עזרה דחופה ובהולה ביותר!!!

olsy123

New member
עזרה דחופה ובהולה ביותר!!!

שלום, יש לי מכרה שהגרושה שלה, ממנו יש לה ילד, מרצה עונש מאסר ממושך מאוד בגין רצח שביצע. הגרוש דמות עבריינית מוכרת בסביבת מגוריו. נהג להתעלל באישה ישירות ובעקיפין- שולח שליחים מאיימים, עקב, זרע הרס בחייה כך שכבר כמה שנים שהיא והילד במנוסה ממנו (הייתה הרבה פעמים במעון לנשים מוכות יחד עם הילד). נדמה כי בשנים האחרונות היא הצליחה להמלט מידיו הארוכות, יש לה עבודה קבועה וכו'. והנה פתאום- החליטה ועדה שהגרוש רשאי לצאת לחופשה מהכלא. בפעם האחרונה, זה כמעט עלה לה בחייה, היא נאלצה לברוח ולהתחיל שוב מחדש... העובדת הסוציאלית הציעה ללכת למקלט בזמן שהוא יהיה בחופשה. איך יתכן שפושע מקבל פרס ויוצא לחופש והיא, שלא פשעה ורק סבלה ממנו, צריכה להסתתר??? העו"סים מסרבים להבין שהעניין הוא לא ההמצאות הפיסית שלו מחוץ לכלא - העניין הוא היכולת שלו ליצור קשר עם "חסידיו" ולשלוח אנשים שיחפשו אותה ואת הילד... מה עושים? היא ניסתה לערער, ניסתה להאבק, אבל כאמור תשובת העובדים הסוצאליים הייתה כנ"ל... איך זה יתכן??? האם אחרי שהוא יצא לחופשה נקרא גם עליה בחדשות ונגיד "הכתובת הייתה על הקיר"??? מאז שסיפרה לי זאת אני לא מוכנה להרגע ולהמשיך הלאה, לא יתכן שנשאר אדישים לעוול הזה!!! בבקשה עצתכם ועזרתכם, רוב תודות.
 
שלום

באמת קשה להבין או לקבל את ההגיון (או, יותר נכון, היעדר ההיגיון) במה שאת מתארת. לא מתקבל על הדעת שכל פעם שהוא יצא מהכלא היא תכנס למעון לצורך הגנה. אם העובדות הסוציאליות חושבות שהיא זקוקה להגנה בזמן שהותו מחוץ לכלא הדבר מעיד על מסוכנותו. ממה שאני יודעת, לפני החלטה של יציאה לחופשה מהכלא, מתכנסת ועדת מסוכנות, אשר אמורה להחליט אם לאשר חופשה לאסיר. האם ידידתך פנתה לעובדת סוציאלית בכלא? עניין השליחים לא ברור לי. אדם לא צריך לצאת לחופשה מהכלא כדי להפעיל שליחים. את יכולה להסביר יותר?
 

olsy123

New member
תודה על תשובתך ולשאלותייך:

העובדת הסוציאלית של האישה יושבת באותה ועדת מסוכנות. לדעתה של ידידתי, היא (העו"סית) לא הדגישה מספיק את מסוכנותו ובכך נתנה לשאר חברי הועדה להאמין שמה שהוא אומר ועושה ("עלה על דרך המלך בהתנהגותו" לדבריהם..) אכן נכון. היא פנתה אליה מספר פעמים לפני ואחרי הועדה, אך ללא הועיל... לעניין ה"שליחים": גם כשהוא בכלא היא מקבלת כל כמה זמן "תזכורות" ממנו, בדמות עושי דברו שמאיימים עליה, אך תסכימי איתי שבכלא הוא מוגבל מבחינת יכולתו ליצור קשר ולתכנן מהלכים... היא חוששת שלכשיצא מהכלא לחופשה, יתאספו שליחיו (כאמור, הוא דמות עבריינית ידועה בסביבת מגוריו) והוא יוכל לזמום מהלכים חדשים נגדה (הוא רוצה לנקום בה על כך שהתגרשה ממנו ולקחה את הילד). לא פעם הם הגיעו לפתח ביתה ואיימו על חייה, הכו אותה, הגיעו לביה"ס של הילד וכו... היא בורחת ממנו כבר שנים, הילד התחיל חטיבת ביניים השנה ועבר בי"ס כבר פעמיים.. עכשיו הם חוששים שיצטרכו לעקור למקום אחר... היא מאוד מיואשת ומבוהלת ואני מבינה אותה, מי לא יבין.. יש משהו לעשות מבחינה חוקית?? הם מחויבים להודיע לה כשהוא יצא לחופשה המדוברת וכאמור גם הציעו לשכנה במעון, אבל זה לא פתרון נכון לדעתי...
 
למעלה