סתם תהיתי לי...

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
סתם תהיתי לי...

סתם תהיתי לי...
בקשר ללו"ז הרכבות החדש יש רכבת לכיוון דרום שעוצרת רק בימי חמישי בתחנת חוצות המפרץ (בשביל בית הספר הטכני) העניין הוא שלפי איך שזה כתוב בלו"ז העצירה הזו בעצם לא גוזלת זמן מהרכבת... אז יש 3 אפשרויות 1) או שבשאר ימות השבוע הרכבת תסע מהר יותר (אבל כידוע - רכבות לעולם לא יוצאות מהתחנה לפני הזמן המוצהר ולכן - ראה סעיף 3) 2) ידוע מראש שבימי ה' הרכבת תתעכב 3) ניתן לאזן את זמן העצירה בהמשך הנסיעה (אבל אז, מה אכפת להם לעצור את הרכבת בכל ימות השבוע ולו רק בשביל איזה חניך שהוציא שני גימלים ורוצה לחזור הביתה...
)
 

צביקוש23

New member
אני גם בעד להחזיר את הרכבת לצריפין

סתם תהיתי לי...
בקשר ללו"ז הרכבות החדש יש רכבת לכיוון דרום שעוצרת רק בימי חמישי בתחנת חוצות המפרץ (בשביל בית הספר הטכני) העניין הוא שלפי איך שזה כתוב בלו"ז העצירה הזו בעצם לא גוזלת זמן מהרכבת... אז יש 3 אפשרויות 1) או שבשאר ימות השבוע הרכבת תסע מהר יותר (אבל כידוע - רכבות לעולם לא יוצאות מהתחנה לפני הזמן המוצהר ולכן - ראה סעיף 3) 2) ידוע מראש שבימי ה' הרכבת תתעכב 3) ניתן לאזן את זמן העצירה בהמשך הנסיעה (אבל אז, מה אכפת להם לעצור את הרכבת בכל ימות השבוע ולו רק בשביל איזה חניך שהוציא שני גימלים ורוצה לחזור הביתה...
)
אני גם בעד להחזיר את הרכבת לצריפין
אני בעד להחזיר את הרכבת שתיכנס כמו פעם לתוך מחנה צריפין. וגם לתוך בסיס בית נבאללה(אבל זה כבר ענין שעלול לגרום לתגובות .. עקב שמועות ... אז תשכחו מזה..)
 

urilei

New member
אכן...

אני גם בעד להחזיר את הרכבת לצריפין
אני בעד להחזיר את הרכבת שתיכנס כמו פעם לתוך מחנה צריפין. וגם לתוך בסיס בית נבאללה(אבל זה כבר ענין שעלול לגרום לתגובות .. עקב שמועות ... אז תשכחו מזה..)
אכן...
ראיתי ב-EMap (למי שלא מכיר www.emap.co.il) יש שם מפה מאוד מאוד מפורטת של כל המדינה ואפשר גם לראות שם את כל מסילות הברזל בארץ, גם הלא-פעילות. (סימון פס שחור עם שלבים) ויש מסילה שנכנסת ממש לתוך צריפין.... חבל שהיא לא פועלת... זה היה יכול להיות מאוד מאוד מאוד רווחי אם חיילים לא היו נוסעים חינם ברכבת אבל המצב היום הוא שאף אחד לא מתנדב לממן תחנת רכבת שתשמש כמעט אך ורק חיילים... וממש חבל...
 
השלוחה לצריפין

אכן...
ראיתי ב-EMap (למי שלא מכיר www.emap.co.il) יש שם מפה מאוד מאוד מפורטת של כל המדינה ואפשר גם לראות שם את כל מסילות הברזל בארץ, גם הלא-פעילות. (סימון פס שחור עם שלבים) ויש מסילה שנכנסת ממש לתוך צריפין.... חבל שהיא לא פועלת... זה היה יכול להיות מאוד מאוד מאוד רווחי אם חיילים לא היו נוסעים חינם ברכבת אבל המצב היום הוא שאף אחד לא מתנדב לממן תחנת רכבת שתשמש כמעט אך ורק חיילים... וממש חבל...
השלוחה לצריפין
רוב המפות הזמינות לציבור בארץ אינן מעודכנות מבחינת מסילות הברזל - זה לא שקצב השינויים גדול כל-כך כמו שפשוט לא עוקבים אחריהם. קחו לדוגמה את הקו החדש לכפר סבא שלא מופיע ברוב המפות, ואני מנחש שזה של רמת חובב לא יופיע במהדורות 2004/5. גם לגבי צריפין המפות מטעות - המסילה מנותקת ומפורקת לפחות בחלקה, כך שלא ניתן 'להפעיל רכבות לתוך צריפין' בלי השקעה ניכרת בחידושה, השקעה שלצערי אף אחד לא מתכנן כיום. קדימה מכתבים זועמים למשרד התחבורה...
 

idos2

New member
חיילים לא נוסעים חינם!!!

אכן...
ראיתי ב-EMap (למי שלא מכיר www.emap.co.il) יש שם מפה מאוד מאוד מפורטת של כל המדינה ואפשר גם לראות שם את כל מסילות הברזל בארץ, גם הלא-פעילות. (סימון פס שחור עם שלבים) ויש מסילה שנכנסת ממש לתוך צריפין.... חבל שהיא לא פועלת... זה היה יכול להיות מאוד מאוד מאוד רווחי אם חיילים לא היו נוסעים חינם ברכבת אבל המצב היום הוא שאף אחד לא מתנדב לממן תחנת רכבת שתשמש כמעט אך ורק חיילים... וממש חבל...
חיילים לא נוסעים חינם!!!
משהב"ט משלם הרבה הרבה כסף לרכבת ישראל עבור הנסיעות האלה. ואם אני לא טועה, אז הוא גם משלם פר נסיעה, ולא סכום גולבאלי כמו באוטובוסים
 

Azazel

New member
אתה זוכר איך זה היה, כשהיית צעיר

חיילים לא נוסעים חינם!!!
משהב"ט משלם הרבה הרבה כסף לרכבת ישראל עבור הנסיעות האלה. ואם אני לא טועה, אז הוא גם משלם פר נסיעה, ולא סכום גולבאלי כמו באוטובוסים
אתה זוכר איך זה היה, כשהיית צעיר
והוריך נתנו לך כסף ללכת למכולת? ככה זה הכסף הזה. עובר מכיס אחד לשני. מה שכן הולך לאיבוד, הוא תפוקת הרכבת. זה כן.
 

idos2

New member
ההבדל הוא שתקציב משבה"ט

אתה זוכר איך זה היה, כשהיית צעיר
והוריך נתנו לך כסף ללכת למכולת? ככה זה הכסף הזה. עובר מכיס אחד לשני. מה שכן הולך לאיבוד, הוא תפוקת הרכבת. זה כן.
ההבדל הוא שתקציב משבה"ט
לא משמש לקניית ציוד חדש, לבניית מסילות ולהקמת תחנות חדשות. לעומת זאת הכסף של רכבת ישראל (ובכלל זה אותו סכום שמשהב"ט משלם להם) כן הולך לצרכים אלו. הרי בסופו של דבר, כולנו מתעסקים כאן באותו כסף, רכבת ישראל היא לא חברה פרטית שאמורה להרוויח כסף, ומה שאתה משלם, ומה שמשהב"ט משלם עבורי בתור חייל מגיע לאותה מארה בדיוק.
 

Azazel

New member
זה מה שאמרתי, לא? ../images/Emo13.gif

ההבדל הוא שתקציב משבה"ט
לא משמש לקניית ציוד חדש, לבניית מסילות ולהקמת תחנות חדשות. לעומת זאת הכסף של רכבת ישראל (ובכלל זה אותו סכום שמשהב"ט משלם להם) כן הולך לצרכים אלו. הרי בסופו של דבר, כולנו מתעסקים כאן באותו כסף, רכבת ישראל היא לא חברה פרטית שאמורה להרוויח כסף, ומה שאתה משלם, ומה שמשהב"ט משלם עבורי בתור חייל מגיע לאותה מארה בדיוק.
זה מה שאמרתי, לא?
 

idos2

New member
אם ככה 2 דברים

תלוי.
אם הרכבת לא הייתה מסיעה אף אחד במקום, אז לא. אבל אם היא הייתה מסיעה לעבודה, במקום, אז כן.
אם ככה 2 דברים
א. לא בטוח שהיו מסיעים אנשים אחרים במקום. ב. גם אם כן - בטח שלא באותה כמות.
 

Azazel

New member
אז זוהי השאלה בעצם:

אם ככה 2 דברים
א. לא בטוח שהיו מסיעים אנשים אחרים במקום. ב. גם אם כן - בטח שלא באותה כמות.
אז זוהי השאלה בעצם:
האם אלו הן קיבולות שאינן מנוצלות ע"י הרכבת ( ובאופן כללי ע"י התח"צ), או שאלו הן קיבולות שמנוצלות ע"ח אנשים אחרים שרוצים לסוע, ופונים במקום זה לדברים יותר בזבזניים, כמו רכב פרטי, וכד'.
 
חברת רכבת ישראל

ההבדל הוא שתקציב משבה"ט
לא משמש לקניית ציוד חדש, לבניית מסילות ולהקמת תחנות חדשות. לעומת זאת הכסף של רכבת ישראל (ובכלל זה אותו סכום שמשהב"ט משלם להם) כן הולך לצרכים אלו. הרי בסופו של דבר, כולנו מתעסקים כאן באותו כסף, רכבת ישראל היא לא חברה פרטית שאמורה להרוויח כסף, ומה שאתה משלם, ומה שמשהב"ט משלם עבורי בתור חייל מגיע לאותה מארה בדיוק.
חברת רכבת ישראל
רכבת ישראל היא אמנם לא חברה פרטית, אבל היא בהחלט כן אמורה להרוויח כסף, כלומר נבחנת במידה רבה לפי המאזן התקציבי שלה ואמורה לשמור אותו חיובי (אחרי הסובסידיות וכיום גם בלי להתחשב בהשקעות הפיתוח שנעשות על-ידי הממשלה). במדינה כמו ישראל של היום, יש הבדל טכני גדול בין המצאות הכסף בידי משרד הבטחון (כלומר, בתקציב משרד הבטחון במשרד האוצר) לבין המצאותו בידי חברת רכבת ישראל.
 

Azazel

New member
סתם שאלה:

חברת רכבת ישראל
רכבת ישראל היא אמנם לא חברה פרטית, אבל היא בהחלט כן אמורה להרוויח כסף, כלומר נבחנת במידה רבה לפי המאזן התקציבי שלה ואמורה לשמור אותו חיובי (אחרי הסובסידיות וכיום גם בלי להתחשב בהשקעות הפיתוח שנעשות על-ידי הממשלה). במדינה כמו ישראל של היום, יש הבדל טכני גדול בין המצאות הכסף בידי משרד הבטחון (כלומר, בתקציב משרד הבטחון במשרד האוצר) לבין המצאותו בידי חברת רכבת ישראל.
סתם שאלה:
איפה אני יכול לראות את תקציב הרכבת? מהו גודל הסובסידיה שהיא מקבלת לשנה?
 

צביקוש23

New member
ומה בקשר לקטר המסתורי בבית נבאלה?

אני גם בעד להחזיר את הרכבת לצריפין
אני בעד להחזיר את הרכבת שתיכנס כמו פעם לתוך מחנה צריפין. וגם לתוך בסיס בית נבאללה(אבל זה כבר ענין שעלול לגרום לתגובות .. עקב שמועות ... אז תשכחו מזה..)
ומה בקשר לקטר המסתורי בבית נבאלה?
הלו.. אביתר.. דרומי...?...
 

scooby5

Member
יש לוח זמנים שמוצא לאזרח הקטן

סתם תהיתי לי...
בקשר ללו"ז הרכבות החדש יש רכבת לכיוון דרום שעוצרת רק בימי חמישי בתחנת חוצות המפרץ (בשביל בית הספר הטכני) העניין הוא שלפי איך שזה כתוב בלו"ז העצירה הזו בעצם לא גוזלת זמן מהרכבת... אז יש 3 אפשרויות 1) או שבשאר ימות השבוע הרכבת תסע מהר יותר (אבל כידוע - רכבות לעולם לא יוצאות מהתחנה לפני הזמן המוצהר ולכן - ראה סעיף 3) 2) ידוע מראש שבימי ה' הרכבת תתעכב 3) ניתן לאזן את זמן העצירה בהמשך הנסיעה (אבל אז, מה אכפת להם לעצור את הרכבת בכל ימות השבוע ולו רק בשביל איזה חניך שהוציא שני גימלים ורוצה לחזור הביתה...
)
יש לוח זמנים שמוצא לאזרח הקטן
ויש לוח זמנים תפעולי פנימי של הרכבת, שם הזמנים עשויים להיות שונים במעט (דקה שתים למעלה או למטה מהלו'ז שמפורסם), ולכן יתכן שבימי ראשון עד רביעי, נלקחת עצירה ארוכה יותר בתחנת לב המפרץ - התחנה הבאה במסלול - בניגוד לימי חמישי. לדוגמא, הרכבת המיוחדת שיוצאת בימי ראשון מהקריות לרחובות, עוצרת בתחנת לב המפרץ כaש דקות (!!!) במקום שתים בדרך כלל, והזמן הזה אינו מופיע בלוח לימים ב-ה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה