עזרו לי ,רעיונות לארוחות!

ביבי 5

New member
עזרו לי ,רעיונות לארוחות!

כל רעיון או מתכונים לארוחת בוקר או צהרים.
 
המלצות

הנה כמה אופציות שאני אוכלת: (הן מתאימות לכמות פחממות בדיאטה סטנדרטית של סכרת וסכרת הריון, אבל כמובן שאת צריכה להשוות מול כמות הפחממות של הדיאטה שקיבלת את מהדיאטנית, ולוודא שמתאים לך).
ארוחת בוקר: 2 פרוסות לחם קל עם גבינה לבנה עד 5% או עם פרוסת גבינה צהובה 9%, או עם אבוקדו, עם ירקות ליד (עגבניה/מלפפון/פלפל/זיתים).
ארוחת צהריים: אופציה 1: סלט גדול עם עגבניות, מלפפונים, פלפל, צנונית מגוררת, קצת בצל, טונה. עם שמן זית, מיץ לימון, 2-3 כפות טחינה ו 2-3פרוסות לחם קל. אופציה 2: מנה בשרית או דג : חזה עוף (מתובלן עם מלח,פלפל, פפריקה, כמון) עשוי על מחבת גריל עם פסים מרוח במעט שמן או דג סלמון פילה - מרוח בשמן זית או חמאה , לפזר עליו מלח,פלפל שחור,הרבה שום כתוש ולימון סחוט ולשים בתנור בחום בינוני כ 15-20 דקות, עד שמקבל צבע וורוד יפה. + תוספת 4-5 כפות פירה\פסטה\אורז + סלט גדול אופציה 3: גיבץ' עשוי מ: תפוח אדמה (לא גדול) חתוך לפרוסות/קוביות, כרוב לבן (כרבע כרוב) חתוך לקוביות, עגבניה חתוכה לקוביות, בצל קטן פרוס, 2-3 קישואים חתוכים לעיגולים, פלפל אדום חתוך לרצועות, כמה פרחי כרובית, כמה פרחי ברוקולי - שמים הכל בפיירקס גדול, שופכים מעל חצי כוס מים רותחים שבתוכם המסנו כף אבקת מרק עוף, מוסיפים 2 כפות רסק עגבניות (כזה מהקופסאות שימורים הקטנות הקנויות) וכף אחת קטשופ. ומכניסים לתנור מכוסה בחום גבוה עד שמתרכך. מדי פעם, מוציאים לראות מה מצב הרכות ומערבבים. (לוקח די הרבה זמן, כמעט שעה - כדאי להכין מראש ולא כשכבר מתים מרעב). ליד זה אפשר להוסיף סלט ירקות טרי מעגבניה, מלפפון, צנונית, פלפל, ומעט בצל, מתובל במלח, כף שמן זית ומיץ לימון. אופציה 4: סנדוויץ משתי פרוסות לחם קל, מרוחות במיונז דיאטטי (יש עכשיו כזה של 9%) ובינהן חביתה ופרוסות עגביה, וליד קערת סלט ירקות ומלפפון חמוץ.
 

ביבי 5

New member
למה רק שני פרוסות לחם קל?

לי אמרה הדיאטנית וגם כתבה 2-פרוסות לחם רגיל או 4-פרוסות לחם קל (לארוחה).
 
אז כנראה שלך מותר יותר ....

כמו שכתבתי לך, את צריכה להשוות ולהתאים לדיאטה שלך. בדיאטה שלי מוקצב פרוסה אחת לבוקר (או שתי פרוסות לחם קל). אם לפי הדיאטה שלך מותר לך 4 פרוסות לחם קל, ואחרי ארוחה של 4 פרוסות לחם קל מדידת הדם שלך תקינה (לא יותר מ 140 אחרי שעה או לא יותר מ 120 אחרי שעתיים) אז את יכולה לאכול 4.
 
זה אכן מאד אינדיוידואלי

אצלי בדיאטה מותר פרוסה אחת של לחם קל בבוקר, ובארוחת ערב מותר 2 פרוסות לחם קל. ועם כל זה, עדיין הערכים שלי קצת גבוהים... כנראה שכל גוף מצליח להתמודד אחרת, ולכן אנחנו נמצאות במעקב.
 

לי6

New member
הבנתי שבשלב הריון מתקדם צריך יותר

לשמור מאשר בהתחלה לכן הדיאטה יותר קפדנית.
 

אמללי

New member
לי אמרו משהו מוזר...

במרפאת הסכרת אמרו לי שכאשר מתחילים הצירים (לקראת לידה) אין צורך יותר לשמור על הדיאטה... (מהסיבה (לדבריה) שאין כבר חשש מגדילה של התינוק...) מה שזה אומר בעצם שבלידה לא חייבים להיות מאוזנים
... האם גם לכם אמרו את זה?... אגב, אני חושבת שהיא התייחסה רק לסכרת הריונית ואמרה שיש הבדלים בין סכרת טרום הריונית לסכרת הריונית מבחינת ההשפעה על התינוק...
 
נשמע לי מאוד מוזר

עד כמה שאני יודעת חייבים להיות מאוד מאוזנים בלידה כדי שהיילוד לא יכנס להיפו עם ניתוקו מחבל הטבור- יכול להיות שזה קורה רק אצל סוכרתיות טרום הרינית אבל אני הייתי מבררת. מצד שני גם סוכרתיות טרום הריוניות כמעט ואינן זקוקות לאינסולין לאחר הלידה בשל הירידה בכמות ההרומונים והסטרס של הלידה.
 
למעלה