סתם שאלת תם

סתם שאלת תם../images/Emo189.gif

מישהו יכול להסביר לי למה בתי הספר והגנים של החינוך המיוחד ברובם יד שנייה או שלישית.ריהוט יד שלישית או רביעית שברובו אינו מתאים ואינו תקני. מבנים שאינם ראויים ומתאימים לילדים עם צרכים מיוחדים. שנראים כמו מבנים בעולם השלישי וזה בלשון המעטה !!מישהו יכול להסביר לי למה ההסעות של החינוך המיוחד מתבצעות לרוב ברכבים מיושנים.ברוב המקרים ללא מיזוג.ללא חגורות בטיחות ועם נהגים עם פה מלוכלך בלשון המעטה שאפילו אלוהים לא רוצה אותם לידו.מישהו יכול להסביר לי למה האוכל בחינוך המיוחד ברוב המקרים אינו ראוי למאכל אדם ואין פוצה פה !!מניתי רק שלושה נושאים עיקריים מתוך ים של נושאים שקשורים לילדים עם צרכים מיוחדים ואין תשובה .למה ?? למה ?? למה ?? סתם תחשבו על זה ושמישהו יתן לי תשובה הגיונית !! בטוח שלא ימצא אחד כזה שיתן לי תשובה כזו !! אהרון
 

ו ת י ק ה

New member
לא בכל מקום זה ככה

הבת שלי כבר כמה שנים בחינוך המיוחד, גם הגן שלה היה מטופח ומושקע ובית הספר גם בסדר, ההסעות מתבצעות במונית, והאוכל פשוט מצוין! יכול להיות שזה תלוי עיריה? לא יודעת.
 

מיכל שב

New member
לפי השם שבחרת אני מבינה שאתה

מתגורר בבאר שבע. אני יכולה לספר לך על הגנים התקשורתיים בפתח תקווה. קודם כל, לצערנו, ללא תרומות או ללא אימוץ של העמותה לילדים בסיכון אכן התקציב הניתן לגנים הוא נמוך יותר. יחד עם זאת לפחות לגבי 3 גנים תקשורתיים בפ"ת (מתוך 4 קיימים) המצב הוא מצויין. המבנים מתוחזקים, הציוד תקין, השנה את מירב התקציב שהגננת קיבלה היא הקדישה לשיפוצים בגן לרווחת הילדים. הרבה מהציוד בגן נתרם על ידי גופים גדולים או קטנים. לגבי ההסעות - ההסעות בפ"ת מתבצעות על ידי חברת מוניות (שנבחרת ע"י מכרז). לכל מונית שמסיעה עד 3 ילדים מצטרפת מלווה קבועה שגם מחזירה אותם הביתה. אני מסכימה איתך שהילדים שלנו (בני הבכור הוא אוטיסט) זקוקים ליותר עזרה מילדים אחרים, אבל חשוב, לדעתי, לא לחכות שיעזרו לנו, אלא לעזור בעצמנו. לפנות למקומות העבודה שלנו ולבקש לתרום מחשבים ישנים. לפנות לחברות אלקטרוניקה ולבקשת תרומה. פשוט לפעול. שיהיה בהצלחה
 

אורזיגל

New member
הבן שלי מתחנך בחנ"מ כבר 8 שנים

כל המתקנים בהם למד ולומד (גן ובית ספר) היו והינם מאוד מטופחים ומושקעים, הן ברמת ציוד הכיתתי והן ברמת העזרים. לעיתים, כאשר המתקן חדש, לעיתים לקוח זמן עד שמציידים אותו כראוי. בזמנו כארשר בני למד בגן תקשורתי בחיפה, הגן היה יחסית חדש. בתחילת השנה התארגנו (ההורים) ורכשנו משחקים לגן, במשך השנה אספנו תרומות (חלק גם מכספנו) ורכשנו מזגן ומקרר חדש לגן. גם ההסעות אצלנו לא מבוצעות ע"י רכבים ישנים. כנראה שקיימת בעיה נקודתית אצלכם.
 

זהבה נ

New member
אוכל, מתקנים, נהגים ומה שבינהם

או יותר נכון מה שמפעיל אותם. אהרון, אתחילך מהאוכל, אני לא יודעת על מה בדיוק אתה מצטט את הקביעה שלך , אולי על מה שאתה מכיר מהאזור שלך, אני ביקרתי בכמה אזורים ברחבי הארץ ומבקרת לעתים קרובות ורואה מקרוב דווקא את ההפך אם התחלתי באוכל אזי הוזמנתי לארוח בכמה בתי ספר לחינוך מיוחד בהם התלמידים היו אלו שהכינו את הכיבוד והיתה לי חוויה מאוד חיובית. בדרך כלל את האוכל מכינים בביתי הספר הסייעות והארוחות הן יחד עם התלמידים, לא יודעת על מה התלונות מצד אחד, אבל ראוי להבין שלא מדובר בארוחות גורמה במלון 5 כוכבים, לעתים האוכל הינו רגיל ומגיע משרותי הזנה, כמו במוסדות וגם אז הוא בסיסי. לא מבינה את התלונה. בנושא המבנים ולמתקנים הנושא קשור לרשויות המקומיות שהן אחראיות למבנים ולמתקנים לצערי אולי נתקלת ברשות מקומית עם קשיים שלא משקיעה בנושא החינוך המיוחד, לכן אני ממליצה לך להתארגן עם הורים נוספים למען יהיה לכם כוחות לדרוש יותר תקציבים למען המסגרת של החינוך המיוחד. ההסעות מתבצעות ע"י חברות הסעה פרטיות הזוכות במכרז מידי שנה בכל רשות מקומית, בחברות מעסיקים את הנהגים וגם זה ידוע בשכר מינימום, דבר המוליך אליו אוכלוסיה ללא תארים אקדמאים(בלשון המעטה...), בקשר לסוגי הרכבים ולתקנות של חברת ההסעים, זה גם דשבר התלוי בכם כהורים, במידה ותקימו צעקה על הנושא באזור מגוריכם, אני מאמינה שהשינויי יגיע ובמהרה, אבל כל עוד התלונה תישאר כאן על הרשת הוירטואלית לא ייעשה שום שינוי. זכור, כאשר פועלים בהתמדה למען שינוי הוא מגיעה ואם תתארגנו ותהיו וועד הורים פעיל בבית הספר של הילדים שלכם, אני מאמינה שהשינוי יגיע במהרה, כי לבסוף ההורים של הילדים הללו הם מי שבוחר את הנבחרים ברשויות המקומיות וכל ראש ראשות רוצה להיות זה שמשנה ומשקיע ומאתגר את החינוך בכלל והמיוחד בפרט. שנה טובה.
 
למעלה