אביתר777777777777777
New member
תוספת:
והרכבות מדרום כנ"ל. בצילומים מתקופת המנדאט, רואים את זה מצויין. הסדר נשמר ויריב אגמון צודק בתשובה שלו. אתה יכול לאהוב אותו או לא, הוא צודק בנימוקו. אני לא מכיר אותו ואני לחלוטין אובייקטיבי. ואגב: כל הזמן אני מגלה אי דיוקים (בלשון המעטה) לחומרים שצילמתי בזמנו מהארכיון. יש המון טעויות, הן בניירת והן במפות עצמן. הן במברקי תאונה והן בספרות. חובה לצאת לשטח ולא להסתמך על תיקים המכילים ים של טעויות. לדעתי, תיק הקילומטראז' של קטרים למשל, נראה לי מפוברק בחלקים מסויימים ולדעתי הפיברוק נובע מרצון לקבל כמה שיותר מהר כסף לרכישת ציוד נייד. מצאתי שם סתירות לא מעטות. בהזדמנות, אערוך סיכום שלהן לפול. בתיק מסויים נכתב שקטר מסויים הושבת בתאריך מסויים וסבידור חתום על המסמך ובתיק הקילומטראז' - הקטר נוסע הרבה לאחר מועד הוצאתו משירות. שחיתות היתה כבר אז ! לדעתי, פיברוק נתונים בתיקים רשמיים וגם במפות היה נוהג שכיח בשנות ה-50. שאל את שפירא קצת על קו העמק. הוא יספר לך דברים שאני, פול ואתה לא חלמנו לדעת עליהם. יש תחנות ועצירות שאין להן שום איזכור בארכיון הרכבת או איזכור מוטעה ולא מדוייק, ויש את זה בכמויות. שפירא הלך בבוץ בניגוד לכולנו ומצא במדוייק את השרידים ו/או העובדות שבשטח. אני מאוד מצטער אך לאחרונה הבנתי שאין לסמוך על חלק מהחומר בארכיון. אתה מסתמך עליו יותר מדי וחוטא למציאות שבהרבה מקרים היתה שונה. לילה טוב.
תוספת:לא מקבל לחלוטין את ההסבר שלך:
אל תתחמק: הנתון כולל הכל! אתה רואה רק חלק מהתמונה. צריך לראות הכל !!! אני זוכר בעצמי מילדות מפגשי רכבות במסילת החוף כאשר הרכבת מצפון עברה אז תמיד על אותה מסילה, בלי קשר למפגש או ללא מפגש. כדאי שתוציא את הקופסאות של התמונות מהמדף העליון בחדר השני ותתחיל לראות לפי תחנות כי תמיד יש סדר מסויים וקבוע. אני שמתי לב לזה מזמן. לצערי: אינני מקבל את ההסבר שלך. הוא חלקי בלבד, סורי.
והרכבות מדרום כנ"ל. בצילומים מתקופת המנדאט, רואים את זה מצויין. הסדר נשמר ויריב אגמון צודק בתשובה שלו. אתה יכול לאהוב אותו או לא, הוא צודק בנימוקו. אני לא מכיר אותו ואני לחלוטין אובייקטיבי. ואגב: כל הזמן אני מגלה אי דיוקים (בלשון המעטה) לחומרים שצילמתי בזמנו מהארכיון. יש המון טעויות, הן בניירת והן במפות עצמן. הן במברקי תאונה והן בספרות. חובה לצאת לשטח ולא להסתמך על תיקים המכילים ים של טעויות. לדעתי, תיק הקילומטראז' של קטרים למשל, נראה לי מפוברק בחלקים מסויימים ולדעתי הפיברוק נובע מרצון לקבל כמה שיותר מהר כסף לרכישת ציוד נייד. מצאתי שם סתירות לא מעטות. בהזדמנות, אערוך סיכום שלהן לפול. בתיק מסויים נכתב שקטר מסויים הושבת בתאריך מסויים וסבידור חתום על המסמך ובתיק הקילומטראז' - הקטר נוסע הרבה לאחר מועד הוצאתו משירות. שחיתות היתה כבר אז ! לדעתי, פיברוק נתונים בתיקים רשמיים וגם במפות היה נוהג שכיח בשנות ה-50. שאל את שפירא קצת על קו העמק. הוא יספר לך דברים שאני, פול ואתה לא חלמנו לדעת עליהם. יש תחנות ועצירות שאין להן שום איזכור בארכיון הרכבת או איזכור מוטעה ולא מדוייק, ויש את זה בכמויות. שפירא הלך בבוץ בניגוד לכולנו ומצא במדוייק את השרידים ו/או העובדות שבשטח. אני מאוד מצטער אך לאחרונה הבנתי שאין לסמוך על חלק מהחומר בארכיון. אתה מסתמך עליו יותר מדי וחוטא למציאות שבהרבה מקרים היתה שונה. לילה טוב.