עזרה.. פעם ראשונה שאני משתפת בדברים האלה בכזו פתיחות

Leyenda89

New member
עזרה.. פעם ראשונה שאני משתפת בדברים האלה בכזו פתיחות

שלום לכם :)
אולי התייעצות כאן תעזור לי לאתר את מוקד החששות.
אני בתהליך של תשובה שנה וחצי, אולי אפשר לומר אפילו כמעט שנתיים. ב"ה מודרכת ע"י רב בעל ניסיון עם בעלי תשובה, וגם עם מדריכה שמכירה אותי ממש מתחילת הדרך. לפני שנה יצאתי מהבית של ההורים לדירה לבד - לא פעם ראשונה בחיים, אבל פעם ראשונה מאז שהתחלתי לחזור בתשובה. עם הזמן וכנראה בעיקר בזכות ההדרכה שזכיתי לה, היחס של ההורים לתהליך שלי השתפר פלאים, למרות שלא שינו דבר באורך חייהם - אבל כנראה הבינו שזה לא דבר נורא בכלל, שהבת פתאום חוזרת להם בתשובה.
אבל דווקא שם, אולי הייתי רוצה שיתנגחו קצת, שיעזרו לי קצת להתקרב למה שצריך ולא למה שלא צריך.. הסבר:

בזמן האחרון, בערך חצי שנה, יש לי הרבה תאקלים עם רצון ה'. אחד הדברים שהכי בעדיפות אצלי בלימודים במדרשה זה נושאים של הלכה, וזה ממש מהתחלת התהליך, ואני ממש משתדלת ללמוד מה צריך ואיך, בשבת, כשרות, צניעות, בין אדם לחברו, וכל הבא ליד ממש. רק שבהתאם לזה, ההתקדמות שלי בדברים האלה היא כנראה מהירה יותר ממה שהנפש מסוגלת, וזה מה שגרם להתנגחויות. אגב זה לא בא לידי ביטוי במעשה, רק בהרגשה גועלית כזו שלא בא לי כרגע לעשות את רצון ה'. כאן אולי המקום להעיר שכשהתחיל העניין הזה שאלתי את הרב בעניין הנהגה בסיטואציה הזו, והוראתו היתה "מה שקשה לך תעזבי" (פחות או יותר). אבל אני פשוט לא מצליחה ליישם את זה. יש מצבים שאני מרגישה כאילו אם אני עכשיו לא איישם בשעת מעשה את ההלכות שלמדתי, זה פשוט כמו בגידה בהשם, כמו מזיד, כמו לא יודעת מה. ואז אם אני כן עושה לפי מה שלמדתי, וגם אם לא, לכאן או לכאן זו הרגשה של ריחוק ממנו.
וזה רק הולך ומתעצם.. ומבחוץ כאילו לא רואים כלום, אני מתלבשת אותו דבר ומברכת והולכת לשיעורים והכל, אבל בפנים זה כמו ריקבון שהולך ומתפשט בלי שמרגישים..
שבוע שעבר היתה לי שיחה עם המדריכה על זה, אחר כך ניסיתי ליישם, קניתי לי בגדים (צנועים כמובן אבל דווקא דברים שהיה באלי מזמן לקנות) ויצאתי מהבית עם עיפרון שחור בעיניים (שהיתה לי פוביה ממנו מאז ששמעתי איפושהו שיחת נשים על חוסר צניעות באיפור). אבל עדיין לא הכל עוזר. עדיין אני מרגישה שכל התילי תילים של הלכה כובלים אותי לאיך שלא בא לי לחיות.
ומעל הכל עומד המצפון הזה שלי, שעל משפטים כאלה כמו שכתבתי עכשיו - המכות שלו נוראות יותר מהכל ביחד. חוזרת בתשובה ומדברת ככה, איך יעלה על הדעת דבר כזה.

ובתוך כל זה, מגיעים ההורים. וביקורים אצלם מדי פעם, וכל פעם מחדש אני שותה אצלם קפה בכלים שלי ואמא הופכת בהיסטריה של כוונה טובה את כל הארונות והמקרר למצוא משהו עם בד"צ ועל השיש עומדות עוגיות שהיא הכינה שאני מכירה ומתגעגעת, ואבא בשיא הנונשלנטיות מוציא סלט מהמם מהמקרר או מחמם משהו של אמא במיקרו הטרף שלהם והריח של זה משגע, וכמו תמיד מציע לי גם, למרות שכל פעם אני אומרת לא, אבל הוא לא מתייאש. אבל רק המחשבה, שהיא לא קונה פטרוזיליה נקיה בהכשר (כי זה יקר), ושלא משנה לה שתאנים וצימוקים זה מוחזק בנגיעות גבוהה, ולא דיברתי אפילו על הסיר שראיתי בעיניים מתישהו שבישלו בו פירות ים שלא היו מביישים מטבח צרפתי.. אבל אני מכירה את הטעם של האוכל שלה וגם בכל זאת מרגישה שם בבית, ובכל זאת אני מתגברת על יצרי למרות שליצרי לא מזיז שאכלתי טוב בבית לפני שהגעתי אליהם לביקור.
והם מקסימים, כבר לא מעירים לי כלום ומסתכלים הצידה כשאני מברכת ממש כמו גבר חרדי ששומר עיניים.
אגב נתתי את הדוגמה של אוכל אבל זה לא רק זה, אלא גם בהצעות שלהם מדי פעם שאבוא איתם להופעות חיות מתי שלא צריך (בין המיצרים/ספירת העומר), או למחזות זמר והצגות שאני מודעת לנושא שיכול להיות שאגיע למופע פריצות על במה ("אבל זה הקאמרי, שירני, זה ברמה!")
ועכשיו בכלל, התחלתי גם ללמוד בעידודם תעודה בבדיקת תוכנה בירושלים, מסלול נפרד לנשים, וזה קורס מאד אינטנסיבי (4 חודשים) אז הם הציעו לעזור לי בהכל כך שלא אצטרך לעבוד כלל במהלך הקורס, שגם אותו הם מממנים.
אני לא משתפת אותם בכלום כי אבא שלי יעוט על התחושות האלה שלי, וכבר מההתחלה היה לי ברור שאני לא רוצה להכניס אותם למקום הזה של התשובה בתוכי. ששם זה מקום שמי שמחליט זה הרב, ולא ההורים. אבל שבוע שעבר אני עדיין זוכרת את הלילה הזה שממש בכיתי הרבה ודרשתי בחוצפתי מהשם שיעזור לי להאמין בו בכלל שהוא קיים, שאני לא עושה הכל סתם, שדת משה וישראל זה באמת לא איזה משהו שאיזה טיפוס שכתב את התנ"ך פעם המציא. וקיוויתי וממש חיכיתי שכמו הגיבורה בספר "מקימי" פתאום אני ארגיש שאני מתמלאת אור של אהבה אינסופית ממנו יתברך ומיד הכל יהיה לי ברור, אבל כנראה שהשם לא ראה לנכון לעשות איתי כזה נס. וכל המציאות הכפרנית שנולדתי בה וגדלתי בתוכה, שכל מה שהדתיים ממציאים זה סתם אחיזת עיניים, והלעג לדיבורים על גימטריות, ושלהמציא שיש סיבה לכל דבר זה סתם מורפיום להמונים ואפשר להפוך את זה לכל מיני כיוונים, ומציאות של שכר ועונש, מי רוצה בכלל לחשוב על עונש כשאין לך מושג מה רצון ה' ממך בכלל.
ובכל זה הדבר היחידי שאולי איכשהו מחזיק אותי, הוא הזיכרון העמום איפושהו שם, שהרגשתי שהשם אוהב אותי, ומבין אותי בדיוק, והספר תהילים הזה שעדיין מתלבש לי על הלב כמו כפפה. זה, ואולי גם המחשבה שמי ירצה לארח אותי בשבת אם באמת אפרוק כל עול מצוות חלילה.
זהו. יהי רצון שזה שכתבתי בכנות את מה שעובר עליי באמת יהיה לעזר, לי ואולי לעוד אנשים, ולא יעשה נזק לאף אחד, וגם לי. ושנזכה באמת להאמין באמונה שלמה ותמימה בהשם ותורתו.
אם למישהו יש משהו מנחם/מחזק/כל דבר שהוא לא שמאל דוחה, אני ממש ממש אשמח לשמוע.
 

אופירA

New member
מנהל
נשמע שההדרכה שאת מקבלת טובה מאוד

שירן יקרה,
יש ליצר הרע תחפושת יפה ומשכנעת במיוחד, מפורסמת ותדירה אצל בעלי תשובה דוקא - בה הוא עטוי בשטריימל גדול וחליפה שחורה מסורתית, ואומר: עלייך לעשות מיד והכל, ה' כועס עלייך! עלייך לרצותו!
ברור שנפלת ברשתו של זה. השאלה היא איך לזהות את דבריו ואיך לדעת מה כן הקב"ה רוצה ממך בכלל.

ובכן מדובר בתהליך ארוך של זיקוק. בתוכו את צריכה לברר ולשאול, לטעות ולהבין. לא נעים, לא קל, אבל אמיתי לחלוטין.

אני אשה מעל גיל 50, שעברתי מחילוניות לדת בסביבות גיל 28. שנתיים ראשונות למדתי השקפה בלבד, ואח"כ במדרשה לנשים, השקפה + הלכה.
לעניות דעתי, את צריכה לשמוע הרבה שיעורי השקפה על חשבון שיעורי הלכה, כדי שתחזקי את נפשך בקצב נכון, ותאיטי את צבירת הידע בהלכה. חשוב מאוד לשמור על איזון הנפש, וכבר את יודעת לקרוא לדבר שעובר עלייך בשם הנכון - ההתקדמות שלי בדברים האלה היא כנראה מהירה יותר ממה שהנפש מסוגלת.
ולא שיעורי השקפה מהסוג של חומרת העבירות ועונשים, אלא מידת החסד והרחמים של הקב"ה, אהבתו לעמו ולברואיו, והרצאות כמו של הרב מרזל מירושלים, שאומר לבנות בעלות התשובה: אתן מתנדבות, כל מה שאתן עושות מרגע זה, זה לא חובה אלא התנדבות. והרצאות כגון של הרב דיאמנט מבני ברק, איך צריכים בעלי תשובה לתבוע מה' את צרכיהם בראש השנה וביום הכיפורים (ובכלל, כמובן), לפרט לו כל מה שסבלו ועברו בשביל להיות עושי דברו, ולדרוש את הנחוץ להם בזכות, כי זכותם גדולה מאוד.

ואם אינני טועה, אני מזהה אצלך הלקאה עצמית שקיימת גם במקום אחר בשורש הנפש, לא רק בקיום המצוות. אותה הרגשה שאם לא תיישמי את ההלכות הרי זו בגידה בה' - באה משורש של שנאה עצמית כלשהו, של תביעה אכזרית מעצמך גם בדברים אחרים, שתוצאתה גם ערך עצמי נמוך וחוסר ביטחון עצמי. אני צודקת?
האם את אוהבת את עצמך, מכירה את עצמך ושלמה עם עצמך בפנימיותך?

נכונה ההדרכה שאת מקבלת, שאסור לך לחיות כבולה לאיך שלא בא לך לחיות. ברור שצריך לקנות את הבגדים שבא לך. מדוע אסרת אותם על עצמך, אם הם צנועים? ברור שאשה מעל גיל 18 יכולה להתאפר. לא כמו מרילין מונרו, אבל למה לא להתאפר?

ולדבר ולתאר ולספר לה' כל מה שאת מרגישה, כולל הרגשות לא נעימות כלפיו, ואפילו הרגשות נוראות כלפיו - את חייבת לדבר, אפילו לצעוק, לצרוח אליו. הוא אבא שלך, והוא מחכה לשמוע את הדברים האלה ממך. הוא לא מעוניין בהצגות שלך. חותמו אמת, מהותו אמת, והוא רוצה לשמוע ממך אך ורק את האמת לאמיתה, לא פחות ולא יותר. ובטונציה אותנטית, שתואמת את ההרגשה.
רק כך תדברי אליו כל הזמן, בדיוק איך שאת מרגישה. ספרי לו ותדרשי ותתבעי ממנו להראות לך את רצונו ממך. טעני כלפיו את טיעונייך הנכונים שפירטת לנו כאן. איך אפשר לחיות כך בסתירה פנימית? דרשי ממנו ליישבה בתוכך. אין כאן שום חוצפה, אלא אמת נוקבת! האם זו חוצפה לומר לרופא הכירורגי שכואב לך מאוד מאוד? חוצפה לצרוח מכאבים? דווקא אם תעלימי את הרגשתך מהרופא כל בשר, תחבלי בבריאותך.

יש כלל אחד שעזר לי מאוד כשתקפו אותי הרהורי כפירה וחוסר וודאות, ספיקות ותהיות - כל שאלה או הרצאה שמרחיקה אותי מאהבת ה', וגורמת לי להרגיש לעג, גיחוך, ספיקות ופחדים - אינני מאמינה לדברים! זה דברו של המחופש עם שטריימל וחליפה.
וכל הרצאה שמזכירה לי את האהבת ה' ונותנת לי תחושת ביטחון - אני מאמינה לה ויודעת שזה דבר ה'. זה הבירור שעושים כל החיים (היום כבר איני צריכה. אני מוקפת בידיעתו ובאהבתו, ובניחוחה הערב של אמיתתו, בלי ששום ספק יכול לערער ולהסס).

הספר תהילים עושה לך את זה? (הלוואי עלי) - תיצמדי אליו. תדברי אותו בכל רגע שמרגיש לך טיפונת קשה. גם בע"פ.
והכי חשוב - כל הרגשה מעיקה כנ"ל, תכתבי ותפרטי כאן, באזני חוזרים בתשובה כמוך, או במסר פרטי או באימייל אלי, עד שתרגישי לגמרי בטוחה וטוב, באופן ברור ובלי ספיקות. רק זכרי שזה תהליך, ולא מקבלים את התשובות מיד ובצורה שהיית רוצה דווקא. למשל, קראת לה', אבל לא זכית להרגיש מיד את אהבתו מתפשטת בך, כי התשובה שקיבלת היא לכתוב כל אשר על ליבך כאן, אולי מכאן תבוא תשועתך דווקא, בעקיפין.

אופירה, [email protected].
 

GILADOS

New member
יישר כך על הרצון החזק והאמיתי שלך להתקרב לקב"ה

אני רוצה להתייחס לנקודה בדברייך, כתבת על ההרגשה שלך שאם את לא מקיימת כל מה שלמדת, אז את כביכול בוגדת בה'. ההרגשה שלך היא טבעית ומובנת, היא ביטוי של התשוקה החזקה שלך לדבוק בקב"ה ובמצוותיו. אני מבין את סערת הנפש שלך.

העצה שלי אליך, היא שתזכירי לעצמך תמיד דבר אחד: בתור חוזרת בתשובה את הכי לא בוגדת בה'!! זה ממש דבר והיפוכו! כל תהליך התשובה שלך הוא תהליך של התמסרות ונאמנות לקב"ה, תהליך של קבלת עול ובו את לאט לאט מוסיפה מצוות ותכנים רוחניים לחיים שלך. כל המהלך הוא של התקרבות לקב"ה, וחס וחלילה לא בגידה בו!

אלה דברים שאת חייבת לחזק אותם בתודעתך, כי הם חשובים מאד. את לא גדלת במציאות של תורה ומצוות ועכשיו את מתפקרת, אלא בדיוק ההפך מכך. את בונה העולם החדש שלך על בסיס תורה ומצוות. תזכרי שלמעשה את נולדת מחדש, והסיטואציה שאת נמצאת בה כעת היא של חינוך עצמי - את מחנכת את עצמך לחיים באוהלה של תורה. חינוך הוא כידוע דבר ארוך מאד שלא מסתיים ביום אחד, אך היתרון בחינוך העצמי הוא שאם תפעלי נכון ולא תתני ליאוש או לגורמים חיצוניים לבלבל אותך, מובטחת לך הצלחה


אז הסירי נא את הדאגה מלבך, והמשיכי ללכת בדרכך מתוך בטחון חזק בה' ובתורתו
חזקי ואמצי!
 
כתבת יפה,נעים לקרוא...הורייך מדהימים!!!

כמעט כולם עוברים תלאות בקודש,אין דבר כזה להגיע בלי להתייגע
גם אנשים פשוטים שנמצאים בתהליך של תשובה ללא יכולת להשכיל ולדעת
את השם יש להם ניסיונות באמונה ומאידך גם תלמידים חכמים עוברים
ניסיונות,כל אחד מקומו דרגתו והדרך שהקב"ה זימן לו.
בספר 'מכתב מאליהו' של הרב דסלר זצ"ל(לא זוכר את הכרך
שזה מופיע וגם לא מדייק בפרטים)...הרב כותב שיש דרגה שנקראת
"אין מה לעשות"-ממש ככה כמו שסיפרת שהאדם מרגיש מוכרח לעשות,הרב
כותב שזו דרגה מעולה...
גם מה שהרב שלך אמר לך-"מה שקשה לך תעזבי..." זה דבר טוב,אל
תלחיצי את עצמך...יש לך זכות להיות שומרת תורה ומצוות גם אם את
לא מצליחה לתפוס את הכל!

בשורות טובות.
 

scorpion485

New member
בזכות ספר הזוהר יצאו מהגלות ברחמים


מרתק ומענין המאמר שלך ענין לקרוא שנים שלש דפים בספר הזוהר(כן גם לנשים)ותביני אמונה ובטחון בהקב"ה .לימוד הנגלה משול לגוף לימוד (קריאה בספר הזוהר משול לנשמה .וכן תמצאי חיות לגוף ולנשמה בהצלחה
 
למעלה