עד החתונה זה יעבור....

אשדודיה

New member
עד החתונה זה יעבור....

הרבה אנשים חיים על המזוודות, במצב של המתנה...תמיד בהמתנה לשלב הבא, יתחילו דיאטה רק אחרי החגים...לא יתקינו מזגן בדירה שכורה כי חבל להשקיע בדירה לא שלהם, יעשו ספורט רק כשמזג האוויר יהיה נאה... להמתין זה טוב כל זמן שזה לא גורם לדכדוך ותסכול, זה טוב שיש מטרה שרוצים להגיע אליה, זה טוב שיש למה לחכות וכידוע התקווה היא הדלק הטוב ביותר שיש. אלא מה? הבעיה מתחילה כשדוחים דברים או כשפשוט לא עושים אותם בגלל שאנחנו עדיין לא בשלב "ההוא". והעתיד, הרי, ורוד כל כך... החוכמה היא לנצל את תקופות המעבר לצמיחה אישית, לפעמים ההמתנה גורמת לנו להתבונן על אנשים ולא רק לעבור דרכם...ההמתנה גורמת לנו להקשיב לקול פטפוט הילדים ואף להצטרף לצחוקם...ההמתנה גורמת לנו לחשוב בעצמינו מה לקנות מתנה לאנשים בבית בסוף יום עבודה...וגם לנסות לבנות סיפורי חיים מאחורי האנשים שפוגשים באקראי...ויש הרבה אקראיות בעידן המודרני מטבע הדברים שהאדם נחשף במליון דרכים לסובב אותו.רק שצריך לדאוג שהחושים לא יקהו. "החיים זה מה שקורה בזמן שאתה עסוק בתוכניות אחרות..." {aish.co.il},אתר עם חוכמת חיים שכל כך חשוב בעיניי:) שבת שלום קרן:)
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
עד חנוכה זה יעבור

נגעת בנקודה כאובה שאת פשרה אני לא מצליח להבין כבר הרבה שנים. רוב האנשים שאני מכיר כלל לא חיים את הווה, חלק קטן חי את העבר והרוב המכריע חי את העתיד בלבד. ידידה טובה שסיימה לאחרונה מערכת יחסים של קרוב לשנה תינתה בפני את "צרותיה". שאלתי אותה בפשטות, עד לפני שבוע כשהעסק קרס נהנית ? מאד, היא השיבה, אחת התקופות היפות בחיי. אז למה את מזלזלת בהנאה רצופה של כמעט שנה שלמה ? שאלתי אותה, למה את לא מסוגלת להנות מההווה ? תשובתה היתה זהה לתשובה אותה שמעתי פעמים רבות מאחרים, תמיד התשובה היתה קשורה לאיזו אי ודאות לגבי העתיד. למעשה מדובר באנשים שלא מסוגלים להנות מההווה גם כשהוא טוב בגלל חששות/תכנונים/תקוות הקשורים לעתיד שבספק אם בכלל יתגשמו. מישהי אמרה לי פעם שאני חי בגן עדן של שוטים, אולי היא צודקת אבל עובדתית היא חיה עד היום בגהינום (של חכמים ? ). אגיטע שאבעס לכול כול כול כול כולכם ואם למישהו בא להתווכח איתי אשמח לענות בשבוע הבא מעיה"ק אילת תותבב"א.
 

שילה1

New member
מסכימה איתך שיש אנשים שחושבים

על העתיד,ואולי מאפין אנשים שעברו דברים בחייהם. מודה ומתוודה שלעיתים העתיד מטריד אותי,אלא שמנסה לדבוק בקלישאה ש"יום שעובר לא חוזר",ולהנות מהיש ולא מ"האין". אבל דרך ארוכה עברתי עד שהגעתי לתובנה זו. שבת שלום גם לך,ולכולנו,ותהנה לך בעיר הקודש.
 

אשדודיה

New member
זה עניין של גישה.

אומנם מצד אחד סוף מעשה במחשבת תחילה, צריך לשקול את הצעדים, לברור מילים ולהפעיל שיקול דעת. אך מצד שני לתת לעבר לשלוט על ההוה ולהכתיב את העתיד(במובן השלילי) זה טיפשי ומיותר לחלוטין. קחו לדוגמא את סופרמן,כריסטופר ריב,שבר את צווארו בתאונת רכיבה על סוס, נותר משותק בכל גופו ותלוי במכשיר ההנשמה. ולמרות זאת, לאחר תקופת דיכאון קצרה, הוא בחר להפוך את חייו למשמעותיים, והפך לדוברם של המוגבלים. דווקא בגלל פרסומו הרב הוא היה מסוגל להביא את מאבקם של המוגבלים למודעות הציבור, ולהפוך ללוחם ללא חת, למען חקר תאי הגזע ומחקרים בנושא פגיעות בחוט השדרה. ייתכן שלולי הפציעה הוא לא היה מגיע לכל זה. יש לאנשים נטיה להתחפר בתחושת הכישלון, לתת לתחושת ההחמצה להכריע ובכך לא להנות מההוה שלעיתים יכול להיות יפה יותר מהעבר. ויש אנשים כדוגמת הפרימיטיבים שבוחרים להתרפק על העבר בגלי נוסטלגיה ולהתקדם לעבר העתיד בצעדים מדודים של ההוה ולהפיק מכך את מיירב ההנאה:) כך העבר נשמר בתא הזיכרון והעתיד מקבל נחלה של כבוד וההוה רק מרוויח:) שבוע טוב ותביא רשמים מאילת:)
 

אלמרה

New member
מודה. השתמשתי רק היום בשיטה הזו

פעמיים. פעם כשאמרתי נכון, צריך להשיל את 3 הק"ג הנוספים ובפעילות ספוטריבית - אבל נמתין לשבוע הבא.. ופעם כשאמרתי אעבור למוזילה/פיירפוקס אחרי שאבצע גיבוי כולל במחשב (אותו אני דוחה כבר חודשיים בתירוצים שונים). וצריך לחיות את ההווה... לחוות עכשיו וכבר אמרו חז"ל אל תאמר לכשאתפנה אשנה שמא לא תיפנה...
 

צלליתה

New member
לא לעבור, להוסיף

אני מעולם לא נטשתי את נטסקייפ (מוזילה פיירפוקס היום), יחד עם זאת מחזיקה עותק של אקספלורר למען קריאת עברית באתרים מסוימים. בארץ יש מפתחים שחוסכים לעצמם זמן ובונים אתר שקריא רק באקספלורר (לטענתם הרוב משתמשים באקספלורר). בארצות מתוקנות יש חוק שמחייב אתרי ממשלה וכל אתר שממומן בכספי צבור להיות נגיש לכל דפדפן. בארץ - טוב. בארץ כמו בארץ. מסתבר שקהל משתמשי המוזילה הוא דוקא קהל שמן הראוי לשים לב אליו. (מן הראוי לשים לב גם אלי...) אשר לעבר עתיד ראיתי לפני שבוע בערוץ 8 תוכנית על דכאון וחרדה. הפסיכיאטר הסביר שדכאון מביט אחורה (אוי, מה עשיתי....) חרדה מביטה קדימה (אוי, מה יהיה). בריאות הנפש כנראה נמצאת פה ועכשיו.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
מה קשור גיבוי למעבר לFF?

אגב דפדפן מעולה עם המון יתרונות אבל לא נתמך (בנתים) על ידי תפוז.
 

אלמרה

New member
אין שייכות ישירה אבל אני מקפיד לפני

התקנת תוכנה משמעותית (ומדי פעם גם ללא) לבצע גיבוי של המערכת... והגיע הזמן. באשר לאי תמיכה של תפוז ב-FF זה אכן עגום אבל אני מבין שיש תכנון... ובינתיים ניתן לדפדף ולגלוש וכל עוד אי אפשר להיפטר מ-IE הרי שום קטסטרופה לא תיגרם...
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
ואפשר להציץ לפורומים השונים בתפוז

באמצעות הRSS שהויואר שלו כבר מובנה בFF. בכל אופן יש לו מקום כבוד ליד האקספלורר.
 

צלליתה

New member
ברגעים אלה ממש

אני קוראת וכותבת פה בשועל הכסוף. הודעות כן, הודעות מהירות, לא. ואין לי גם תוספת איקונים.
 
למעלה