עדכוני רכבת: חסימת הלילה הצפינה לחדרה, אין עליה אחרי 20:00 גם לרכבות קיימות.

הודעה מוזרה באתר רכבת ישראל - אסור להזמין שובר נסיעה ואין עליה לרכבות אחרי 20:00, אפילו לרכבות שעדיין בנסיעה. לטענתם, הנסיעה לאחר השעה 20:00 הינה להורדה בלבד. מדוע ההחרגה הזאת? למה על אוטובוס שיוצא לדרך מותר להעלות נוסעים ולרכבת לא?
עד כמה זה הזוי?
רכבת 46 של השעה 17:53 מב"ש תוכל להעלות נוסעים עד ת"א. החל מחוף הכרמל - להורדה בלבד, על אף שהיא ממשיכה עד נהריה.
כך גם רכבת 178 של השעה 18:48 ממודיעין מרכז.
אבל יש יותר הזויים:
רכבת 9131 של השעה 19:48 מנהריה תוכל להעלות נוסעים רק בנהריה ועכו. החל מקרית מוצקין (20:05) - הורדה בלבד.
רכבת 128 של השעה 19:18 ממודיעין מרכז תוכל להעלות נוסעים עד לתחנת ת"א סבידור מרכז. החל מת"א אוניברסיטה זה אסור, כי לשם היא מגיעה ב20:01.
רכבת 9978 של השעה 19:34 מרחובות לא תוכל להעלות נוסעים כבר החל מת"א השלום. אבל איזה מזל שניתן יהיה לרוץ לתחנת ההגנה - שם הרכבת עוברת ב19:59 אז מותר.

כל הפרטים בעמוד הזה: https://www.rail.co.il/pages/updates/closure-sep-20.aspx

ובנושא אחר, עושה רושם שהחסימות מצפינות. הרכבות היוצאות מנהריה בשעות 19:15 ו19:48 תסיימנה את נסיעתן בתחנת חדרה מערב במקום בתחנת בית יהושע. האם זה אומר שעבודות החישמול מצפינות עוד יותר?
 

מיקלוש77

Well-known member
הודעה מוזרה באתר רכבת ישראל - אסור להזמין שובר נסיעה ואין עליה לרכבות אחרי 20:00, אפילו לרכבות שעדיין בנסיעה. לטענתם, הנסיעה לאחר השעה 20:00 הינה להורדה בלבד. מדוע ההחרגה הזאת? למה על אוטובוס שיוצא לדרך מותר להעלות נוסעים ולרכבת לא?
עד כמה זה הזוי?
רכבת 46 של השעה 17:53 מב"ש תוכל להעלות נוסעים עד ת"א. החל מחוף הכרמל - להורדה בלבד, על אף שהיא ממשיכה עד נהריה.
כך גם רכבת 178 של השעה 18:48 ממודיעין מרכז.
אבל יש יותר הזויים:
רכבת 9131 של השעה 19:48 מנהריה תוכל להעלות נוסעים רק בנהריה ועכו. החל מקרית מוצקין (20:05) - הורדה בלבד.
רכבת 128 של השעה 19:18 ממודיעין מרכז תוכל להעלות נוסעים עד לתחנת ת"א סבידור מרכז. החל מת"א אוניברסיטה זה אסור, כי לשם היא מגיעה ב20:01.
רכבת 9978 של השעה 19:34 מרחובות לא תוכל להעלות נוסעים כבר החל מת"א השלום. אבל איזה מזל שניתן יהיה לרוץ לתחנת ההגנה - שם הרכבת עוברת ב19:59 אז מותר.

כל הפרטים בעמוד הזה: https://www.rail.co.il/pages/updates/closure-sep-20.aspx

ובנושא אחר, עושה רושם שהחסימות מצפינות. הרכבות היוצאות מנהריה בשעות 19:15 ו19:48 תסיימנה את נסיעתן בתחנת חדרה מערב במקום בתחנת בית יהושע. האם זה אומר שעבודות החישמול מצפינות עוד יותר?
לגבי עבודות החישמול - כן. יש כריזה חדשה בתחנות שאומרת שהחל מ 29.9 המקטע בין הרצליה לחדרה סגור החל מ 20:00 ובסופי שבוע.
משום מה באתר אין לזה שום איזכור - כנראה בגלל שמשמונה ממילא אסור לנסוע... אבל בכל מקרה היו צריכים לפרסם את זה גם שם.

לגבי הגזירה החדשה שאסור לעלות אחרי שמונה... זה כבר ממש הזוי. מי קובע את כל ההחלטות הדרקוניות האלה... זה כמו שמבטלים אוטובוסים ומורידים תדירויות וככה יש יותר צפיפות וסיכון בריאותי. ההחלטות לא הגיוניות בעליל.
 

luckydude

Active member
הודעה מוזרה באתר רכבת ישראל ... הפרטים בעמוד הזה: https://www.rail.co.il/pages/updates/closure-sep-20.aspx
...
ובנושא אחר, עושה רושם שהחסימות מצפינות. הרכבות היוצאות מנהריה בשעות 19:15 ו19:48 תסיימנה את נסיעתן בתחנת חדרה מערב במקום בתחנת בית יהושע. האם זה אומר שעבודות החישמול מצפינות עוד יותר?

למיטב ידיעתי אין עבודות חישמול מצפון לשפיים (שזה כמובן מדרום לבית יהושוע). ייתכן ומדובר בעבודות אחרות (הפרדות מפלסיות, החלפת מערכת האיתות, או תחזוקת מסילות למשל).
 

מיקלוש77

Well-known member
למיטב ידיעתי אין עבודות חישמול מצפון לשפיים (שזה כמובן מדרום לבית יהושוע). ייתכן ומדובר בעבודות אחרות (הפרדות מפלסיות, החלפת מערכת האיתות, או תחזוקת מסילות למשל).
אוקי, אז כנראה ששמחתי מוקדם מדי.
בכל מקרה, ממה שאני קורא, החישמול מתקדם יפה ומתמקד בשלושה איזורים חשובים אחרים: לולאת השרון, גנות-לוד, הגנה-אשקלון (האחרון קריטי בשביל תפעול קרונועי הסימנס דזירו החדשים שצפויים להגיע בקרוב).

אבל לפחות, הסגירות כבר לא מתחילות בתל אביב מרכז, אלא בהרצליה. רק שייגמר כבר הסגר והרכבת תחזור לפעילות עד שעות יותר מאוחרות...
 

luckydude

Active member
אוקי, אז כנראה ששמחתי מוקדם מדי.
בכל מקרה, ממה שאני קורא, החישמול מתקדם יפה ומתמקד בשלושה איזורים חשובים אחרים: לולאת השרון, גנות-לוד, הגנה-אשקלון (האחרון קריטי בשביל תפעול קרונועי הסימנס דזירו החדשים שצפויים להגיע בקרוב).

אבל לפחות, הסגירות כבר לא מתחילות בתל אביב מרכז, אלא בהרצליה. רק שייגמר כבר הסגר והרכבת תחזור לפעילות עד שעות יותר מאוחרות...

אכן, מאז שנחתם ההסכם המחודש עם סמי יותר מוקדם בשנת 2020 והוכנסו קבלנים ישראלים למתווה העבודות בהחלט רואים האצה משמעותית של הפרוייקט.

לגבי הסימנס דזירו... מנכ״ל הרכבת אמר לא מזמן שסינמס מבקשת דחייה במסירת הקרונועים מסיבות של ״כוח עליון״ (כנראה קשור לקורונה). מצב אירוני למדי בהתחשב בעובדה שבמקור הפחד היה שיצטרכו לשלם לסימנס עבור אחסנתם בגלל העיכובים ביישום תוכנית החישמול.
 

מיקלוש77

Well-known member
אכן, מאז שנחתם ההסכם המחודש עם סמי יותר מוקדם בשנת 2020 והוכנסו קבלנים ישראלים למתווה העבודות בהחלט רואים האצה משמעותית של הפרוייקט.

לגבי הסימנס דזירו... מנכ״ל הרכבת אמר לא מזמן שסינמס מבקשת דחייה במסירת הקרונועים מסיבות של ״כוח עליון״ (כנראה קשור לקורונה). מצב אירוני למדי בהתחשב בעובדה שבמקור הפחד היה שיצטרכו לשלם לסימנס עבור אחסנתם בגלל העיכובים ביישום תוכנית החישמול.
אוי, לא שמעתי את זה. חבל. מקווה שהעיכוב לא יהיה משמעותי.
בכל מקרה, בהנחה וייפתחו עוד קטעים חשמליים לפני הגעת הסימנס, אפשר בינתיים להשתמש בקטרי הבומברדייה החשמליים, כי לא כולם בשימוש (לדעתי יש 9 במחסנים וה 16 האחרים לא בשימוש כל הזמן).
למשל אם ירצו להאריך את הקו לירושלים כדי לכסות חלק מלולאת השרון לכשתהיה מחושמלת.
 

luckydude

Active member
אוי, לא שמעתי את זה. חבל. מקווה שהעיכוב לא יהיה משמעותי.
בכל מקרה, בהנחה וייפתחו עוד קטעים חשמליים לפני הגעת הסימנס, אפשר בינתיים להשתמש בקטרי הבומברדייה החשמליים, כי לא כולם בשימוש (לדעתי יש 9 במחסנים וה 16 האחרים לא בשימוש כל הזמן).
למשל אם ירצו להאריך את הקו לירושלים כדי לכסות חלק מלולאת השרון לכשתהיה מחושמלת.

סימנס מתרצת את העיכוב ככוח עליון כדי שהיא לא תצטרך לשלם קנס לרכבת ישראל.

כך או כך, בנתיים מגיעים עוד קטרים חשמליים וקרונות דאבל דק ולכן לא הייתי מודאג מידי אם יהיה עיכוב עם הקרונועים החשמליים. עד שלא יחשמלו את לוד-רחובות ורשפון-בנימינה הם לא כ״כ חיוניים לדעתי.
 
למעלה