עגלות המזנון חוזרות לרכבת!

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
כי מנכ"ל הרכבת לא יודע לחנך את נכדותיו?

בוֹאוּ גם נחנך את האנשים
כי מנכ"ל הרכבת לא יודע לחנך את נכדותיו?
מה שצרם לי היה שהסיבה שצוינה לא הייתה "קיבלנו פניות רבות מנוסעים" אלא "נסעתי עם הנכדות והן רצו חטיפים" (ואתה כסבא שלהן לא מסוגל להתמודד עם זה?
). זו סיבה עלובה ומחפירה בעיניי.
&nbsp
פרט לכך חינוך אינה מילה גסה, ולתשומת לבך, גם משרד הבריאות כרגע חזק בנושא חינוך הציבור נגד משקאות ממותקים ועוד. אז להחזיר עגלת חטיפים בגלל סיבה כזאת, בלי לשאול אם זה מה שההורים רוצים וצריכים, בלי לשאול את הציבור... ככה המדינה הזאת מתנהלת, אז לא, לא יזיקו קצת חינוך וחשיבה קדימה.
 

Yarenn

New member
לא פוֹתרים עוול אחד בעוֹד עוול

כי מנכ"ל הרכבת לא יודע לחנך את נכדותיו?
מה שצרם לי היה שהסיבה שצוינה לא הייתה "קיבלנו פניות רבות מנוסעים" אלא "נסעתי עם הנכדות והן רצו חטיפים" (ואתה כסבא שלהן לא מסוגל להתמודד עם זה?
). זו סיבה עלובה ומחפירה בעיניי.
&nbsp
פרט לכך חינוך אינה מילה גסה, ולתשומת לבך, גם משרד הבריאות כרגע חזק בנושא חינוך הציבור נגד משקאות ממותקים ועוד. אז להחזיר עגלת חטיפים בגלל סיבה כזאת, בלי לשאול אם זה מה שההורים רוצים וצריכים, בלי לשאול את הציבור... ככה המדינה הזאת מתנהלת, אז לא, לא יזיקו קצת חינוך וחשיבה קדימה.
לא פוֹתרים עוול אחד בעוֹד עוול
אם יש ביקוּש לעגלוֹת אז ראוּי שיהיוּ. זה לא שיש תחרוּת ואפשר לבחוֹר רכבת אחרת. והתפקיד של הממשלה ושל הרכבת זה לא לחנך את הציבוּר. שכל אחד יחליט מה שטוֹב לוֹ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נכון! לא פותרים חוסר התמודדות עם ילדים בעגלות מיותרות

לא פוֹתרים עוול אחד בעוֹד עוול
אם יש ביקוּש לעגלוֹת אז ראוּי שיהיוּ. זה לא שיש תחרוּת ואפשר לבחוֹר רכבת אחרת. והתפקיד של הממשלה ושל הרכבת זה לא לחנך את הציבוּר. שכל אחד יחליט מה שטוֹב לוֹ.
נכון! לא פותרים חוסר התמודדות עם ילדים בעגלות מיותרות
אם יש ביקוש לעגלות אולי באמת ראוי שיהיו, אבל האם יש ביקוש? זה לא מה שנאמר בכתבה, זה בדיוק מה שכתבתי.
 

Yarenn

New member
ברוּר.

נכון! לא פותרים חוסר התמודדות עם ילדים בעגלות מיותרות
אם יש ביקוש לעגלות אולי באמת ראוי שיהיו, אבל האם יש ביקוש? זה לא מה שנאמר בכתבה, זה בדיוק מה שכתבתי.
ברוּר.
 

Ccyclist

Well-known member
יש פתרון שוויצרי לבעיה:

עגלות המזנון חוזרות לרכבת!
יש פתרון שוויצרי לבעיה:
וברצינות: אין מקום לעגלות מזון בפרברית, ובקווים למרחקים גדולים עדיף שהשאיפה תהיה עגלה או מזנון כי אין ודאות של 100% באשר לסוג הרכבת ובדבל דקים שנסעתי בהם והיו שירותי הסעדה היתה קומת מזנון באחד מקרונות הביניים (TGV וכן רכבות בינעירוניות בשוויץ). באיטליה ובצרפת לא טרחו להקצות קרון מזנון בדבל דקים פרבריים. באשר לעומס - יש רכבת שאני נוסע עליה ללונדון שהיא עמוסה במיוחד (תימחור שעות עומס יוצר עומסים חמורים ברכבות הראשונות שאחריו) ויש עגלת מזון למרות שלעיתים היא איננה מסוגלת לנוע. בדרך כלל המצב נרגע אחרי תחנת עיירת היוממים הראשונה או השניה והעגלה מצליחה לזוז אבל אין את עומס התיקים של רכבות ראשון וחמישי בארץ. כשהעגלה לא מצליחה לעבור מחנים אותה בדלתות בצד שיהיה סגור בתחנה הבאה. בתמונה עגלת מזון שוויצרית מרכבת תיירותית עם מקומות שמורים.
&nbsp
אוכל בסיסי ושתייה זה יתרון נוסף לנסיעה ברכבת בדיוק כמו שירותים או תאורה. זה חלק מהידיעה שאם תצטרכו משהו הוא נמצא שם בשבילכם. יתכן שאין לזה מקום בשעות העומס עקב צפיפות אבל באופן כללי זה שירות עם ערך מוסף.
&nbsp
ברכבות לנסיעות ארוכות מסויימות בחו"ל שמתחרות עם חברות הטיסה או מציעות שירות תיירותי מגישים אפילו ארוחות חמות. בשוויץ זה קרה לנו בגליישר אקספרס בגלל שזו היתה נסיעה של 6-7 שעות ובספרד ב AVE למדריד. התפריט הספרדי היה בעייתי משהו כי היו מנות קבועות ואני גם צמחוני וגם לא יכול לאכול גלוטן אז הברירה היתה הרעלה או חיות (כי בכל המאכלים ללא גלוטן היו חיות, בתרבויות אחרות יש בדרך כלל סטארטר צמחוני) אז הבאתי סושי מפואר מהבית. כמו כן אציין לרעה שלמרות שלא יכלתי לאכול את הארוחה שהיתה כלולה בכרטיס לא יכלתי להמיר חלק מזה בתלושים למזנון שם היו אופציות רלוונטיות כי במערכת שלהם המזנון נפרד. שוויץ היתה הטיול הארוך האחרון לפני שגיליתי שהסיבה לכל בעיות העיכול שהיו לי מאז ומעולם היא רגישות לגלוטן.





 

easyJet

New member
לדעתי זה מיותר לעשות קרון שלם

עגלות המזנון חוזרות לרכבת!
לדעתי זה מיותר לעשות קרון שלם
עבור מזנון ברכבת ישראל.
למה לא כמו ב DB בגרמניה ? במערכי REGIO של DD יש מכונה אוטומטית. אפילו פחות קטנה מזו שבתמונה שמצאתי, והיא תופסת פחות מקום ממה שחשבנו, בדומה למה שהיה באוטובוס של דן תקופה



 

trilliane

Well-known member
מנהל
בדיוק מה שחשבתי עליו. למה לא פשוט מכונה כמו על הרציפים?

לדעתי זה מיותר לעשות קרון שלם
עבור מזנון ברכבת ישראל.
למה לא כמו ב DB בגרמניה ? במערכי REGIO של DD יש מכונה אוטומטית. אפילו פחות קטנה מזו שבתמונה שמצאתי, והיא תופסת פחות מקום ממה שחשבנו, בדומה למה שהיה באוטובוס של דן תקופה
בדיוק מה שחשבתי עליו. למה לא פשוט מכונה כמו על הרציפים?
שתמכור שתייה ואולי גם חטיפים למי שחוטף "דודה" נוראית בנסיעה...
 

tenen

New member
אני נגד כל סוג של אוכל על הרכבת

עגלות המזנון חוזרות לרכבת!
אני נגד כל סוג של אוכל על הרכבת
בואו נהיה הוגנים, רוב האנשים עולים על הרכבת לפחות משעה, מספיק לי לשמוע 3 שיחות טלפון במקביל ואני ממש לא רוצה להריח 3 ריחות של מאכלים שונים בנוסף לגברת שחייבת לשים / להסיר לק על הדרך בנוסף לאנשים שמריחים כמו מאפרה משום שהרכבת לא רק שלא אוכפת האיסור עישון הקיים אלא מרוב ניסיון להתנחמד למעשנים יש פינות עישון כך שאנשים יוכלו תמיד לעשן בכל מקום כי הם בדיוק "היו בדרך לפינת עישון".
&nbsp
אנחנו לא בסין ולא ברוסיה, נסיעת רכבת ממוצעת היא פחות משעה וברכבת לא צריכים להיות שירותים / אוכל / סלולאר, מי שמרגיש שלא יכול להתאפק כל הנסיעה בלי אחד מהרשימה שירד בתחנת ביניים, יעשה את ההפסקה שלו ויחזור לרכבת להמשיך את הנסיעה.
&nbsp
כל מה שברשימה אפשר לעשות בלי לצאת החוצה מהתחנה ולכן אין שום בעיה של כרטיסים.
&nbsp
זה אבסורד שהרכבת צריכה להקצות קרונות למקומות שמורים בשביל מי שרוצה קצת שקט (במקום שלכולם יהיה שקט), קרון לשירותים בשביל מי שלא רוצה לבזבז 2 דקות בתחנה ועכשיו עוד קרונות לאוכל.
ולא, אי אפשר להגיד שאי אפשר לאכוף איסור סלולאר בכל הרכבת, עובדה שעושים את זה בהצלחה בקרון המקומות השמורים.
&nbsp
הם רוצים לשפר את השירות? בשמחה, שיתחילו בכך שיקחו בתור פקחים אנשים שמסוגלים לקרוא מפה ולהבין את האזורים של משרד התחבורה, כי כבר נתקלתי בלא פחות מ4 פקחי רכבת שהציקו לי כי לא ידעו שקוד השיתוף שלי תקף באזור שלהם וזה לא סוד גדול, יש מפה של משרד התחבורה וכל פעם אני מוצא את עצמי מול פקח שלא יודע לקרוא את המפה שאני מציג כי חלילה שהם יקחו עליהם עותק.
&nbsp
אם ירצו להתאמץ קצת יותר אז יפסיקו את ההצקה הזו שכל מי שצריך מהם זיכוי על משהו צריך לעבור דרך השירות לקוחות שלהם, הם יודעים טוב מאוד שרוב האנשים לא טורחים לעשות את זה וזו דרך לא שרותית במיוחד להוריד אחוז המפוצים ע"י טרטור שלהם.
&nbsp
ירצו להמשיך להשתפר? אני הייתי מאוד שמח אם היה לי מקום מקורה, עדיף בתוך התחנה שאפשר לנעול בו אופניים חשמליים, אפילו הייתי משלם על שירות כזה. הרבה יותר יעיל מאשר להסיע סתם כך מאות זוגות אופניים הלוך ושוב רק משום שאין לאנשים היכן לקשור אותם בתחנה.
 

Bus Nerd

Active member
אין קרון לשירותים, יש שירותים בכל קרון

אני נגד כל סוג של אוכל על הרכבת
בואו נהיה הוגנים, רוב האנשים עולים על הרכבת לפחות משעה, מספיק לי לשמוע 3 שיחות טלפון במקביל ואני ממש לא רוצה להריח 3 ריחות של מאכלים שונים בנוסף לגברת שחייבת לשים / להסיר לק על הדרך בנוסף לאנשים שמריחים כמו מאפרה משום שהרכבת לא רק שלא אוכפת האיסור עישון הקיים אלא מרוב ניסיון להתנחמד למעשנים יש פינות עישון כך שאנשים יוכלו תמיד לעשן בכל מקום כי הם בדיוק "היו בדרך לפינת עישון".
&nbsp
אנחנו לא בסין ולא ברוסיה, נסיעת רכבת ממוצעת היא פחות משעה וברכבת לא צריכים להיות שירותים / אוכל / סלולאר, מי שמרגיש שלא יכול להתאפק כל הנסיעה בלי אחד מהרשימה שירד בתחנת ביניים, יעשה את ההפסקה שלו ויחזור לרכבת להמשיך את הנסיעה.
&nbsp
כל מה שברשימה אפשר לעשות בלי לצאת החוצה מהתחנה ולכן אין שום בעיה של כרטיסים.
&nbsp
זה אבסורד שהרכבת צריכה להקצות קרונות למקומות שמורים בשביל מי שרוצה קצת שקט (במקום שלכולם יהיה שקט), קרון לשירותים בשביל מי שלא רוצה לבזבז 2 דקות בתחנה ועכשיו עוד קרונות לאוכל.
ולא, אי אפשר להגיד שאי אפשר לאכוף איסור סלולאר בכל הרכבת, עובדה שעושים את זה בהצלחה בקרון המקומות השמורים.
&nbsp
הם רוצים לשפר את השירות? בשמחה, שיתחילו בכך שיקחו בתור פקחים אנשים שמסוגלים לקרוא מפה ולהבין את האזורים של משרד התחבורה, כי כבר נתקלתי בלא פחות מ4 פקחי רכבת שהציקו לי כי לא ידעו שקוד השיתוף שלי תקף באזור שלהם וזה לא סוד גדול, יש מפה של משרד התחבורה וכל פעם אני מוצא את עצמי מול פקח שלא יודע לקרוא את המפה שאני מציג כי חלילה שהם יקחו עליהם עותק.
&nbsp
אם ירצו להתאמץ קצת יותר אז יפסיקו את ההצקה הזו שכל מי שצריך מהם זיכוי על משהו צריך לעבור דרך השירות לקוחות שלהם, הם יודעים טוב מאוד שרוב האנשים לא טורחים לעשות את זה וזו דרך לא שרותית במיוחד להוריד אחוז המפוצים ע"י טרטור שלהם.
&nbsp
ירצו להמשיך להשתפר? אני הייתי מאוד שמח אם היה לי מקום מקורה, עדיף בתוך התחנה שאפשר לנעול בו אופניים חשמליים, אפילו הייתי משלם על שירות כזה. הרבה יותר יעיל מאשר להסיע סתם כך מאות זוגות אופניים הלוך ושוב רק משום שאין לאנשים היכן לקשור אותם בתחנה.
אין קרון לשירותים, יש שירותים בכל קרון
והשירותים הם לא בעיה, הם ערך מוסף שהופך את הרכבת יותר נוחה מאוטובוסים לאנשים מסויימים. אני אישית נמנע מהשירותים ברכבת כי הם די מגעילים, אבל יש אנשים שמשתמשים בהם ומרוצים מכך שהם קיימים.
&nbsp
הבעיה האמיתית היא שלישראלים אין תרבות נסיעה בתח"צ, בניגוד לחו"ל, ולכן מדברים בטלפון ושומעים מוזיקה בקולי קולות, ומלכלכים המון.
&nbsp
בTGV Est, אגב, אין פחים, אבל לפעמים כשעוצרים בתחנה עולים על הרכבת מנקים עם שקיות זבל וכולם נותנים להם את הזבל שלהם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מבינה מה ההבדל הגדול בין דיבור בטלפון לדיבור עם נוסע אחר

אין קרון לשירותים, יש שירותים בכל קרון
והשירותים הם לא בעיה, הם ערך מוסף שהופך את הרכבת יותר נוחה מאוטובוסים לאנשים מסויימים. אני אישית נמנע מהשירותים ברכבת כי הם די מגעילים, אבל יש אנשים שמשתמשים בהם ומרוצים מכך שהם קיימים.
&nbsp
הבעיה האמיתית היא שלישראלים אין תרבות נסיעה בתח"צ, בניגוד לחו"ל, ולכן מדברים בטלפון ושומעים מוזיקה בקולי קולות, ומלכלכים המון.
&nbsp
בTGV Est, אגב, אין פחים, אבל לפעמים כשעוצרים בתחנה עולים על הרכבת מנקים עם שקיות זבל וכולם נותנים להם את הזבל שלהם.
לא מבינה מה ההבדל הגדול בין דיבור בטלפון לדיבור עם נוסע אחר
כשישבו לידי באוטובוס שלוש פקאצות שדיברו ביניהן בקולי קולות זה לא היה שונה מהותית או נחמד יותר מהגברת שצעקה לסלולרי שלה. אלה ואלה הפריעו לי באותה המידה. אנשים לא חייבים להיות בדום שתיקה או לעצור את חייהם בזמן נסיעה ציבורית; להפך, ברור לי שנסיעה ארוכה (קל וחומר ברכבת) היא לא פעם הזדמנות להשלים פעולות שונות (בין השאר עבודה, וכן, גם שיחות עבודה. גם אני עושה זאת). הפתרון הפשוט הוא לנהל את השיחות בווליום שלא יפריע לסובבים ולא ישתף אותם בשיחה בעל כורחם, ולהאזין לאודיו באוזניות בלבד. כמו כן ראוי שיהיה גם קרון שקט שבו ישמרו על דום שתיקה למי שמעוניין בכך. זה בעיקר שאלה של חינוך (ואולי גם קצת אכיפה). אם לא יאפשרו האזנה ללא אוזניות או שיחות בצעקות (ובאמת לא משנה אם בטלפון או בכלל) וכשנוסע יעשה זאת ייגש אליו פקח ויבקש ממנו לחדול, אולי המצב ישתפר.
&nbsp
נ.ב.
השירותים ברכבת הם דבר מבורך. לפעמים זה אפילו חלק מהשיקול שלי בנסיעה ברכבת, כי לפעמים גם שעה+ זה לא קל להתאפק. בחו"ל נתקלתי גם באוטובוסים עם שירותים (לטיולים; לא עירוניים) אבל בישראל זה כנראה די נדיר, אם בכלל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, חזרתי פעם ברכבת מחוף הכרמל אחרי משחק כדורגל

לא מבינה מה ההבדל הגדול בין דיבור בטלפון לדיבור עם נוסע אחר
כשישבו לידי באוטובוס שלוש פקאצות שדיברו ביניהן בקולי קולות זה לא היה שונה מהותית או נחמד יותר מהגברת שצעקה לסלולרי שלה. אלה ואלה הפריעו לי באותה המידה. אנשים לא חייבים להיות בדום שתיקה או לעצור את חייהם בזמן נסיעה ציבורית; להפך, ברור לי שנסיעה ארוכה (קל וחומר ברכבת) היא לא פעם הזדמנות להשלים פעולות שונות (בין השאר עבודה, וכן, גם שיחות עבודה. גם אני עושה זאת). הפתרון הפשוט הוא לנהל את השיחות בווליום שלא יפריע לסובבים ולא ישתף אותם בשיחה בעל כורחם, ולהאזין לאודיו באוזניות בלבד. כמו כן ראוי שיהיה גם קרון שקט שבו ישמרו על דום שתיקה למי שמעוניין בכך. זה בעיקר שאלה של חינוך (ואולי גם קצת אכיפה). אם לא יאפשרו האזנה ללא אוזניות או שיחות בצעקות (ובאמת לא משנה אם בטלפון או בכלל) וכשנוסע יעשה זאת ייגש אליו פקח ויבקש ממנו לחדול, אולי המצב ישתפר.
&nbsp
נ.ב.
השירותים ברכבת הם דבר מבורך. לפעמים זה אפילו חלק מהשיקול שלי בנסיעה ברכבת, כי לפעמים גם שעה+ זה לא קל להתאפק. בחו"ל נתקלתי גם באוטובוסים עם שירותים (לטיולים; לא עירוניים) אבל בישראל זה כנראה די נדיר, אם בכלל.
אגב, חזרתי פעם ברכבת מחוף הכרמל אחרי משחק כדורגל
וכשהיא החלה להתמלא באוהדים נסתי על נפשי לקצה השני (עזר חלקית). לו ידעתי על כך מראש הייתי עולה לרכבת אחרת או אולי קונה כרטיס לשמורים.
&nbsp
גם לנסוע באוטובוס עירוני בשעות שבהן ילדודס חוזרים מביה"ס או לנסוע בקווי לילה בסופ"ש/חופשים זו לא חוויה מהנה במיוחד... לא פעם אווירה של טיול שנתי שאין לי שום נוסטלגיה אליה.
 

Yarenn

New member
בדיוּק. לא מבין מה הבעיה של אנשים לדבר נוֹרמלי בשקט

לא מבינה מה ההבדל הגדול בין דיבור בטלפון לדיבור עם נוסע אחר
כשישבו לידי באוטובוס שלוש פקאצות שדיברו ביניהן בקולי קולות זה לא היה שונה מהותית או נחמד יותר מהגברת שצעקה לסלולרי שלה. אלה ואלה הפריעו לי באותה המידה. אנשים לא חייבים להיות בדום שתיקה או לעצור את חייהם בזמן נסיעה ציבורית; להפך, ברור לי שנסיעה ארוכה (קל וחומר ברכבת) היא לא פעם הזדמנות להשלים פעולות שונות (בין השאר עבודה, וכן, גם שיחות עבודה. גם אני עושה זאת). הפתרון הפשוט הוא לנהל את השיחות בווליום שלא יפריע לסובבים ולא ישתף אותם בשיחה בעל כורחם, ולהאזין לאודיו באוזניות בלבד. כמו כן ראוי שיהיה גם קרון שקט שבו ישמרו על דום שתיקה למי שמעוניין בכך. זה בעיקר שאלה של חינוך (ואולי גם קצת אכיפה). אם לא יאפשרו האזנה ללא אוזניות או שיחות בצעקות (ובאמת לא משנה אם בטלפון או בכלל) וכשנוסע יעשה זאת ייגש אליו פקח ויבקש ממנו לחדול, אולי המצב ישתפר.
&nbsp
נ.ב.
השירותים ברכבת הם דבר מבורך. לפעמים זה אפילו חלק מהשיקול שלי בנסיעה ברכבת, כי לפעמים גם שעה+ זה לא קל להתאפק. בחו"ל נתקלתי גם באוטובוסים עם שירותים (לטיולים; לא עירוניים) אבל בישראל זה כנראה די נדיר, אם בכלל.
בדיוּק. לא מבין מה הבעיה של אנשים לדבר נוֹרמלי בשקט
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תרבות ישראלית... אי-חינוך לדיבור שקט ולהתחשבות בזולת

בדיוּק. לא מבין מה הבעיה של אנשים לדבר נוֹרמלי בשקט
תרבות ישראלית... אי-חינוך לדיבור שקט ולהתחשבות בזולת
 

Bus Nerd

Active member
בד"כ אנשים נוסעים לבד, ולכן ידברו פחות אם לא היה להם סלולרי

לא מבינה מה ההבדל הגדול בין דיבור בטלפון לדיבור עם נוסע אחר
כשישבו לידי באוטובוס שלוש פקאצות שדיברו ביניהן בקולי קולות זה לא היה שונה מהותית או נחמד יותר מהגברת שצעקה לסלולרי שלה. אלה ואלה הפריעו לי באותה המידה. אנשים לא חייבים להיות בדום שתיקה או לעצור את חייהם בזמן נסיעה ציבורית; להפך, ברור לי שנסיעה ארוכה (קל וחומר ברכבת) היא לא פעם הזדמנות להשלים פעולות שונות (בין השאר עבודה, וכן, גם שיחות עבודה. גם אני עושה זאת). הפתרון הפשוט הוא לנהל את השיחות בווליום שלא יפריע לסובבים ולא ישתף אותם בשיחה בעל כורחם, ולהאזין לאודיו באוזניות בלבד. כמו כן ראוי שיהיה גם קרון שקט שבו ישמרו על דום שתיקה למי שמעוניין בכך. זה בעיקר שאלה של חינוך (ואולי גם קצת אכיפה). אם לא יאפשרו האזנה ללא אוזניות או שיחות בצעקות (ובאמת לא משנה אם בטלפון או בכלל) וכשנוסע יעשה זאת ייגש אליו פקח ויבקש ממנו לחדול, אולי המצב ישתפר.
&nbsp
נ.ב.
השירותים ברכבת הם דבר מבורך. לפעמים זה אפילו חלק מהשיקול שלי בנסיעה ברכבת, כי לפעמים גם שעה+ זה לא קל להתאפק. בחו"ל נתקלתי גם באוטובוסים עם שירותים (לטיולים; לא עירוניים) אבל בישראל זה כנראה די נדיר, אם בכלל.
בד"כ אנשים נוסעים לבד, ולכן ידברו פחות אם לא היה להם סלולרי
אם לא היו מדברים בטלפון, היו מדברים הרבה פחות, ולא היו צועקים בקולי קולות רוב הזמן (הרבה פעמים אנשים מדברים בקול רם בטלפון כי הם לא יודעים בכמה קול רם הם מדברים, או שהצד השני לא שומע. גרועים מהם אלו שמדברים עם דיבורית, או בלי דיבורית אבל בווליום כזה שכל הקרון שומע גם את הצד השני בשיחה).
&nbsp
באירופה נהוג לא לדבר בטלפון ברכבת, גם כשיש קליטה. בTGV יש תאים מיוחדים חסיני קול בקצוות כל קרון ליד הדלתות שרק שם מותר לדבר בסלולרי. בישראל המצב הפוך ודווקא ליד הדלתות שקט יותר, בעיקר בסימנס ששם אפשר לסגור את הדלתות הפנימיות שמבודדות רעשים. בדאבל דק כשיושבים ליד הדלת רעש הנוסעים מוחלף ברעש הרכבת, אבל זה בד"כ עדיין עדיף כי מרעש הרכבת קל יותר להתעלם.
&nbsp
וכמובן שיש הבדל בין דיבור עם נוסע אחר לבין שמיעת מוזיקה/צפייה בסרט עם רמקולים או עם אוזניות לא טובות שהקול זולג מהם, דיבור עם נוסע אחר פחות מפריע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ממש לא נכון. בפרט לא נכון לגבי חיילים, תלמידים, משפחות...

בד"כ אנשים נוסעים לבד, ולכן ידברו פחות אם לא היה להם סלולרי
אם לא היו מדברים בטלפון, היו מדברים הרבה פחות, ולא היו צועקים בקולי קולות רוב הזמן (הרבה פעמים אנשים מדברים בקול רם בטלפון כי הם לא יודעים בכמה קול רם הם מדברים, או שהצד השני לא שומע. גרועים מהם אלו שמדברים עם דיבורית, או בלי דיבורית אבל בווליום כזה שכל הקרון שומע גם את הצד השני בשיחה).
&nbsp
באירופה נהוג לא לדבר בטלפון ברכבת, גם כשיש קליטה. בTGV יש תאים מיוחדים חסיני קול בקצוות כל קרון ליד הדלתות שרק שם מותר לדבר בסלולרי. בישראל המצב הפוך ודווקא ליד הדלתות שקט יותר, בעיקר בסימנס ששם אפשר לסגור את הדלתות הפנימיות שמבודדות רעשים. בדאבל דק כשיושבים ליד הדלת רעש הנוסעים מוחלף ברעש הרכבת, אבל זה בד"כ עדיין עדיף כי מרעש הרכבת קל יותר להתעלם.
&nbsp
וכמובן שיש הבדל בין דיבור עם נוסע אחר לבין שמיעת מוזיקה/צפייה בסרט עם רמקולים או עם אוזניות לא טובות שהקול זולג מהם, דיבור עם נוסע אחר פחות מפריע.
ממש לא נכון. בפרט לא נכון לגבי חיילים, תלמידים, משפחות...
עוד לא קרה שנסעתי ברכבת ולא ישבו בקרון נוסעים שנסעו יחד, אלא אם נסעתי בשעות מתות ומצאתי קרון די ריק. כשהקרון מלא זה אף פעם לא קורה (וזה בד"כ לא רק זוג נוסעים אלא יותר מזוג אחד, ולא פעם גם כמות גדולה יותר). כמו כן בשונה משיחה טלפונית שבה אתה שומע רק צד אחד ובין לבין יש לך קצת שקט, בדיבור בין נוסעים אתה מקבל את כל הצדדים כל הזמן... ואין רגע מנוחה. מה שבסופו של דבר מפריע זה הווליום, לא עצם השיחה. מי שצועק צועק כך או כך, מניסיוני, ומי שיודע לדבר בשקט עושה זאת כך או כך.
&nbsp
לגבי אי-שימוש באוזניות, בעיניי זו חוצפה ותופעה מעיקה ודוחה, צריך לאסור את זה בצורה רשמית.
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שבקווים שונים סוגי הנוסעים קצת שונים

ממש לא נכון. בפרט לא נכון לגבי חיילים, תלמידים, משפחות...
עוד לא קרה שנסעתי ברכבת ולא ישבו בקרון נוסעים שנסעו יחד, אלא אם נסעתי בשעות מתות ומצאתי קרון די ריק. כשהקרון מלא זה אף פעם לא קורה (וזה בד"כ לא רק זוג נוסעים אלא יותר מזוג אחד, ולא פעם גם כמות גדולה יותר). כמו כן בשונה משיחה טלפונית שבה אתה שומע רק צד אחד ובין לבין יש לך קצת שקט, בדיבור בין נוסעים אתה מקבל את כל הצדדים כל הזמן... ואין רגע מנוחה. מה שבסופו של דבר מפריע זה הווליום, לא עצם השיחה. מי שצועק צועק כך או כך, מניסיוני, ומי שיודע לדבר בשקט עושה זאת כך או כך.
&nbsp
לגבי אי-שימוש באוזניות, בעיניי זו חוצפה ותופעה מעיקה ודוחה, צריך לאסור את זה בצורה רשמית.
אני חושב שבקווים שונים סוגי הנוסעים קצת שונים
בקווים (ובשעות) שבהם אני מרבה לנסוע, רוב הנוסעים הם יוממים בודדים, שלא מדברים אחד עם השני. גם אם יש קבוצה של נוסעים שמדברת ביניהם, הם מיעוט.
&nbsp
ויש יותר אנשים שמדברים בסלולרי מאשר אנשים שמדברים עם מי שיושב לידם, ומי שמדבר בסלולרי ברכבת בד"כ נוטה לדבר בווליום קצת יותר מדי גבוה לעומת מי שמדבר עם חבריו. אבל, כמובן, זוהי רק אנקדוטה ולא מחקר מדעי קובע-עובדות.
&nbsp
אבל כן, כמו שאמרת, זה עניין של תרבות, או ליתר דיוק חוסר תרבות, וגם חוסר אכיפה. אף פעם לא ראיתי פקח מבקש מאנשים להיות בשקט. כשאנשים מתלוננים על זה לר"י, ר"י מסירים אחריות ואומרים "יש קרון שקט"... אבל הקרון השקט לא קיים בכל הקווים, אז זה לא פתרון. ובכלל הקטע של "לשלם יותר בשביל לנסוע בשקט" מרגיש לי לא לעניין.
&nbsp
ר"י צריכים לצאת בקמפיין שילמד את הישראלים קצת אתיקת רכבות. חברות רבות בחו"ל עשו את זה בעבר, כולל השיר הקליט ממלבורן "dumb ways to die" שאומר לאנשים להתרחק מהפס הצהוב ולא לעשות שטויות ליד מסילת רכבת, או הפוסטרים מקווינסלנד "train etiquette, simple stuff" (שהפכו לבדיחה באינטרנט אחרי שאנשים ערכו אותם להעביר מסרים קצת אחרים), ואני בטוח שאפשר למצוא דוגמאות רבות אחרות.
&nbsp
כי מה לעשות, יותר מדי ישראלים חושבים שהכל מגיע להם ושהכל מותר, אז כן, צריך שמישהו יחנך אותם באתיקה של תחבורה ציבורית: נגד רעש, ולכלוך, נגד עישון ברציפים, ושיכינו את הכרטיס לפני שמגיעים לולידטור כדי לא לעכב את כולם, ונגד המנהג המגונה של גברים בתח"צ לפסק את רגליהם ולתפוס יותר מדי מקום, ונגד המנהג של אנשים לשבת במושב שליד המעבר באוטובוס עם התיק במושב שלידם גם כשהם *רואים* שהאוטובוס עמוס עד אפס מקום, נגד קילוף קלמנטינות באוטובוס וכו' וכו'
&nbsp
כי ברגע שאנשים יתחילו לנהוג בכבוד ובנימוס כשהם נוסעים בתח"צ, אז יותר אנשים ירגישו בנוח לנסוע בתח"צ, יהיו פחות רכבים פרטיים על הכביש, ויהיה יותר טוב לכולנו.
 

cesium

New member
רעיון מצוין, רק יש ליישם אותו כראוי

עגלות המזנון חוזרות לרכבת!
רעיון מצוין, רק יש ליישם אותו כראוי
יש מקרים שבהם הרכבת בדיוק מגיעה ואין זמן לקנות בתחנה. יש מצבים בנסיעות ארוכות יחסית שהזמן ברכבת הוא זמן קצת 'מבוזבז'. אם אוכל לנצל אותו גם לאכילה זה יקל עלי. קרון מזנון פתרון יקר מדי שאיני מאמין שיחזיק לאורך זמן. אבל עגלה או מכונה יכולים להיות פתרונות סבירים.

מה שחבל לשמוע הוא שכנראה צריך 'פרוטקציה' מנכדות מנכ"ל הרכבת כדי ליישם רעיונות לשיפור השירות. סתם נוסעים מן השורה לא היו מביאים לכך. עם זאת, הדבר מראה את החשיבות של (כמו שאומרים בלעז) eating your own dog food.
 
יותר קל לחבר קרון מסעדה

אם יש אפשרות לחבר קרון נוסף לרכבת
עדיף שיהיה קרון עם מקומות ישיבה. כי זה חסר בלא מעט רכבות.
יותר קל לחבר קרון מסעדה
קרון מסעדה לא צריך רציף מולו, וכך אפשר להאריך את הרכבת בלי צורך בהארכת הרציפים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה