עזרה דחופה לתלמיד מכינה

odr87

New member
עזרה דחופה לתלמיד מכינה

שלום רב, אני נבחן בהיסטוריה מורחב לנבחני משנה ולמדנו קראקוב ארה"ב ועצמאות אשמח אם תוכלו לתת לי סיכומים על קראקוב ועצמאות ביחס למיקוד פשוט שום מקור מידע לא מאורגן ביחס למיקוד וזב מבלבל מאוד מה כן במיקוד ומה לא...
 

odr87

New member
למה הסיכום של קראקוב לא לפי המיקוד הכל שונה !

הצילו!!
 
קרקוב

המיקוד בנושא קרקוב לא קריטי. לא ירד שום נושא מתכנית הלימודים. הסיכום עצמו מבוסס ישירות על הספר, המוגדר כספר החובה ע"י משרד החינוך. הכל, למעט ההקדמה על הקהילה היהודית לפני המלחמה רלוונטי למבחן הבגרות. פשוט צריך ללמוד את הסיכום נושא אחר נושא. אפשר כמובן כתרגול עצמי להתאים את חומרי הלימוד שבסיכום לסעיפי תכנית הלימודים ובכך לוודא שאתה סגור על כל מה שמתחייב מתכנית הלימודים.
 

odr87

New member
אתה רוצה להגיד לי ש 28 הע"מ

בסיכום על קראקוב סוגרים לי את כל הנושא של קראקוב גם אם זה בסדר של הספר ולא של המיקוד אני מזכיר שאני במכינה באוניברסיטת בר אילן לא תלמיד תיכון
 
קרקוב

הסיכום של קרקוב הוא על כל הנושא. אני מזכיר שמדובר בסיכום של הספר ולפיכך, באופן טבעי, לא כל המידע המופיע בספר מצוי בסיכום, אך כל הנקודות המשמעותיות והקריטיות מופיעות בו. ההמלצה תמיד תהיה ללמוד גם מהספר וגם מהסיכום. אך לחידוד העניין המשמעותי עבורך, הסיכום מכסה את כל החומר הנדרש לבגרות ומבוסס כאמור על הספר המחייב מבחינת משרד החינוך. אני מניח שהעובדה שאתה תלמיד מכינה ולא תלמיד תיכון אינה רלוונטית אם אתה ניגש לאותה בגרות.
 

odr87

New member
תודה רבה איתמר, האם יש גם לעצמאות משהו מסודר?

 
מלחמת העצמאות

לא. על מלחמת העצמאות אין משהו מסודר. לא מזמן, באחת ההודעות של הפורום ניסיתי לעשות סדר ע"פ מקבץ הסיכומים שיש בדף המידע של ערוץ ההיסטוריה. הקישור לדף המידע מצורף בסוף ההודעה. צריך להצליב את המידע כאן עם הקישור: הסיכומים של תיכון דרור מכסים את פרק 2 במיקוד (משבר ארבעת החודשים הראשונים ותכנית ד') הסיכומים של תיכון רבין מכסים את פרק 4 במיקוד (פלישת צבאות ערב, ההפוגה וקרבות עשרת הימים) הסיכומים של תיכון רבין מסכים באופן חלקי את פרק 5 במיקוד (היוזמות בנגב ובגליל - חלקי, מבצע חורב, חסר סיום המלחמה אך יש עיסוק בנושא הסכמי שביתת הנשק. הנושאים שאינם מטופלים ע"י סיכומים אלה הם פרק 6 - בעיית הפליטים והפלסטינים (אפשר לנסות ולדלות חומרים מויקיפדיה או מהקישורים המסתעפים מערך זה) כן פרק 7 העטסק בירושלים ממאי 1948 ועד הפיכתה של ירושלים לבירת ישראל - ע"פ ספרו של מוטי גולני (עמ' 137-95). בהיעדר סיכום "אולטימטבי" לנושא מלחמת העצמאות, ולאור העובדה שגם הסיכומים הנתונים אינם בהכרח מלאים מומלץ מאוד להיעזר בספר ובפרקים שהמיקוד של משרד החינוך מגדיר כחובה וזאת ע"פ ספרו של יואב גלבר "קוממיות ונכבה".
 
למעלה