עדכונים ושאלה מטניוש. הרפס וגינלי

עדכונים ושאלה מטניוש. הרפס וגינלי

שלום לכולן, אני כותבת בשם "טניוש" חברה שנמצאת עכשיו בשמירת הריון בשבוע 27. היא הפנתה אותי אליכן כדי שאולי תוכלו לעזור במידע. הרופאים אמרו לה שיש לה הרפס וגינלי ושיש סיכוי שזה יכול להשפיע על התינוק ברחם. עד עכשיו אמרו שזה יכול להזיק רק בזמן לידה (וגינלית). האם מישהי שמעה על הסכנה לתינוק ברחם? זהו הריונה השני של טניה, אני מניחה שאתן מעודכנות באובדן ההריון הראשון. תודה רבה. עידית
 

ענתש

New member
גם אני מעדכנת... טאניוש מוסרת ד"ש

לכולן. היא נשמעת טוב אבל קצת מודאגת בגלל ההרפס... יהיה עם מי להתייעץ רק ביום א' אז אם מישהי יודעת משהו קודם זה מאד יעזור (רצה לשאול גם בפורומי המומחים למרות שלא מאמינה שיענו בערב יום כיפור). היא מוסרת שהיא בסדר ושיש הרבה מי שפיר ואין המשך נזילה כרגע. אמרתי לה שאנחנו ממשיכות לחשוב עליה ומסרתי ד"ש מכולן.
 

תולו

New member
ממה שאני יודעת

מקריאה קצת, אין השפעה על התינוק, אבל כנראה היא תצטרך קיסרי שכן ההרפס מועבר לעובר בתעלת הלידה, ואם אני לא טועה, מדובר רק כאשר ישנה התפרצות של ההרפס. מבטיחה לחפש עוד מידע.
 

קליניק35

New member
אכן מסוכן בעת הלידה...

מאחר והתינוק יכול להידבק עת יוצא החוצה. יכול לגרום לדברים מזעזעים. קיימת בדיקה ותרגולת מאוד מוכרת בבתי החולים. מה שעליה לעשות זה פשוט לדווח לקראת הלידה ועושים בדיקה, זה לא מסוכן להריון למיטב ידיעתי. למיטב ידיעתי ניתן גם לראות בבדיקה חיצונית אבל שתדבר ותתיעץ עם הרופא. יש הממליצים על בדיקה בשליש האחרון כדי לוודא שאין התפרצות. בכל מקרה פתרון לא רע לנושא זה...ניתוח קיסרי. יש על הנושא המון בספרות ההריון וגם פירוט על אם זו הדבקה ראשונה וכו'. אחפש את הספרים שאצלי (אופסנו עד חלוף זעם...) ואשלים תשובה בהמשך. לצערי מכירה מקרוב כי גיסתי סבלה... בסוף החליטה על קיסרי. שיהיה רק טוב.
 
עד כמה שידוע לי

אין סכנה לתינוק בזמן שהותו ברחם, אלא אם כן זה בשליש הראשון, וגם אז זה לא ודאי. וטאניוש - מכיוון שאת כבר בשליש השלישי, זה לא אמור להזיק. יש לי חברה קרובה שסובלת מזה, ומה שאומרים לה לגבי הלידה זה שיש שתי אופציות. או ללדת בקיסרי, ובכך להסיר כל חשש מהידבקות בתעלת הלידה, או להתחיל לקחת כחודש או חודשיים לפני הלידה (אבל כאן יש בעיה כי לפעמים הלידה מוקדמת) כדורים שאמורים למנוע מצב שבזמן הלידה היא בהתפרצות. אני לא יודעת מה שם הכדורים, אבל אם את רוצה אני אברר בשבילך. בכל מקרה, חשוב לודא שלא תהיה לידה רגילה במהלך התפרצות, כי אז אכן יש מקרים מאד מזעזעים. הפתרון הכי בטוח כאן הוא אכן קיסרי. טאניוש - מקווה שתרגישי טוב במהרה!
 
למעלה