עפרונית מהודרת
New member
עוד ילד עם בעיית כתיבה...
שלום יונה.
יש לי שאלה קצת דומה לשאלה הקודמת בדף הזה. אולי רקע קצת יותר מורכב:
שלום רב
בני בן 6.5. נולד פג, בחודש ינואר. התחיל עכשיו כיתה א'.
מגיל צעיר שמנו לב לבעיות התפתחותיות שונות. בעיקר בתחום הסנסו-מוטורי.
היה במעקב במכון להתפתחות הילד.
לא קיבל שום אבחנה ספציפית. רק המווון טיפולי ריפוי בעיסוק.
בפגישה האחרונה, בגיל 6, הרופאה שמה אצבע על בעיה נוספת "הפרעה בתקשורת".
הדגישה שאין מדובר על אוטיזם.
גם הגננות דיווחו על "קושי בקריאת המפה החברתית".
לאחר מסע ארוך של אבחון פסיכולוגי ופסיכיאטרי, ניתנה האבחנה המשוערת: NVLD או SCD.
"לקות בלמידה הבלתי מילולית" או בשפת ה- DSM "הפרעת תקשורת חברתית".
באבחון הפסיכולוגי נמצא "פער עצום" בין הסקאלות המילוליות לאלו הביצועיות.
למשל ב"אוצר מלים" וב"צד שווה" קיבל 13 נקודות, בעוד שב"קוביות" קיבל 6 נקודות, וב"צורות גאומטריות" - 2 נקודות בלבד!
מה שמסביר רבים מהתסכולים שלו בגן ובבית הספר.
עכשיו הילד לומד בכיתה א' בבית ספר מאוד חביב, ונהנה מתוכנית השילוב.
במהלך הזמן, הוא קיבל כמעט 50 טיפולי ריפוי בעיסוק -- בבית הספר וגם בקופ"ח.
אין לו שום בעיה בקריאה ובחשבון. כשזה אחד על אחד, רואים שהוא טוב בשניהם.
אבל ברגע שזה מגיע לביטוי ידיעותיו כלפי חוץ, בכיתה, יש בעיה:
כשהוא מנסה לדבר בכיתה בעל פה, המילים מתבלבלות לו, והוא מדבר לא לעניין.
כשהוא כותב, האותיות יוצאות גדולות ועקומות. או לא יוצאות בכלל.
אנחנו מתלבטים מה לעשות בעניין הכתיבה שלו.
הרופאה שלו, הפסיכולוגית ואפילו המרפאה בעיסוק הגיעו למסקנה כבר בגיל 5, שהסיכוי שהילד הזה ילמד לכתוב -- קלוש.
ובכל האבחונים המליצו על מחשב.
גם מנהלת בית הספר, להפתעתי מיהרה להציע לנו מחשב.
אבל אני חוששת שבכיתה א' אולי זה קצת מוקדם מדי לוותר.
שלא יידע בכלל לכתוב?
מצד שני, יש לו כל כך הרבה קשיים אחרים (הסתגלות, וריכוז, וסנסוריקה, וחברתי...) שנראה לי הכי קל להוריד את העניין הזה מעל השולחן.
שלום יונה.
יש לי שאלה קצת דומה לשאלה הקודמת בדף הזה. אולי רקע קצת יותר מורכב:
שלום רב
בני בן 6.5. נולד פג, בחודש ינואר. התחיל עכשיו כיתה א'.
מגיל צעיר שמנו לב לבעיות התפתחותיות שונות. בעיקר בתחום הסנסו-מוטורי.
היה במעקב במכון להתפתחות הילד.
לא קיבל שום אבחנה ספציפית. רק המווון טיפולי ריפוי בעיסוק.
בפגישה האחרונה, בגיל 6, הרופאה שמה אצבע על בעיה נוספת "הפרעה בתקשורת".
הדגישה שאין מדובר על אוטיזם.
גם הגננות דיווחו על "קושי בקריאת המפה החברתית".
לאחר מסע ארוך של אבחון פסיכולוגי ופסיכיאטרי, ניתנה האבחנה המשוערת: NVLD או SCD.
"לקות בלמידה הבלתי מילולית" או בשפת ה- DSM "הפרעת תקשורת חברתית".
באבחון הפסיכולוגי נמצא "פער עצום" בין הסקאלות המילוליות לאלו הביצועיות.
למשל ב"אוצר מלים" וב"צד שווה" קיבל 13 נקודות, בעוד שב"קוביות" קיבל 6 נקודות, וב"צורות גאומטריות" - 2 נקודות בלבד!
מה שמסביר רבים מהתסכולים שלו בגן ובבית הספר.
עכשיו הילד לומד בכיתה א' בבית ספר מאוד חביב, ונהנה מתוכנית השילוב.
במהלך הזמן, הוא קיבל כמעט 50 טיפולי ריפוי בעיסוק -- בבית הספר וגם בקופ"ח.
אין לו שום בעיה בקריאה ובחשבון. כשזה אחד על אחד, רואים שהוא טוב בשניהם.
אבל ברגע שזה מגיע לביטוי ידיעותיו כלפי חוץ, בכיתה, יש בעיה:
כשהוא מנסה לדבר בכיתה בעל פה, המילים מתבלבלות לו, והוא מדבר לא לעניין.
כשהוא כותב, האותיות יוצאות גדולות ועקומות. או לא יוצאות בכלל.
אנחנו מתלבטים מה לעשות בעניין הכתיבה שלו.
הרופאה שלו, הפסיכולוגית ואפילו המרפאה בעיסוק הגיעו למסקנה כבר בגיל 5, שהסיכוי שהילד הזה ילמד לכתוב -- קלוש.
ובכל האבחונים המליצו על מחשב.
גם מנהלת בית הספר, להפתעתי מיהרה להציע לנו מחשב.
אבל אני חוששת שבכיתה א' אולי זה קצת מוקדם מדי לוותר.
שלא יידע בכלל לכתוב?
מצד שני, יש לו כל כך הרבה קשיים אחרים (הסתגלות, וריכוז, וסנסוריקה, וחברתי...) שנראה לי הכי קל להוריד את העניין הזה מעל השולחן.