עידוד הנקה בהדסה עין כרם

יערה+

New member
עידוד הנקה בהדסה עין כרם

למרות כל הדיעות השליליות על בתי החולים שהם בעצם נגד הנקה, וישב מציעים בקבוק כתוספת וכו´, אני רוצה לספר לכם על הדסה עין כרם. כשהלכתי ללדת, לא רציתי להניק, ובסוף, החלטתי שכן ואני מניקה, הגעתי למחלקת יולדות, ושם על הקירות יש מלא פוסטרים שמעודדים אך ורק הנקה, אני לא יודעת מי עשה את הפוסטרים האלו, הם נראים כמו פוסטרים שנעשו בתנועת נוער, מגזרי עיתונים וכו´, אבל כולם מעודדים הנקה, ומסבירים כמה חשוב חלב אם לעומת הפורמולות למינהן, ואפילו יש פוסטר אחד שמראה תנוחות הנקה מסוימות שנוחות, והם הגדילו לעשות, ועשו פוסטר עם תמונות של תנוחות הנקה לתאומים. זה מאד מחמם את הלב לראות שכלכך תומכים שם בהנקה. כשאני ביקשתי שיתנו ללירון בקבוק בלילה, כי רציתי עוד שני לילות לנוח קצת, הם עשו לי כזה פרצוף בתינוקיה, כאילו "מה את לא מניקה מלא?". כנראה שהם שינו שם כיוון, כי בלידה הקודמת הכל היה שונה, אפילו הביאו יועצת הנקה שנמצאת במחלקה מהבוקר עד הלילה, וזה גם לא היה בלידה הראשונה, כנבראה שיש התפתחויות בנושא, והם באמת הגיעו להבנה שזה הטוב ביותר עבור הילד.
 
נכון מאוד!

גם אני נדהמתי מהשינוי לטובה לעומת הלידה הקודמת. הפעם אפילו לא שאלו אותי אם אני מתכוונת להיניק, אלא הניחו שזו ברירת המחדל. אין יותר את המדבקות של "הנקה גם בלילה"- פשוט כי כל האמהות מיניקות גם בלילה (אם כבר, יש מדבקה הפוכה- לא להעיר להנקה בלילה). כל אחות שפניתי אליה לעזרה ידעה בדיוק מה לעשות ומה לענות, ולא היה זכר לדוגמיות של תחליפי חלב (בלידה הקודמת יצאתי עם שלל רב שנזרק לפח אחרי שנה ללא שימוש...). כל הכבוד להדסה ע"כ!
 

דבורי

New member
טוב לשמוע! ספרי עוד...

אני חושבת על לידה שם, ומעוניינת לשמוע חוויות. האם הביאו אליך את התינוק כשבכה בלילה, או שקראו לך לתינוקיה? האם הם פתוחים עכשיו לאופצית ביות גם בלילה? ואיך היה בלידה עצמה? הלידה הקודמת שלי היתה במשגב לדך, והפעם כנראה אלד או בעין-כרם או בהר-הצופים. אם אראה שהתאומים שלי הולכים להיות פגים, כנראה שאבחר בהר-הצופים בגלל הפגיה ובגלל שזה קרוב להורים שלי, אבל אחרת כנראה שאלך לעין-כרם.
 
עוד על הדסה

לא מביאים את התינוק בלילה, אלא קוראים לתינוקיה, ומשם צריך לקחת את התינוק לחדר הנקה שהוא די קטן ומגעיל. אסור להיניק את התינוק בחדר כדי לא להפריע לשכנה לישון. אין אפשרות לביות בלילה, והאמת שבסופו של דבר זו הביקורת העיקרית שלי עליהם- בלילה השני איתי בכה כמעט שעה עד שקראו לי, כי הן "היו עסוקות" (נו, בטח- שלוש אחיות על יותר משלושים תינוקות!). כמובן שכשהגעתי והרמתי אותו הוא נרדם מרוב שהיה מותש. בלידה הבאה אני מקווה שזה ישתנה, אחרת אני חושבת שאשקול ללדת בבית... לגבי הלידה, את מוזמנת לקרוא בסיפור הלידה שלי, שאני מצרפת כאן. ודבר אחרון וחשוב- בשתי הלידות שלי ישנתי בלילה הראשון במסדרון מפאת מצוקת חדרים. מבאס מאוד מאוד!
 

יערולה

New member
אז ככה

חדרי הלידה שם מדהימים, לכל אחת חדר פרטי ונח, עם כל מה שצריך. בלידה הראשונה המיילדת ישבה איתי בחדר במשך כל המשמרת, אבל זה תלוי בעומד, בלידה השניה, היא באה והלכה, והגיעה כל פעם שקראנו לה. אם את רוצה אפידורל, אז המרדים תמיד נמצא באיזור, אלא אם כן יש ניתוח קיסרי ואז לוקח קצת יותר זמן, כשאני ביקשתי אפידורל, תוך פחות מחמש דקות המרדים הגיע וזה מצויין, כי לרוב מחכים עד הרגע האחרון שכבר ממש כואב. ביולדות גם המצב דומה, בביות יש שתי בנות בחדר וזה נוח, המקלחת צמודה לחדר. התינוק נמצא איתך משעה 6 בבוקר עד 4 אחה"צ, וזאת ללא אפשרות להחזירו לתינוקיה. אחרי השעה 4 אני השארתי את לירון איתי עד כמעט 9, ואם את לא רוצה את יכולה להחזיר אותו לתינוקיה. בלילות אי אפשר להשאיר אותו איתך. אני לא יודעת לגבי האכלות בלילה, כי אני ביקשתי שיתנו לו בקבוק בלילה. הבעיה היחידה היא היא כמו שמיה אמרה, השינה במסדרון, אני למזלי לא "זכיתי" לתענוג המפוקפק הזה, אלא בשתי הלידות היו חדרים פנויים ואפילו בביות, אבל בבוקר כשקמתי כבר היו בנות במסדרון. אז זה עניין של מזל. חוץ מזה הכל היה ממש בסדר. יערה
 
למעלה