עזרה בפירוש מילים...

נויה פ

New member
עזרה בפירוש מילים...

אני יודעת שפירוש המילה "מתודי" הוא - שיטתי. אם כך מה הכוונה בצירוף המילים "הפסקה מתודית"? מה פירוש המילה "פרוביזורי" ובאילו הקשרים היא נאמרת? תודה!!!
 

טרודי

New member
הפסקה מתודית

היא הפסקה שנובעת מהשיטה. כלומר: השיטה אומרת שאחרי שעושים כך-וכך, צריך לעשות הפסקה כדי שכזה-ואחר, ואחר כך להמשיך.
 

שמש27

New member
ופירוש אחר מעט בלשון הדיבור

"הפסקה מתודית" נלקחה מתחומי המדע והאקדמיה אל תחומי הדיבור והכתיבה לציון ציני ולעגני משהו לציין פאתוס מוגזם במקום שלא היה צריך בו. לדוגמא: "אז הכלב הזה, אחרי שהוא אמר לי כמה הוא אוהב אותי ולא יכול לחיות שניה אחת בלעדיי, עושה לי "הפסקה מתודית" קצרה לעיכול החומר ואח"כ אומר לי שזהו, זה נגמר, הוא כבר לא חושב שאנחנו מתאימים. שימות אמן!" (הסבר: בניגוד להפסקה המתודית המדעית, אשר מחוייבת מתנאי הניסוי או השיטה, ה"הפסקה המתודית" שעשה הבחור הנבל בדיבורו לא היתה מחויבת המציאות כלל ועיקר - ואף להיפך: הקשתה עוד יותר על המעמד והדברים שנאמרו)
 

akivazo1

New member
הפסקה מתודית" היא טכניקה שמשמשת בתחום המחקר המדעי והמדעי החברתי. במסגרתה, מחקרים משערים שהוצאות לפועל שנעשות במהלך המחקר (לדוג', שינויים במשתנה המסביר, טיפול חדש, תרגול) משפיעות על המשתנה התלוי (תוצאת המחקר). המחקרים משתמשים ב"הפסקה מתודית" כדי לבדוק את השפעת ההוצאה לפועל על המשתנה התלוי.

הטכניקה מתחילה בהפסקה של ההוצאה לפועל לתקופה מוגבלת, כאשר משך ההפסקה משתנה בהתאם למשתנה התלוי. במהלך תקופת ההפסקה, מחקרים מנהלים מדידות שונות של המשתנה התלוי כדי לבדוק את השינויים בתוצאות. בסיום ההפסקה, ההוצאה לפועל מחודשת ומדידות נוספות מתבצעות.

הטכניקה מאפשרת למחקרים להבין את ההשפעה של ההוצאה לפועל על המשתנה התלוי. זה מועיל במיוחד כאשר ישנן הנחות שההוצאה לפועל יכולה להיות משפיעה על התוצאות
 
למעלה