עזרה בשחרור אדם שפוגע בי ומזלזל בי

asafasaf26

New member
עזרה בשחרור אדם שפוגע בי ומזלזל בי

יש לי ידיד\חבר טוב שכייף לי איתו מצד אחד הוא מצחיק קופצני נחמד ויש בו טוב לב מצד שני הוא מזלזל בי פוגע בי הוא ילדותי מאוד צעקני ומבקר אותי וכל הזמן מדבר על הצדדים הרעים שבי. אני יודע שהוא מראה עבורי שאני לא ממש מעריך ואוהב את עצמי ואם הייתי אוהב ומעריך את עצמי לא הייתי איתו בקשר, הידיעה הזו לא עוזרת, ההפך היא גורמת לי יותר לכעוס על עצמי שאני בקשר ואני נהנה להיות עם אדם שמזלזל בי. מה עושים? דברתי איתו תלפטית ראיתי אותו מולי ראיתי חוטי תלות שמקשרים בניינו שחררתי את החוטים עם אור זה לא עזר בכלל , הוא תמיד מנתק איתי את הקשר על דעת עצמו ואז מחדש איתי את הקשר אני כמו בובה עבורה מתי שבא לו הוא נותן לי בעיטה ומעיף אותי ואז כשבא לו אנחנו חוזרים להיות שוב ידידים אני שונא עצמי על כך שאני אוהב להיות בקשר עם ארדם שמזלז ופוגע בי ואני עוד יותר כועס על עצמי שהוא זה שמחליט לנתק את הקשר (ואני מכבד אותו) כי אני הוא זה שצריך לרצות לנתק את הקשר והוא זה שאמור לרצות להשאר בקשר כי אני מכבד אותו והוא לא מכבד אותי. מה עושים? היה לי איתו שוב ריב והוא שוב החליט לנתק תקשר ואני שוב מרגיש 0 שהוא זה שהחליט ועוד הוא זה שפגע בי ואני יודע שהוא צבוע כלפי ולא חבר אמת. :0( אולי יש מישפט חיובי שאני יכול לשחרר אותו? מדיטציה? כבר אמרתי המון את המישפים החיוביים של אני אוהב ומעריך את עצמי המון פעמים המון זמן אך אני עדיין רוצה תמיד להיות איתו בקשר.
 

DBTK

New member
תאמין לי, אתה יכול לשנן את המשפטים האלה 20 אל

אלף פעם - וזה לא יעזור לך, אם אתה לא מאמין בהן. כל העניין הוא להאמין לעצמנו כשאומרים מילים או חושבים דברים. אומנם אני איפשהו מאמינה שכולנו מראה אחד לשני, אבל אני גם יכולה להגיד שלא תמיד זה ככה. במקרה שלך, החבר מאוד מדגים לך כמה הערכה העצמית שלך מולו היא בריצפה! הוא "מחנך" אותך כדי שתגלה יותר הערכה כלפי עצמך, ותאפשר לעצמך ולאחרים להרגיש שאתה לא 0, כמו שאתה אומר, אלא שאתה שווה כמו כל אחד אחר, שאתה גם בן אדם עם רגשות, ושגם אתה רוצה שיכבדו אותך. נכון שבזמן אמת, כשמעליבים ופוגעים קשה מאוד להיזכר בכל זה, כי הכעס מתחולל בנו ואנחנו חושבים על הרגעים האחרונים של הריבים והכעס גובר, אבל אם מתרגלים את זה הרבה לפני שכל זה קורה - אפשר להשגי תוצאות הרבה יותר טובות! אז מה שאני יכולה להגיד לך, זה שגם אצלי ישנה חברה נחמדה שאני והיא מכירות מס' שנים ואוהבות להיפגש ולדבר. הקטע שיש לה קטעים שלא מוצאות חן בעיניי, כמו נגיד זה שהיא לפעמים היא רוצה להראות כמה היא חכמה יותר ממני במשהו, ולהציג בי חוסר אינטליגנציה, או שהיא מתחילה לנתח כל מיני דברים שאני מספרת לה למקומות לא נכונים, ויוצרת אי נעימות כשהיא שופטת אותי עפ"י דברים שאני לא מבקשת לשמוע את דעתה. כן, יש לה המון דברים מפגרים שאני לא סובלת, ואני מתנהגת בדיוק כמו החבר הזה שסיפרת עליו. אני מנתקת איתה קשרים, אני לא עונה לה ומסננת אותה לעיתים בטלפון. אני באה לפעמים אליה כדי להרוס לה ערב שישי וכאלה...אומנם זה נשמע ילדותי אבל אני מרגישה שזה עושה לי טוב. ומה אני אגיד לך, היא לומדת לזהות שהיא טועה, ושוב אנחנו חוזרות להיפגש ולדבר אחרי כאלה ריבים, והכל בסדר! מה שכן, אני לא פראיירית של אף אחד כדי שיגרמו לי להרגיש 0, כמו שאתה אומר. אני לא חושבת שמישהו 0 - וגם אני לא נותנת לחשוב ככה עליי. אם זה מה שאתה מרגיש, אז כנראה שמגיע לך, אם אתה ככה מאפשר את זה.
 
אתה נהנה להיות עם מישהו שמזלזל בך

אז זה מה שאתה מקבל. הוא בכלל לא בעייתי בשבילך, אתה מקבל מה שאתה רוצה, אם אתה רוצה משהו אחר תתמקד במשהו אחר.
 
לי יש רעיון קצת אחר

תפקידו של המוח שלך להגן עליך. להגן עליך מפני כאב ולקחת אותך לעבר עונג. אני תוהה לעצמי, האם קרה לך משהו בעבר שיצר עבורך קישור בין זילזול- לאהבה.
 

doingood

New member
תהיה עם עצמך

לפעמים המציאות מורכבת מדי, ולא תמיד אנחנו רואים את כל התמונה. הנח לעצמך להיות, ותאהב את עצמך באמת.
 
למעלה