עזרה!! אפקה או לא?

freesoul21

New member
תנסה להתקבל לאוניברסיטה

יש לי ממוצע ציונים מאוד גבוה אבל עדיין קשה מאוד להתקבל לעבודה, ביריד תעסוקה האחרון שהיה באוניברסיטת תל אביב לא ממש הסתכלו לכיווננו, וברגע ששמעו אפקה המקסימום שהם עשו זה לקחת את קורות חיים בחוסר רצון.
 

elad547

New member
החלטה לא קלה...

דבר ראשון אני לא מבין למה רוב המגיבים פה שכנראה הם סטודנטים באפקה, ממליצים לאנשים ללכת למקומות אחרים כמו אוניברסיטאות ומכללות אחרות, אחרי זה הם "מתפלאים" למה המכללות נחשבות פחות. באשר לשאלתך, יש לא מעט סטודנטים באפקה עם פסיכומטרי גבוה(גם שלי קרוב ל-700). מי שמתלונן על צפיפות מבחנים הוא סתם בכיין אז אל תקשיב לו, יש הרבה מקומות שזה ככה שם ולי אישית זה קרה רק פעם אחת מתוך 4 סמסטרים עד כה. הרמה באפקה גבוהה בלימודי הנדסת תוכנה אז מאוד מומלץ. ונושא אחרון עבודה: פה היתרון לאפקה הוא גדול מכיוון שבניגוד לאוניברסיטאות כאן קיימת האופציה של לימודי ואתה יכול לחבר מערכת מאוד גמישה על מנת שתוכל לשלב עבודה במהלך התואר ולסיים אותו עם נסיון בתחום. דרך אגב אין שום בעיה למצוא עבודה, אני כרגע סיימתי שנה שניה ואני עובד בתחום וכמוני עוד הרבה אנשים מהמחזור שלי. אז שיהיה לך בהצלחה בכל החלטה שתקבל!
 

kmk1

New member
עצה פשוטה

תעשה חיפוש במשרות ומפרסמות חברות כוח אדם . ותשים לב שכמעט תמיד תנאי הקבלה לבוגר הינם תואר ראשון מאוניברסיטה מוכרת חובה ! ככה שזה לא חשוב מה הרמה של המכללה,יכול להיות שהיא מאוד טובה , אבל מה שחשוב זה מה שהמעסיקים וחברות כוח אדם חושבות , והם רואים את בוגרי המכללה כסוג ב . לשיקולך , בהצלחה .
 

DonkeyKong16

New member
איזה קישקוש... kmk כנראה שלא הסתקלת בלוחות..

דרושים בזמן האחרון.. בעיקר בתחום התוכנה שבו אני עוסק.. קבל קישור מאתר דרושים : http://www.drushim.co.il/xq/asp//SearchStr.%FA%EB%F0%E5%FA/qx/show2.htm יש מקומות פלצנים שדורשים בוגרי אוניברסיטאות ויש כאלו שרק טכניון ויש כאלו שרק מצטיינים אבל בת'כלס זה רק פרסומת.. כשהם צריכים עובדים הם מקבלים ומקבלים... ודרך אגב זה רק 20 אחוז מהעבודות.. בנוסף לכך קצת תמוה לי שסטודנט באפקה יגיד דבר כזה אז כנראה שאתה עוד אוניברסיטון שמפחד מתחרות.. מבחינת התכנות אנו לומדים בדיוק את אותו הדבר.. אז דרשני..
 

leiz23

New member
אני סטודנט באפקה שעובד בתעשיה...

ויש עוד כמה שאני מכיר, לקח לי חודשיים למצוא עבודה... בראיונות עבודה לא זילזלו לרגע במכללה.....
 

ethna

New member
אני מניחה שזה תלוי במי שאתה

אני מניחה שלקחת קורס הכנה לפסיכומטרי ושהוא היה כ3 חודשים. תסתכל על התקופה הזו- האם הצלחת לשמור על מתח לימודים גבוה או שחזרת על הדפוס של התיכון- התחלה חזקה וסיום חלש. אם הדפוס ממשיך (או שלא עשית קורס הכנה לפסיכומטרי אבל לא השתנת) אזי ללמוד במכללה זו הבחירה בשבילך. לא משנה כמה הרמה גבוהה במכללה, סביבת הלימודים באונ' עויינת יותר- פחות יחס אישי, היחס בין מרצה לסטודנט גבוה והמזכירות פחות ידידותית. במקרה כזה מכללה תתמוך בכך יותר ותעזור לך להשלים את התואר. אם לדעתך השתנת אזי תשובה אחת, חדה וחלקה- מכינה ואוניברסיטה. שתי סיבות לבחירה זו: הראשונה, המכינה מכניסה אותך לאקדמיה בצורה חלקה יותר, הדרישות תיכוניות אולם צורת הלימוד אקדמאית, דבר הגורם לפחות הלם בסמסטר א'. סיבה שניה היא שאוניברסיטה נחשבת למקום יוקרתי יותר מכל מכללה (מלבד הטכניון) ולכן בבחירת אוניברסיטה אתה נותן לעצמך יתרון בעבודה הראשונה ובמשכורת של העבודה הראשונה. מלגה זה דבר טוב וחשוב, אבל אף אחד לא מבטיח לך שתתמיד בלימודים ותקבל ציונים גבוהים אשר יבטיחו לך המשך מלגה בשנה ב'- אף אחד מלבדך. האדם היחיד שיכול לענות ל"מה אתה מסוגל" הוא אתה. כמה אפשרויות נוספות- אם אתה מעוניין במקום תומך אבל לא רוצה לוותר על אונ', לך על בן גוריון- אווירה טובה, מגורים זולים, אנשים טובים. אם אתה מפחד מהשנה הנוספת אל תלך על הנדסת תוכנה, בארץ אין הבדל בין הנדסת תוכנה לתואר B.A במדעי המחשב, היתרון- שנה פחות כאשר אתה מועמד לאותן העבודות לו היית בוגר הנדסת תוכנה.
 
למעלה