עוד מישהו חושב

flowerboy69

New member
לא ממש...

שיר יפה מלא קסם ואווירה אבל אני לא ממש רואה אותו כיצירה...לגבי ה"מוכרות" שלה בעולם אני חושב שכמו הרבה שירים מי שמכיר אותם זה המעריצים וסתם אנשים שאוהבים מוזיקה מהסגנון והתקופה ויש שירים אחרים שהפכו יותר ל"להיטים" ומושמעים ומדוברים הרבה יותר כך שמכירים אותם גם אנשים שלא ממש מתעניינים באותו סוג מוזיקה או להקה אלא שמעו את השיר במקרה ברדיו או משהו כזה.
 

flowerboy69

New member
חח אולי פשוט אני מפריד בין מה שאני קורא לו

"יצירה"-קטעים מורכבים כמו shine on או atom heart mother ובין שירים יותר "שיריים" כמו wish you were here אבל זו סתם הבחנה טפשית שלי...
 
echoes זה הדבר הכי טוב שקרא למוזיקה מבחינתי

יש שם פשוט הכול. ומכל הבחינות - המוזיקה עצמה, וגם הביצוע, ההתפתחות וההמשכיות. משהו אפי שזורק אותך בין נופים, זמנים וזכרונות. הדיאלוג של גילמור ורייט מעולם לא היה כזה צלול (ואם זאת כל-כך תמציתי), הן בכלים והן בשירה, המילים של רוג'ר די "פשוטות" אבל הכי חדות שאפשר, התיפוף של ניק דינמי ומזיז. כל איך שהקטע הזה בנוי צועק: "וואו". כל-כך גדול לעלות מתוך הקטע השקט האפל בעוצמה כזו, כל כך נכון הקטע הפאנקי בלוזי אחרי הסולו המתפרץ. גם זה שיש איזשהי החלקה בהקלטה - CLOUDLESS EVERYGAY YOU FALL - לא מפריע לי (עוד מישהו שומע?). זה גם לא ממש מלא מעצמו כמו הרבה "יצירות". יש בזה מעין צניעות בומבסטית.
 

Tomerb88

New member
האמת שהיצירה דיי פשוטה...

היא פשוט מורכבת יחסית לרוק, אבל פשוטה יחסית למוזיקה שנעשה בעולם... נראה לי שזה שיש פה מבנה שהוא טיפה יותר מורכב ממש מדליק אותך - אם ככה אז תתחיל לשמוע דברים באמת מורכבים...
 
שמעתי את TALES FROM TOPOGRAPHIC OCEANS

מספיק? בלי קשר ל"מורכבות" - ECHOES יותר "נכון" מאשר "מורכב". אני לא שומע משהו ואומר, וואללה, זה מורכב, אז זה מדליק. רוב הרוק המתקדם די מרתיע אותי.
 

Tomerb88

New member
דיברתי על קלאסית

וזה בדיוק הקטע היפה ב echoes ואפשר להגדיר את זה כמורכב - היכולת לגרום למשהו להשפיע בצורה "מושלמת" על המאזין.. אז פינק פלויד עשו את זה.. אבל עשו את זה גדולים מהם כבר הרבה מאוד שנים אחורה... ובינינו - פינק פלויד היו, לדעתי, הרבה יותר התפתחות תרבותית ומחשבתית של הקהל הרחב מאשר מוזיקאים מצטיינים...
 
הבעיה עם קלאסית בשבילי היא שזה עולם מאוד גדול

קשה למצוא את עצמך בין הכמות העצומה של החומרים. וזה לעומת פלויד, שאתה מוצא אחת כמוה. אני אשמח לכיוון.
 

Tomerb88

New member
אין בעיה

תשמע אין בעיה להמליץ... אבל לדעתי פשוט תנסה למצוא לבד.. קשה לי לעשות את זה אבל אני אמליץ לך להתחיל עם הסימפוניות של בטהובן, הן מספיק "ברורות" ויש בהן המון דרמטיות וכו' - מה שמצויין בשביל מתחילים. הנושא של הסימפוניה החמישית הוא גם מאוד מוכר, אז בכלל אני ממליץ להתחיל איתה... משם הלאה אתה תמצא לבד אם תרצה...
 

פיגמיסט

New member
אני גם חשבתי על לשמוע קלאסית

אבל כששמעתי כמה דברים, הגעתי מהר מאוד למסקנה שאני די משתעמם מזה כיוון שחסרים לי הכלים הרוקיים יותר כמו התופים או הגיטרה, מה שלא חסר לי אצל יס למשל.
 

Tomerb88

New member
כן קשה לשבור הרגלים

אנחנו מגיל 0 רגילים לשמוע תופים בתור קצב.. אבל זה בסדר האוזן יכולה להסתגל להרבה דברים משונים.. אני אתן איזשהו קיצון (כבר לא כל כך, אבל יחסית למוזיקה קלה זה משהו מאוד "מיוחד") - http://www.youtube.com/watch?v=xrjg3jzP2uI הערה - זה לא כזה "מטורף" כמו שאולי זה נשמע... ומצד שני גם לא גימיק או שטות.
 

TelekinesisT

New member
אני חושב!!

נכון שechoes זה ה-יצירה, אבל באמת שpillow הוא אחת היצירות הכי יפות ופחות מוערכות של הפלויד. בכלל, meddle זה לדעתי האלבום הכי טוב של הפלויד.
 
מסכים. אני גם מסתכל עליו כקונספט

המעבר בין ONE OF THESE DAYS המטורלל ל-PILLOW OF WINDS הרך, שנהיה גם הוא מאוד אפל לפרקים - הוא פשוט גאוני וכל-כך נכון. FEARLESS, SAN TROPEZ ו-SEAMUS הם קטעי "פאן" שמניחים את היסודות לקראת ECHOES דווקא בכך שהם כאלה - אם כי בכל אחד מהם מצוי עומק משלו, גם ב-SEAMUS. משהו באלבום הזה מאוד בתולי, זה לא הצד האפל שבו הפלויד יודעים כבר הכול.
 

flowerboy69

New member
הימים ימי יצירה וחדשנות...

הפלויד יצאו עם יצירתם-echoes שמלשבת בין חברי הלהקה בצורה מרשימה וכוללת מוזיקה מילים ופסיכדליה.ללא ספק אחד הרגעים הגדולים שהיו במוזיקה של ימינו.בקרוב נדון בה כחלק מ"הביצוע הטוב ביותר"
 
למעלה