עזרה בפרוייקט חברתי

עזרה בפרוייקט חברתי

שלום, אני רוצה לצלם סרט קצר שעוסק בקושי הניידות עם כסא גלגלים במקומות ציבוריים. (חשבתי לצלם במרכז שוסטר למשל). אני לא משותקת ולכן אשמח אם תוכלו לעזור לי ולומר על מה לדעתכם עלי לשים דגש בסרט. מהם הדברים שהכי מפריעים לאדם בכסא גלגלים? הכוונה לדברים הכי אלמנטריים כמו ברזיות גבוהות, רמפות בשיפוע גדול מדי, דלפקי שירות גבוהים... מה עוד?
 

swfm

New member
באיזה איזור את רוצה לצלם?

לפי זה אפשר להציע לך מקומות. היו גם תוכניות בערוצי טלויזיה שונים (למשל אצל "בולדוג" או "בולדוזר"), אבל אם את צריכה לצלם בעצמך, זה לא רלוונטי. יש, לצערנו, דוגמאות בלי סוף. יהיה נחמד אם תשיגי שיתוף פעולה מצד נכה שידגים/תדגים לך את הקשיים במדרכות ללא שיפועים, שרותים לא תקניים, חנויות עם מדרגות וללא מרחב תנועה לכסא גלגלים, מוסדות ציבור ועוד... מה מסגרת הפרוייקט?
 
חניה לנכים

בהרבה מקומות נתקלתי בחנייה לנכים שאינה בגודל שהחוק קובע. מכאן שנוצרת בעיה יש כניסה/יציאה מהרכב בשל קרבת הרכב החונה ליד. יש קריטריון מדויק לגודל חניית נכה. לצערנו לא כל הרשויות מתייחסות לחוק ברצינות. אני גרה במעלות...גם במרכז המסחרי..וגם ברשתות החנויות הגדולות החנייה רגילה ורק מוצג שלט חניית נכה. גודל החניה זהה לחניה רגילה.
 
הסרט הוא במסגרת לימודי תקשורת

סדנת פרסום חברתי. אבל הוא גם נוגע לי באופן אישי מאחר ולאבי נכות קלה. כנראה שנצלם במרכז שוסטר- ביררתי קצת על הנגישות במקום: http://aisrael.org/hebrew/info/NRight.asp?SiteID=1952 שוב תודה
 
עזרה בפרוייקט חברתי

ברוכה הבאה אל הפורום. אםלעשות סרט אז לעשות נכון. אם לא מחטיא את המטרה. את נחפזת מידי. דעתי שאם באמת חשוב לך אז צייני את אזור המגורים. ייתכן שמשהוא שגר בסביבה יסייע לך. ישנם סוגי לקויות רבים, עיוורים שאם אין להם למשל מערכת קריזה במעלית, לא ידעו לאיזו קומה הגיעו ויסתובבו ללא סוף עד שמשהוא יחלץ אותם בקומה הנכונה. ציבור החירשים שאיננו יכול לשמוע צפירה חס וחלילה או טיל קסם שנפל בשדרות למשל? ממש לא נעים. נגישות היא גם לפגועי נפש שבאיםלמשל לדיקה אצל רופא גלל שפעת פשטה ביותר. הרופא עסוק, יש לו עוד 30 איש מחוץ לדלת ואדם נפגע נפש לדאבוני הרב אם איננו מכיר לא תמיד משתף פעולה ואינו מאפשר לבדוק אותו. אם אין לך דוגמאות למי שרתוק לכסא גלגלים, השאילי כסא מאחת העמותות שמשאילות ציוד. הושיבי סתם אדם בכסא ובקשי ממנו לנוע בשביל רגיל. לפתוח דלת סגורה או לעלות מהכביש אל המדרכה כאשר ישנה מדרגה גם נמוכה. המשימה בלתי אפשרית למי שאיננו מומן או איננו יכול פיזית לעלות אלא עם עזרה. מעליות, לרוב צרות,כסא גלגלים רגיל שרוחבו 50 ס"מ פנימי וחיצוני כ-65 ס"מ עד 70 ס"מ לא נכנס אל המעלית. ישנן עוד דוגמאות רבות. בגדים. לרבים מאיתנו קשה מאוד למצוא בגדים מתאימים. לדוגמא לנמוכי קומה. הם תופרים את הבגדים ומשלמים המון כסף. לרתוקים קשה למצוא חליפות שהשולים של הזקטים יהיו קצרים פרופורציונאלית ולא ילכלכו את הבגדים משפריץ אחד של גשם
היריעה ארוכה מאוד. בכלמקרה בהצלחה.
 
למעלה