עזרה בבחירת קריירה

D F S

New member
עזרה בבחירת קריירה

שלום, אני כרגע חייל, אך חושב כבר על השלב הבא-לימודים. ישנם שני כיוונים שונים לגמרי שמעניינים אותי: האחד, הוא לימודי רפואה שמעניינים מאוד, מאתגרים, אך גם קשים ולא משתלמים פיננסית. השני הוא לימודי אדריכלות שגם כן מעניינים אך לפי מה שהבנתי, הדרישה לאדריכלים מאוד נמוכה. השאלה היא כיצד אני מחליט? מה משתלם יותר כלכלית, מבחינת קושי הלימודים ואופי העבודה? ברור שאינני מצפה שתחליטו במקומי, אך עצה טובה תתקבל בברכה תודה
 

fighter21

New member
תגובה

שני הכיוונים שמעניינים אותך דורשים תנאי קבלה שונים. בעוד לימוד רפואה דורשים ציון פסיכומטרי וממוצע בגרות מאוד גבוהים, לימודי אדריכלות נותנים יותר חשיבות למבחן הכניסה (כל מוסד ומבחן הכניסה שלו). מבחן הכניסה לאדריכלות כולל בדר"כ בחינה בעיצוב, לעיתים גם נעשה מבחן פסיכוטכני,תלוי במוסד. בקשר למה משתלם יותר כלכלית, סביר להניח שאם אתה לא תהיה איזה אדריכל עילוי, או לחילופין תפתח משרד אדריכלים מצליח, לא תגיע להצלחה כלכלית כמו רופא. השכר ההתחלתי לאדריכלים, אולי תתפלא אבל הוא יחסית נמוך 4,000-5,000 ש"ח (הדבר נכון גם לרופא מתמחה מתחיל). תנאי העבודה לרופאים מתחילים הם אכן מאוד מאוד קשים, אבל בהמשך עם צבירת הוותק ידוע שיש רופאים שפותחים קליניקות פרטיות ועושים כסף רב. כאמור, אפשר לומר שפתיחת קליניקה פרטית זה כמו לאדריכל לפתוח משרד אדריכלים משל עצמו, בעסק פרטי פונטיציאל הרווח גדול יותר מאשר כשכיר. עדיין מבחינה כלכלית, לרופא יש סיכוי טוב יותר למצוא עבודה מכניסה מאשר לאדריכל, במצב השוק כרגע. מבחינת קושי לימודים, זה לא אמור להיות שיקול מבחינתך, כי אתה לא מחפש ללמוד את מה שקל לך, אלא את מה שמעניין אותך. אופי עבודה שונה לגמרי, רופא זה מקצוע שעובד ברמה הקרובה ביותר לאנשים- ההתעסקות בבריאותם. שעות העבודה לרופא יכולות להיות מאוד קשות, ומסביב לשעון. אדריכל עובד עם אנשים אבל ברמה פחות קרובה- הוא מתכנן להם את ביתם. ישנם אדריכלים שעובדים כמתכנני ערים ואז גם ההיבט יחסי האנוש הוא פחות רלוונטי. שעות העבודה לאדריכל הם כעקרון יותר "מסודרות". בעקרון המקצועות שונים אחד מהשני. האדריכלות הינו מקצוע אומנותי, שדורש כשרון יצירתיות, יחס לאסתטיקה, רגישות, ראייה מרחבית ועוד, הרפואה הינו מקצוע שדורש יכולות אחרות, כאשר רגישות לטיפול באנשים היא חלק מהם. אדריכל עובד הן במשרד והן מחוץ למשרד, רופא יעבוד כמעט כל עבודתה בבית החולים/מרפאה/קליניקה. לימודי רפואה הם בבסיסם 6 שנים, ולימודי אדריכלות הם בבסיסם 5 שנים.
 
שלום לך../images/Emo140.gif

הדבר שאני הכי ממליצה לך לעסות,גם עקב ניסיון אישי. זה לפנות לייעוץ תעסוקתי.לי זה עזר מאוד ובהחלט נתן לי כיוונים טובים. וכן,לספריית המקצועות שבשרות התעסוקה-ששם תוכל לברר על המקצועות השונים.
 

D F S

New member
תודה רבה...עוד כמה שאלות ברשותכם

מה בנוגע לעיצוב פנים? יש למקצוע ביקוש? איך התנאים והשכר? ושאלה אחרת היא האם משכורות הרופאים גדולות יותר במדינות המערב? מפני שבבדיקה שערתי עלה כי משכורות הרופאים ממש מגוחכות בארץ.
 

fighter21

New member
הכל היצע וביקוש

יש יותר מדיי רופאים בישראל, וזאת הסיבה שהמשכורות הן יחסית נמוכות. באשר לעיצוב פנים, הביקוש הוא נמוך יותר אפילו מאדריכלות! שוב פעם כאשר ההיצע גדול מהביקוש המשכורות יורדות כדי לעמוד בתחרות, בייחוד מגלל שמדובר במקצוע חופשי..
 

vit20Openu

New member
משהו מעניין בנוגע לרפואה../images/Emo101.gif

אכן פייטר21 צודק יש רופאים אך אין מספיק תקנים בכדיי להכיל את כול המומחים ולכן גם המשכורות בהתאם במיגזר הציבורי,שלא לדבר על פוליטיקה פנימית בין הרופאים בכמה מחלקות בכירות בארץ(מידע פנימי) והתנשאותם כלפיי עמיתיהם , חוץ מזה לא שווה להיות רופא בארץ עקב האוכלוסיה הבעייתית והאלימה אם כבר רק במדינות מערביות מפותחות כדוגמאת ארה"ב - אני מצרף כתבה מעניינת בנושא. בהצלחה בכול אופן
 

D F S

New member
תודה רבה!!

גם לך וגם לפייטר. בכל מקרה הכיוון שלי הוא ללמוד רפואה ואני מתכוון לעשות זאת בחו"ל כיוון שאני נושא דרכון אירופאי ויש לי לימודים בחינם במדינה מסוימת, אז אולי כבר אפתח קריירה שם, מי יודע :) בכל אופן תודה רבה!
 

fighter21

New member
שים לב לכך

שאם תלמד רפואה בחו"ל ייתכן שתצטרך לעמוד במבחנים בארץ כדי לקבל רישיון לעסוק ברפואה בארץ. אם תפתח קריירה שם זה כבר עניין שלך לרדת מן הארץ..
 

modal model

New member
נקודות למחשבה

שיפנה ללמוד רפואה מי שמרגיש שזה הייעוד שלו שיפנה ללמוד אדריכלות מי שנחוש להצליח ומאמין ביכולותיו. אין רופא מובטל לימודי אדריכלות הם קשים ויקרים ולבסוף יש סיכוי שיקח זמן עד שתמצא עבודה אבל שזה לא מה שימנע מבעדך ללכת על זה אם זה חלום ואם יש לך פוטנציאל. הכיוונים כה שונים זה מזה שאני מוכרח לתהות מה באמת הוביל אותך למקצועות הנ"ל. בהצלחה.
 
למעלה