עובודה מקובץ DWG

02GK0

New member
עובודה מקובץ DWG

הי, קבלתי קובץ DWG שנסגר מ AUTOCAD כשאני מייבא אותו למקס: 1. הפוליגונים הפוכים (NORMALS ) וגם כשאני שם מודיפייר NORMAL אין שום שינוי. הרינדור חשוך. 2. יש חלונות שצריכים להיות בביניין ואינם כמו שצריך 3. הפוליגונים לא בעלי 4 צלעות (האובייקטים מומרים למאש (משולשים) ולא לפוליגונים (מלבנים). זה קצת מקשה על העבודה. לפני הייבוא נפתח חלון להגדרות. מה ההגדרות שאני צריך לבצע כדי שהקובץ יעבור למקס יותר טוב? (אם זה בכלל עניין של הגדרות.) אגב, אין לי רקע באוטוקאד כך שהגדרות כמו בלוקים וליירים (באוטוקד) לא ממש מובנים לי. או שהדרך היחידה היא לטפל בקובץ באופן ידני? (אני מקווה מאד שלא). תודה רבה.
 
תתכונן לשנס מותניים (או ידיים) ולהתחיל לעבוד

קשה. הפרמטרים שלפיהם אתה אמור ליבא למקס תלויים הרבה בצורה שבה נבנה האוביקט באטוקאד. הארם השתמשו בפוליליינס איך היתה העבודה בשכבות, האם אתה אמור לייבא את כל השכבות או שחלק מהם נמצאות שם לרפרנס. הקיצר צריך להבין בצורה מאוד בסיסית אטוקאד (אטוקאד לייבוא :) ). גם אחרי שאתה מבין ועושה נכון, הרבה פעמים תקבל את התוצאה שיש לך. תעבוד בהתחלה במאש. תכנס למאש ותעשה unify לנורמלים. אם זה עבד, תמיר את זה לפוליגונים, אם לא אז תתחיל לנקות ידנית את הסצנה.
 

3Dlunatic

New member
בקשר למשולשים

תעשה convert to editable mesh אח"כ תבחר את כל הedges ואז יש שם auto edges שמסתיר צלעות שנמצאות באותו המישור. אח"כ convert to editable poly. והמשך עבודה.
 

02GK0

New member
תודה.

נראה לי שאני באמת אתחיל לעבוד עליו ידנית. ככה התוצאה תהיה הכי קרובה למה שאני צריך באמת. תודה בכל אופן.
 

rubik5

New member
ה-2 סנט שלי..

אצלי יש חוק בנוגע לייבוא מודלים מתוכנות אחרות,כגון אוטוקד/סקצ'אפ/סוליד וכד' תמיד,אבל תמיד למדל אותם מחדש במקס,אפילו שלכאורה המודל נראה טוב בייבוא. זה אולי נשמע הרבה עבודה,אבל כאשר יש לי מודל מוכן ואני רק ממדל עליו,התהליך די מהיר,ואני בטוח שלא יהיו לי בעיות בשלבים מאוחרים יותר של העבודה (חומרים ורנדר). מעבר לזה,ברוב הפעמים זה הרבה יותר מהי מלעבור על מודל של מישהו אחר שמידל בתוכנה אחרת ולנסות לתקן/להתאים אותו.
 

d r e a m i e

New member
בדיוק מה שרציתי לכתוב..

עם כל כך הרבה זבל שצריך לנקות במודל במקרים מסויימים יקח פחות זמן למדל הכל מחדש. הבניין הזה לדוגמא לא נראה מסובך מדי. מידול של קומה אחת אמור לקחת כמה דקות.. משכפלים מסדרים, מוסיפים את קומת הגג וזהו. יקח הרבה פחות זמן מאשר לתקן את כל הבעיות שצצו ביבוא.
 
למעלה