עזרה דחוף!לא יודע מה לעשות!! פליז!!

alon456

New member
עזרה דחוף!לא יודע מה לעשות!! פליז!!

היי, היום קיבלתי כתב תביעה. לפני שנה וחצי פתחתי חברת סטארט-אפ. הקמתי חברה בע"מ. השקעתי שנתיים מחיי. לא הרווחתי משכורת. השקעתי מכספי. חלק מהעסק היה פטנטים. רשמתי פטנטים ומסתבר שרשם הפטנטים גנב אותי במחיר. לא שילמתי לו, כי החברה לא גייסה כסף, החברה נפלה ואיתה כל רכושי וכל שנות העמל שהשקעתי. אבל מה, אתמול קיבלתי מכתב, שהעורך פטנטים החליט לתבוע אותי אישית! איך אישית? אני לא יודע. הרי תמיד עבדתי דרך החברה ובכפוף לבעלי העיניין האחרים בה. לא פעלתי לבד ולו פעם אחת כעצמאי. תמיד דרך החברה, יישות משפטית בפני עצמה. מה הקייס שלי? מה אני עושה? אני לא ישן, לא אוכל וכמעט לא נושם. לא מספיק הפסדתי הכל, עכשיו תובעים אותי אישית? הריי בשביל מה יש חברה?? למען הידע: החברה לא פורקה והיא עדיין רשומה. אשמח לעזרה מהירה. אובד עצות. יניב אלון
 
צריך בכל מקרה

להגיש כתב הגנה או בקשת רשות להגן (תלוי בסוג התביעה). בכתב ההגנה יש לטעו, בין היתר, כי אין עילה ל"הרמת מסך" ולתביעה אישית נגדך. אם סכום התביעה גבוה - מומלץ לפנות לעו"ד כדי לקבל ייעוץ פרטני.
 

smart one

New member
אמנם לא ברור ממש מהי העילה...

אבל לא בהכרח מדובר בהרמת מסך (ב"מ) אלא יתכן שהוחלט לתבוע דווקא אותו כמנהל בחברה ולא כבעל מניות. אם אכן - יש לזה דינים רלוונטיים בחוקי החברות ובהלכה הפסוקה. בכל מקרה, צריך לברר את הפרטים.
 
גם לאורגנים בחברה

יש הגנה בחוק החברות (בכפוף לחריגים כמובן). מכל מקום, אין ספק הרצוי מאד שהשואל יפנה לקבלת ייעוץ פרטני ויפה שעה אחת קודם.
 
למעלה