עזרה בחוזה שכירות

RAMDN

New member
עזרה בחוזה שכירות

חתמנו על חוזה לשנה שכירות לדירה שבו כתוב שראינו את הדירה ובדקנו אותה וזה מקובל עלינו הכל. לאחר כמה חודשים מתברר שבגג יש סדק ענק וייכנס גשם בפנים בחרף וגם מערכת החשמל לא תקין והפחת לא ייפול במידה ויהיה תקלה - שזה סכנת חיים. רציתי לדעת האם יש אפשרות חוקית לצאת מהחוזה הזה בלי התחייבות נוספת. תודה!!
 
תשובה

עליכם לדרוש מהמשכיר לתקן את הליקויים בתוך זמן סביר. אם לא יעשה כן תודיעו לו שזו הפרה של ההסכם ועל ביטול ההסכם עקב כך. רצוי להתייעץ עם עו"ד אם בדעתכם באמת להודיע על ביטול ההסכם. חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה), תשל"א-1970 7. הזכות לביטול (א) הנפגע זכאי לבטל את החוזה אם הפרת החוזה היתה יסודית. (ב) היתה הפרת החוזה לא יסודית, זכאי הנפגע לבטל את החוזה לאחר שנתן תחילה למפר ארכה לקיומו והחוזה לא קויים תוך זמן סביר לאחר מתן הארכה, זולת אם בנסיבות הענין היה ביטול החוזה בלתי צודק; לא תישמע טענה שביטול החוזה היה בלתי צודק אלא אם המפר התנגד לביטול תוך זמן סביר לאחר מתן הודעת הביטול.
 
תשובה

הסעיף שאתה מציין הוא סעיף "סטנדרטי", והרי אי אפשר לצפות ממך לשאת בנזק שאינו נזק "בלאי סביר" כמו הסדק שאתה מתאר אני מציעה לקרוא היטב את החוזה ובהחלט לדרוש מהמשכיר לתקן את הליקוי לאלתר. לעניות דעתי תחילה לדרוש ממנו בע"פ (שיחת טלפון9 ואם לא יענה לדרישה תוך מס' ימים לדרוש זאת בכתב, כך יהיה קל יותר לטפל בבעיה שלכם ואולי אף בביטול החוזה בבוא העת
 

RAMDN

New member
תודה רבה, אבל...

מה זה "זמן סביר"? חודש זה מספיק? ובמידה ונגיע לביטול חוזה (בתקווה) האם אצתרך לשלם פיצוי לבעל הנכס או האם הוא יצתרך לפצות אותי על העוול שנגרם לנו, למשל התשלום לתווך, השיפוצים שעשינו וכו'. כיון שזה חוזה לשנתיים ואנחנו רק פה 5 חודשים?
 
משך הזמן הסביר

תלוי במהות הקלקול ובמידת הדחיפות בתיקונו. בעניינך נראה לי שלגבי החשמל 10 ימים הם זמן סביר ואילו בנושא הגג איני יודעת. אם תגיע לביטול ההסכם עקב ההפרה ובהנחה שבית המשפט יקבל את עמדתך כי המשכיר הפר את ההסכם וביטולו היה כדין, לא תצטרך לשלם למשכיר פיצוי ואם תתבע את המשכיר בגין ההוצאות שנגרמו לך יש סיכוי טוב שבית המשפט יקבל את התביעה. אני שבה וממליצה בחום רב לא לנקוט בשום צעד (למעט שיחה עם המשכיר) מבלי להתייעץ עם עו"ד.
 
למעלה