההצעה שהיתה הכי קרובה למימוש, היתה הקמת בי"ח חדש באשדוד ולהקים בי"ס פרטי לרפואה בסמוך לו. עודף רופאים זה דבר מזיק מאד (וכרגע אין צורך בתוספת רופאים), אבל בעוד כמה שנים צפוי מחסור חמור ברופאים ("יציאתם מהמחזור" של רופאים שעלו בשנות ה 90). יש דברים יעילים יותר מפתיחת פקולטה חדשה לרפואה (דבר שלוקח זמן רב והשקעה כלכלית אדירה); הגדלת מכסות הסטודנטים ו\או מעבר לתוכנית ארבע שנתית (מה שמאפר לשלוט טוב יותר במספר הלומדים לפי הצורך). תסלחו לי, אבל זה שיש יותר אנשים שרוצים ללמוד רפואה ממספר המקומות שפתוחים, זו לא סיבה הגיונית להקים עוד פקולטה לרפואה(למרות שיש הרבה רופאים שהיו שמחים לקבל תקנים אקדמיים ותוספת לשכר).
 

rshalit

New member
כולכם נתתם נימוק של כסף אבל...

להפך, אם יפתחו עוד פקולטה לרפואה (או בעיקר יאפשרו לבתי ספר פרטיים להכשיר רופאים) הכסף ישאר בישראל ולא יוציאו מליוני דולרים על לימודים בחו"ל. אם אתם חושבים שלהונגרים יש יותר כסף מלנו במדינה אתם טועים, ואם זה לא היה רווחי בשבילהם לפתוח את בתי הספר הפרטיים הם לא היו עושים זאת. אני לא מסין למה לא פותחים בי"ס פרטי באותם מחירים של ההונגרים אפילו (אני בטוח שרבים היו שמחים להשקיע את הכסף ולהשאר ללמוד בארץ)
 

natalysh

New member
הכסף של מי יישאר בארץ?

הכסף של הסטודנט, לא של המדינה. מצד המדינה, יש מצב משתלם מאוד - המדינה לא צריכה לממן סטודנטים שעוד 7 שנים יחזרו ויתרמו לה בתור רופאים. שהמדינה קודם תתמקד בלהחיות את ביה"ס לרפואת שיניים באת"א, זה הרבה יותר בוער.
 

rshalit

New member
אז תחשבי על זה..

לא רק שישארו לישראל בוודאות הרבה יותר סטודנטים בארץ (שגם תורמים בשנות הלימודים שלהם לבי"ח ובטח שבהתמחות) אלא גם הם ישלמו עבור זה כסף שיכסה בשלב מסויים את עלות ההקמה של הפקולטה/פקולטות נוספות.
 

natalysh

New member
צר לי, אבל זה פשוט לא נכון.

העלות של סטודנט במחלקה בשנים הקליניות ובהתמחות גדולה יותר מאשר התרומה שלו. כך גם עלות הסטודנט לרפואה בכלל גבוהה בכמה וכמה שיעורים מאשר שכר הלימוד שהסטודנט משלם (וזה טוב לנו, כי זה עדיין שכר לימוד).
 

anabioein

New member
מתמטיקה

שכ"ל של סטודנט לרפואה בארץ בערך 60,000 ש"ח לשבע שנים. עלות ההכשרה 1,000,000 ש"ח (ההשלמה מהמדינה). 60,000-1,000,000= מינוס 940,000 ש"ח. אכן רווח גדול למדינה. יש דיונים על פתיחת בתי ספר פרטיים לרפואה (הרבה אנשים יכולים להרוויח הרבה מאד כסף), אבל דברים כאלו לוקחים הרבה מאד שנים עד שיש את כל האישורים והתשתית.
 
למעלה