עבירת דוח חניה באדום - לבן , תמרור 818

עבירת דוח חניה באדום - לבן , תמרור 818

שלום,
בשבוע החולף קיבלתי דוח בנושא הנדון, בסך 250 שח כואבים. הדוח ניתן בשעה 10 לפנה"צ. אכן עמדתי במקום העבירה למשך 4 דקות לקניית כריך. מדובר באזור חיפה דרום, בין קניון חיפה לאצטדיון סמי עופר. לא הפרעתי לאיש, לא חסמתי את התנועה, לא גרמתי להאטת התנועה שפשוט לא קיימת במקום ובזמן הנתון. לדעתי התעללות והתעמרות של הפיקוח העירוני שחייב להשלים מיכסת דוחות יומית של לפחות 25 דוחות למשמרת, על פי דוח מבקר עיריית חיפה.
מנגד, בדיוק באותו מקום בדיוק, אחת לשבוע, כאשר מתקיימים משחקי כדורגל, חונים למשך 4-3 שעות מאות אוהדים, בחניה על המדרכה, חניה באדום לבן, חניה על איי-תנועה בנויים ומצוירים, חניה כפולה, חניה משולשת, חניה הגורמת לחסימת נתיבי תנועה ומניעת מעבר של כוחות ביטחון והצלה, חו"ח במקרה ארוע. באותו המצב, שמתרחש אחת לשבוע - הפיקוח העירוני ב-"דום שתיקה". היות ומדובר בדיוק באותו מקום, לא בערך, בדיוק באותו המקום. האם עומדת לי העילה של "אכיפה בררנית"? אני קיבלתי דוח בודד על עצירה של 4 דקות, מאות ואלפים שעומדים שם במשך 4 שעות, לגביהם אין דין ואין דיין.
האם בסמכותה החוקית של העירייה להחליט באופן פנימי, מבלי לפרסם ברשומות, שתמרור 818 הוא כנגד אזרחים בודדים שעומדים במקום בפרק זמן של עד 5 דקות, ומצד שני יש פטור לאלפי אוהדי כדורגל שחונים באותו המקום במשך 4 שעות פעם בשבוע ???

תודה מראש להתייחסות וסיוע,

בברכת שנה טובה, חניה טובה, והמשך חג שמח
 
מדרכה אדום לבן - תמרור 818 - איסור עצירה

שאלת הבהרה: האם הסימון הנ"ל תוקפו רק בימי חול ? או שמא רק בין 09:00 לשעה 20:00, או שכל עוד אין תמרור הגבלה או היתר של שעות מסוימות בתחילת הסימון, הרי שהסימון של אדום לבן בתוקף 24/7/365 ?
תודה
 

אלעד.

New member
תוקף כל התמרורים הוא 24X7, אלא אם מוצמד להם 439 שמורה אחרת

 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
עברת על החוק ומגיע לך להענש.

וכל שאר מה שכתבת זה בולשיט - הפקח עושה עבודתו שעבורה העיריה שכרה אותו ואם יש לך טענות על התעללות והתעמרות - פנה לכנסת שתשנה את החוקים ותבטל תמרור זה - תפקידו של הפקח לתת דוחות לעבריינים - אתה עבריין ואף מודה בזה - אז מדוע אתה משמיץ אנשים העושים עבודתם נאמנה?
ואשר לחניה בזמן משחקי הכדורגל, בהחלט יתכן שהפיקוח קיבל הנחיה מהעיריה לא לאכוף בזמן זה כדי להקל על האזרחים בזמן המשחק, בדיוק כשם שביום הזיכרון לא אוכפים חניה ליד בתי הקברות הצבאיים, בדיוק כשם שבזמן חסימת כביש מכווינים לעיתים נסיעה בניגוד לכיוון התנועה, בדיוק כשם שהמשטרה עוצרת תנועה בכבישים בזמן מעבר שיירת ראש הממשלה, בדיוק כשם שהמשטרה מתירה עצירה בשולי כבישים בזמן צפירה.
והפקח לא מודד לך זמן - עצרת ביודעין במקום אסור, תשלם את הדו,ח וראה בזה שכר לימוד.
 
ל-ברזילי: תודה על התייחסותך המלומדת. החכמתי. שנה טובה לך!

מתוך האתר שלהלן:


אכיפה בררנית
אכיפה בררנית היא כשמה, אכיפה סלקטיבית מפלה שנעשית בצורה בררנית ואינה נאכפת באופן שווה כלפי אנשים בעלי נסיבות דומות, ופעמים רבות נשמעת במסגרת או במקביל לטענת ״הגנה מן הצדק״.

דוגמאות לאכיפה בררנית יכולות לנוע מאדם שמקבל דו״ח חניה בעוד כל שאר הרכבים שחנו באותו אופן לא קיבלו דו״ח, ועד למצב של אכיפת מדיניות כלפי אוכלוסיה מסוימת באזור מסוים, תוך התעלמות מאותן העבירות המתקיימות באוכלוסיות אחרות.

במשפט הישראלי נקבע לא אחת שאכיפה בררנית פוגעת פגיעה קשה בחוש הצדק, עד כדי כך שלעתים, כשטענת אכיפה בררנית מוכחת בבית המשפט, עשוי בית המשפט להורות על ביטול כתב האישום, ובמקרים אחרים יכול להקל משמעותית בגזר דינו של העומד לדין.

לרוב, הנטל להוכיח אכיפה בררנית מוטל על הטוען לה, ואולם במקרים רבים הדבר כרוך בקושי ביורוקרטי של פניה לרשויות ובקשת מסמכים שיהוו ראיה, כך שפעמים רבות מוגשות בקשות לקבלת חומרי חקירה מהמדינה, במסגרת ההליך הפלילי.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
המקרה שהעלית אינו אכיפה בררנית

התמרור נאכף מדי יום על כל החונה לידו - למעט בימי משחקי כדורגל שאז לא נאכף על איש.
לו באותו זמן שאתה נאכפת היו חונות שם מכוניות נוספות וחלקן לא היו מקבלות דו,חות - היית יכול להעלות טענות של אכיפה בררנית.
לדוגמא - ליד בית דגן יש מושב, לא אנקוב בשמו כדי לא לתת רעיונותמאחר וחלק מתושביו דתיים הסכימו התושבים לא לנסוע בו בשבתות, כל החונב בשולי הכביש 6 ימים בשבוע נאכף (המטה הארצי של משטרת התנועה נמצא בבית דגן) אבל החל מכניסת השבת ועד שעתיים לפני צאתה שום רכב לא נאכף, וחונים עשרות רכבים בשולי הכביש ליד הכניסה למושב, מתוך התחשבות.
זה בדיוק המקרה שאתה העליית
שנה טובה לך, סע בזהירות ושמור על חוקי התנועה.
 
שאלה משפטית

לוח התמרורים של מדינת ישראל קובע איסור 24/7 לעצירה מול אבני שפה אדום לבן. מהנדסי התנועה שקבעו שם אדום לבן, חשבו על זרימת התונעה, זרימת תנועה בחרום, שדה ראיה לאחר סיבוב וכו' וכו', מלאכתם הקבועה של מהנדסי הרשות המקומית. אם אין תמרור חוקי אשר מסייג ומסדיר את שעות ההיתר או האיסור, הרי שתמרור 818 בתוקף 24/7. אני וגדולים ממני טוענים שלעיריית חיפה אין סמכות חוקית להחליט שכאשר אני עומד שם אני מקבל דוח, וכאשר עומדים שם באותו המקום חברים של ראש הרשות המקומית , או חברים של חברי מועצה , ושלא לצורך מילוי תפקידם, אלא סתם כי זה נוח להם, הם פטורים מדוחות. מצב כזה לא עובר אצלי, כי אנחנו לא בקוריאה הצפונית, אם המצב הזה נראה לך סביר, מצוין לך !! לכן העליתי את השאלה בפורום המשפטי, על מנת ללמוד מדעתו המקצועית של עו"ד שי גלעד.
אגב, לדעתי משטרת ישראל, היא ""האמא"" של האכיפה הבררנית במדינת ישראל, ואוי ואבוי לנו אם התקדימים לאכיפה נכונה וחוקית יהיו מקרים שיובאו לידיעת הציבור ממשטרת ישראל, אוי לנו ואבוי לנו.........
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בדיוק מחר מושבעים חברי כנסת חדשים

כדאי שתפנה לאחד מהם ותבקשו להגיש הצעת חוק מתאימה לדעתך, את רשימת חברי הכנסת, הדוא"לים ומספרי הטלפון תוכל למצוא באתר הכנסת
ונשמח אם תעדכן כאן כיצד הצעת החוק שלך מתקדמת..
כמו כן ניתן להתלונן אצל נציב קבילות הציבור במשרד מבקר המדינה, יש לו אתר באינטרנט והוא מגיב לעניין ומהר.
וכדאי להזדרז בדברים אלה כי יש לך פחות משלושה חדשים לבקש להישפט והשופט, אינו כבול לקנס שקיבלת ובמשפטי תעבורה באזור שלך מורשעים למעלה מ 95% מהנאשמים - וחזקה על מי שמבקש להישפט שהוא בטוח בצדקתו ו/או ביכולתו לעבוד על המערכת, קח בחשבון שאם לא תודה בישיבה הראשונה בשלב ההקראה תוזמן לדיון נוסף - שלב ההוכחות ואולי לעוד דיון לשמיעת פסק וגזר הדין ואז בנוסף לקנס תפסיד גם לפחות שני חצאי ימים.
בהצלחה.
 

shlang

New member
אתה לא יכול לטעון לאכיפה בררנית משום שקיבלת

דוח ביום מסויים ובעוד שרכבים אחרים לא מקבלים דוח ביום אחר.
אם חנית במקום האסור לחניה והיו עוד רכבים שחנו כך ורק לך נרשם הדוח בעוד שלאחרים או לחלק מהם לא, תוכל לטעון לאכיפה בררנית, הנטל להוכחה יוטל עליך, הפקח יוכל לטעון שבזמן נוכחותו במקום חנית אתה ועוד כמה רכבים שלכולם נרשם דוח, רכבים התחלפו והפקח לא נכח כבר במקום ולכן להם אין דוח, לא פשוט להוכיח אכיפה בררנית, רצוי שיהיה לך עד לכך ושכל התנאים לאכיפה שכזאת ימולאו.
זה שחנית ביום ראשון וקיבלת דוח בעוד שאלה שחנו ביום שני לא קיבלו דוח, לא נחשבת לאכיפה בררנית
 

מיצו

New member
מעניין, מתי אכיפה של חניה למשל נחשבת אכיפה בררנית?

לדוגמה, נניח שבישוב מסויים יש רחוב שבו יש מרכז מסחרי קטן, ואבני השפה צבועות באדום לבן. כל תושבי הישוב חונים שם מעת לעת בידיעה ובהבנה ש"זה בסדר" לחנות שם לכמה דקות, ואכן כך השתרש לו המנהג.
אלא מה, מדי פעם, נניח פעם בחודש, מגיע פקח שכנראה קיבל הוראה, ונותן קנסות לכמה רכבים.
האכיפה הינה כמעט חד-פעמית במובן שאתה יכול לחנות שם חודש שלם ולא לחטוף דו"ח ואף אחד סביבך לא יחטוף דו"ח, אבל פתאום יגיע היום ההוא שהפקח קיבל מחזור, יבוא לשעה קלה, יחלק דו"חות לכל מי שחונה שם, וזהו. יותר לא תשמע ממנו עד לחודש הבא (אם בכלל).
האם זו אכיפה בררנית?
שואל בשביל חבר.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אתן לך דוגמא מהחיים

בעבר מספר הרישוי של רכב שלא שולמו עליו המיסים היה מוקף במסגרת לבנה, רכבים כאלה היו לנכים ועולים חדשים.
השתרש אצל שוטרים ופקחים באזורים מסוימים לתת דו"חות חניה רק לרכבים כאלה משום שהפקחים/שוטרים שם חשבו שהם מקופחים בזה יחסית לעולים החדשים, יכולת לראות בכביש הכניסה לבית החולים בלינסון שסומן באדום לבן אך תמיד חנו לכל ארכו שרק למכוניות עם "מספר לבן" ניתנו דו"חות ולאחרות לא
נוהג זה התפשט מאד בארץ ולכן, כדי למנוע אכיפה בררנית הופסק הסימון הזה .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נסה את מזלך וכתוב את כל זה לעירייה... לכל הפחות תקבל תשובה

 
למעלה