עדכון רק"ל מהבירה

מצב
הנושא נעול.

skooozy

New member
קצה דרומי לאת עתה.
בקרבת הכניסה לקרית היובל.
תודה רבה על התמונות!!!
 

אורי404

New member
עדכון רק"ל מהבירה
תודה על העבודה המעולה. מספר שאלות:
1. על-פי קצב העבודות מתי יש סיכוי שנראה את הרכבת הקלה בפעולה? 2. לפי האתר של הרכבת הקלה בירושלים, זמן הנסיעה בין תחנות הקצה בקו - מפסגת זאב עד הר הרצל - אמור להיות חצי שעה. האם קיים סיכוי, שכך זה יהיה בפועל? לשם השוואה מהו זמן הנסיעה במכונית בין אם זה בדרכים מהירות יותר או בזמנים, בהם התנועה ריקה מכלי רכב, כאשר נוסעים כחוק? 3. מתי אמורות להתחיל העבודות על יתר קווי הרכבת הקלה? האם היה בכלל מכרז להמשך עבודות? במידה שכן האם העבודות יהיו לאחר פתיחת הקו הראשון או יחלו זמן רב אחריו? האם קיימת אפשרות כלשהי אחרת?
 

XrayCharlie

New member
תודה על העבודה המעולה. מספר שאלות:
1. על-פי קצב העבודות מתי יש סיכוי שנראה את הרכבת הקלה בפעולה? 2. לפי האתר של הרכבת הקלה בירושלים, זמן הנסיעה בין תחנות הקצה בקו - מפסגת זאב עד הר הרצל - אמור להיות חצי שעה. האם קיים סיכוי, שכך זה יהיה בפועל? לשם השוואה מהו זמן הנסיעה במכונית בין אם זה בדרכים מהירות יותר או בזמנים, בהם התנועה ריקה מכלי רכב, כאשר נוסעים כחוק? 3. מתי אמורות להתחיל העבודות על יתר קווי הרכבת הקלה? האם היה בכלל מכרז להמשך עבודות? במידה שכן האם העבודות יהיו לאחר פתיחת הקו הראשון או יחלו זמן רב אחריו? האם קיימת אפשרות כלשהי אחרת?
אין מצב ל-30 דקות נסיעה
ע"פ המפה יש בדרך 23 תחנות. גם אם הרכבת תעצור רק ל-30 שניות להחלפת נוסעים (אני בטוח שבמרכז העיר זה יהיה יותר) הדרך תיקח הרבה יותר מ-30 דקות (בכל זאת יש אורך מסלול, רמזורים ושאר ירקות)
 

אורי404

New member
אין מצב ל-30 דקות נסיעה
ע"פ המפה יש בדרך 23 תחנות. גם אם הרכבת תעצור רק ל-30 שניות להחלפת נוסעים (אני בטוח שבמרכז העיר זה יהיה יותר) הדרך תיקח הרבה יותר מ-30 דקות (בכל זאת יש אורך מסלול, רמזורים ושאר ירקות)
התכנית היא העדפה ברמזורים לרכבת הקלה
אבל מן הסתם העצירה ברמזורים ולא רק בתקופה הראשונה של הרכבת הקלה, אלא גם אחריה, זמן הנסיעה יהיה סביר להניח מעל לשלושים שניות - שתי דקות, אם לא יותר. השאלה היא כמה זה הרבה יותר משלושים דקות?
 

Image of me

New member
תודה על העבודה המעולה. מספר שאלות:
1. על-פי קצב העבודות מתי יש סיכוי שנראה את הרכבת הקלה בפעולה? 2. לפי האתר של הרכבת הקלה בירושלים, זמן הנסיעה בין תחנות הקצה בקו - מפסגת זאב עד הר הרצל - אמור להיות חצי שעה. האם קיים סיכוי, שכך זה יהיה בפועל? לשם השוואה מהו זמן הנסיעה במכונית בין אם זה בדרכים מהירות יותר או בזמנים, בהם התנועה ריקה מכלי רכב, כאשר נוסעים כחוק? 3. מתי אמורות להתחיל העבודות על יתר קווי הרכבת הקלה? האם היה בכלל מכרז להמשך עבודות? במידה שכן האם העבודות יהיו לאחר פתיחת הקו הראשון או יחלו זמן רב אחריו? האם קיימת אפשרות כלשהי אחרת?
מקצה לקצה ייתכן שזמן הנסיעה ברכב
יהיה קצר יותר, במיוחד בשעות השפל, כי יש כמה כבישים מהירים שמקצרים את הדרך. המדד האמיתי הוא זמן הנסיעה למרכז העיר (שוק מחנה יהודה, כיכר ספרא וכד'), שאליו לא מגיעים כבישים מהירים.
 

אורי404

New member
מקצה לקצה ייתכן שזמן הנסיעה ברכב
יהיה קצר יותר, במיוחד בשעות השפל, כי יש כמה כבישים מהירים שמקצרים את הדרך. המדד האמיתי הוא זמן הנסיעה למרכז העיר (שוק מחנה יהודה, כיכר ספרא וכד'), שאליו לא מגיעים כבישים מהירים.
בהחלט. שאלתי מתוך התעניינות.
לפיכך אם זמן הנסיעה בין תחנות הקצה יהיה שלושים דקות ואפילו אם יהיה בפועל ארוך יותר (ארבעים דקות), עדיין המצב יהיה טוב מאוד, ללא ספק. דרך אגב לפי אתר "נתע" זמן הנסיעה המתוכנן ממרכז פתח תקווה לרכבת מרכז תל אביב אמור להיות 17 דקות. זה לדעתי הגיוני בהחלט וזה לנוכח העובדה, שחלק מן התוואי הוא תת קרקעי. יש לקוות שהעבודות המהירות (באופן יחסי. אמן שימשיכו כך) של הרכבת הקלה בירושלים, יגרמו לדחיפה בפרויקט הקו האדום, בהסדר עם ענייני התקציב השונים וכך, שתהיינה עבודות משמעותיות יותר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מקצה לקצה ייתכן שזמן הנסיעה ברכב
יהיה קצר יותר, במיוחד בשעות השפל, כי יש כמה כבישים מהירים שמקצרים את הדרך. המדד האמיתי הוא זמן הנסיעה למרכז העיר (שוק מחנה יהודה, כיכר ספרא וכד'), שאליו לא מגיעים כבישים מהירים.
השאלה היא אחרת:
האם יהיה קיצור זמנים לעומת נסיעה מקבילה באוטובוס כיום. היום - נסיעה מהגבעה הצרפתית לשוק, למשל אורכת כרבע שעה בלי פקקים
 

אורי404

New member
השאלה היא אחרת:
האם יהיה קיצור זמנים לעומת נסיעה מקבילה באוטובוס כיום. היום - נסיעה מהגבעה הצרפתית לשוק, למשל אורכת כרבע שעה בלי פקקים
גם אם לא יהיה קיצור זמן בנסיעה,
הרכבת הקלה נחוצה, גם ככלי תחבורה, שאמור להיות יותר נקי לסביבה (ככל הנראה כולל יורו 5) וגם מבחינת יכולת הקיבולת הגבוהה בהרבה של מספר קרונות - קיבולת, שגבוהה גם משל מפרקית. כך שהיתרון הנלווה לכך, שאמור להיות הוא תדירות וגמישות. לכן שיקדמו במהרה בימינו קווי רכבת קלה אחרים בירושלים, את הקו האדום בפתח תקווה וכן קווים אחרים בירושלים, בתל אביב ובערים אחרות (למשל שה"מטרונית" בחיפה והקריות תשודרג לרכבת קלה). כמובן, שאם יהיה יתרון במשך הנסיעה עצמו, הרי שזה יהיה עוד יותר טוב.
 

Rubim88

New member
מקצה לקצה ייתכן שזמן הנסיעה ברכב
יהיה קצר יותר, במיוחד בשעות השפל, כי יש כמה כבישים מהירים שמקצרים את הדרך. המדד האמיתי הוא זמן הנסיעה למרכז העיר (שוק מחנה יהודה, כיכר ספרא וכד'), שאליו לא מגיעים כבישים מהירים.
לפי מה שקראתי..התכנון הוא 20 דקות מכל צד
למרכז.
 

naps

New member
עדכון רק"ל מהבירה
תודה רבה על התמונות + שאלות
1. לא נראה לכם שהיה מקום להוסיף עוד תחנה על רחוב יפו בין כיכר ספרא לקינג ג'ורג'? מדובר על מרחק די גדול בהתחשב בזה שזה במרכז העיר ושלא יהיו במקביל ברחוב גם אוטובוסים. 2. התחנות לכיוון ההפוך יהיו בכל התחנות בדיוק ממול, או שלאו דווקא? 3. השילוט בתחנה- קודם כל, אני מסכים עם מה שנאמר פה שזה ברמה יותר גבוהה ממה שאנחנו רגילים בארץ. אבל.... לא חסרים קצת קווי אוטובוס בתחנות הרק"ל השונות (כלומר קווים שעוברים בסמוך ולא רשומים...)? ואתם לא חושבים שהיה מקום לתת איזו הדגשה נוספת לתחנה המרכזית? 4. מה התכנון לגבי כרטוס? איך משלמים (לא יצא לי לסוע ברק"ל גם במקומות אחרים בעולם אז אני לא יודע מה נהוג...)? האם צפוי שיתוף פעולה כלשהו בין הרק"ל לאגד- כרטיסי המשך, חופשי יומי ואף חופשי חודשי התקף הן לאוטובוסים והן לרק"ל? 5. מהי מהירות הנסיעה המקסימלית הצפויה? תודה והמשך שבוע טוב!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה