עזרה במציאת מסמכים

arik beri

New member
היי,
הוריו של אבי חיו בבוטושאן, רומניה. בדרך לישראל ב- 1947 הם עצרו בוינה, שם אבא שלי נולד ב- 1948. לקראת סוף השנה הם עלו איתו ארצה.
לאחרונה מצאנו בארכיון את מסמך עלייתם ארצה (כולל תאריך כניסה, שם אונית המעפילים, אבי מופיע עם שם פרטי אחר שכנראה שינו אחרי העליה לארץ).
אני מחפש את מסמכי תעודת לידה של אבי, ואולי פרטים נוספים כמו שם מחנה העקורים בו הם שהו באוסטריה, לפני שעלו לארץ,
וגם את איות שם המשפחה המקורי ברומניה של הורי אבי, ששינו אותו לפני העליה לארץ.
הפרטים שיש לי (בעברית) הינם שם המשפחה הישן (לא ידוע איות מדוייק, אלא הגייה), שם המשפחה החדש (יתכן וגם נרשם ברשומות באוסטריה באיות שונה), שמות אבי ומשפחתו (שמות פרטיים חדשים וישנים), תאריך לידתו של אבי, תאריך ההגעה לארץ, שם אוניית המעפילים, תאריכי הלידה של הורי אבי.
אשמח לכל עזרה בנושא, באילו אתרים לחפש, או למי לפנות.
תודה
 

שרי סילבר

Active member
רבות מהתעודות של הקהילה היהודית בווינה נמצאות ברשת, אולם יש מגבלות. הכלל של 100 שנה עדיין תופס ביחס לתעודות-לידה, ולפיכך לידה בשנת 1948, הרישום לא יהיה ברשת, ועליך לפנות לבית-הקהילה היהודית.

לפני שנים, כשהמידע לא היה כלל ברשת, גם לא תעודות עתיקות יותר, עמדתי בקשר עם בית-הקהילה היהודית בווינה. היה סידור כזה, שהם שלחו לי תעודות וגם מסמך עם סיכום של ממצאים אל שגרירות אוסטריה בישראל. זה היה נוח לי פיזית להגיע לשם, מה גם ששילמתי במקום בשקלים, כך שזה חסך את ענייני-הבנק והעמלות. איני יודעת אם הסידור הזה עדיין רלוונטי, אולם בכל מקרה אם ברצונך לקבל העתק של תעודת-הלידה של אביך, תצטרך לשלם. הסכום העדכני יימסר לך כשתתכתב עם בית-הקהילה היהודית (רישומי-חיים בד"כ לא עולים הרבה. אם תעביר כסף דרך הבנק, תיאלץ להיפרד מסכום נוסף.).
 
למעלה