עידכון "סנקציות TV" וקריאה להצביע לליברלים.

Ccyclist

Well-known member
עידכון "סנקציות TV" וקריאה להצביע לליברלים.

( תקציר: במשך למעלה מעשור, עד לפברואר השנה נקלטו שידורי הטלוויזיה הבריטית בקוסטות שבספרד דרך הלויין של SKY, אך מאז פברואר הם עברו לקרן מצומצמת שאינה מכסה את האזור).

כרגע אני שייך למיעוט של פחות מ20% מאזרחי בריטניה שיודעים מיהם חברי הפרלמנט האירופאי מטעם מחוז הבחירה שלהם. בהתכתבותי עם חבר הפרלמנט הליברל-דמוקרטי מטעם מחוז דרום-מערב וגיברלטר נאמר לי שיש מסמך הנחייה של האיחוד האירופי שאוסר על המדינות החברות לחסום שידורים ממעבר לגבול בתוך האיחוד. כמו כן ביררתי וההנחייה מגדירה שידור חי ברשת כ"שידור" שדינו זהה לדין אות משודר אחר. ההנחיה מאפשרת לגופים המשדרים לחסום "ארועים רבי עניין" אך אינה מאשרת חסימה גורפת של ערוצים שלמים, ובעיקרון ההנחייה קובעת שיש לאפשר מעבר חופשי של מידע וידיעות חדשותיות באיחוד.

חברי הפרלמנט השמרניים שהייתי בקשר איתם (לכל מחוז בחירה אירופאי יש מספר נציגים, ולכן הייתי בקשר עם כמה נציגים מכמה מפלגות) לא הבינו שאינני כותב בשמי בלבד (את הסנקציות עקפנו בפברואר ומרץ באמצעות VPN וכן באמצעות אתר לשידורים חיים שאינו חוסם צופים מחוץ לבריטניה, בחורף הבא נשאיר את הממיר של SKY באנגליה ונשתמש בממיר רשת שיאפשר לנו לשלוט עליו מרחוק) אלא בשמה של אוכלוסייה שלמה המונה עשרות אם לא מאות אלפי בריטים שעבורם הטלויזיה הבריטית היא קישור חשוב לארץ המוצא. אחד מהם התייחס לטיעון כאילו תשלום עבור VPN הוא מבחינת הונאת הצרכן כאילו זה תשלום הוגן המקביל לתשלום האגרה ל BBC כאשר ברור שאף אגורה לא תלך לגוף המשדר, וכאשר ברור שעדיף לשלם עבור IP בריטי ולקבל את כל רשתות השידור הבריטיות החופשיות ממינוי ולא לשלם רק עבור ה Overseas iPlayer של ה BBC שמוגבל לשידורי הרשת בלבד. נראה שהשמרנים לא זוכרים שמנהיגם הקודם מייקל האווארד עידד את ההגירה לקוסטות כשאמר "שאין מה לעשות נגד מזג האוויר חוץ מלהגר".

לקראת הבחירות האירופאיות חבר הפרלמנט הליברלי שלח לי אימייל ובו תשובה לשאילתה שהעלה מול המועצה האירופאית. בתשובת המועצה נאמר שהיא מנסה ליצור "רישיון אירופאי" לשידור פנימי באיחוד וכן שהחלו הליכי Anti-trust נגד האולפנים ההוליוודים בגלל התנאים שאותם הם דורשים מהמשדרים האירופאים. בעלון בחירות נפרד שלא נועד לי אישית נאמר שהנציג הזה היה חלק מהמאבק בתשלומי הנדידה של חברות הסלולר בתוך האיחוד (התעריפים הורדו בצורה ניכרת בשנים האחרונות, וב2015 תשלומי הנדידה בין מדינות האיחוד יבוטלו לחלוטין) ולכן מדובר באדם שמייצג מפלגה שפועלת למען הצרכן העל-לאומי באירופה נגד החברות הגדולות שמנסות "לשים אותו בקופסה" הלאומית המתאימה להם.

ומהסיבה הזו - אם יש בפורום גולשים בעלי דרכון אירופאי הנמצאים בבריטניה ורשומים בפנקס הבוחרים בה לעשות את מה שאעשה ביום חמישי ה22 למאי ולהצביע עבור הליברל דמוקרטים. אמנם זה לא יעזור לגולשים בארץ (שמיר סירב לשיחות הצטרפות כבר ב1988 כנראה כי לא רצה שיטרטרו את ישראל כפי שטירטרו בהמשך את טורקיה) אבל יסייע לדוברי אנגלית אחרים באירופה לקלוט תכנים בשפה האנגלית דרך הרשת אם באמצעות המחשב או טלוויזיה חכמה.

והנה - התייחסות של מאגי ת'אצ'ר לסמל הליברל-דמוקרטים תוך שימוש בנכסי צאן ברזל של הטלויזיה הבריטית.

https://www.youtube.com/watch?v=DQ6TgaPJcR0
 

Ccyclist

Well-known member
ודיווחון נוסף על הלווין של SKY

כל עוד הממיר היה מחובר בדירה בספרד נקלטו בו כל ערוצי התשלום של הרשת, וכן ערוץ 5 ב HD. כל זה ללא הרשתות הארציות הבריטיות למעט אולי ITV 3 או ITV4 (ערוץ שידורים חוזרים משנות ה60 עד ה80).

אחרי ניתוק הממיר וחיבור אנטנת הלויין ישירות לטלוויזיה (טלוויזיה חכמה של סמסונג כולל ממיר לוויני פנימי אך ללא כרטיס צפייה) נקלטו בחינם ערוצי חדשות כמו Sky News, NHK, בלומברג וכו', כמו כן נקלטו ערוצי פורנו רך מהסוג שנמצא באזור ערוצי ה900 של הממיר של SKY, מספר ערוצי איסלאם וערוצים הודים, וכן 4-5 תחנות מוזיקת פופ מערבית, ומספר ערוצי תוכניות שעליהם לא שמעתי קודם בשפה האנגלית.

למען האורחים חסמתי את ערוצי הפורנו והאיסלאם, רשימת הערוצים הכוללת היא של כ30-40 ערוצים. כמו כן - משום שזו טלוויזיה חכמה עמוד הבית של הדפדפן שונה לזה של אתר Filmon המאפשר צפייה ישירה בטלוויזיה בריטית והוספנו הסבר במדריך לדירה ובדף נפרד מתחת לשלט.

ביזארי לחלוטין שאפשר לשדר בחינם לכל דורש לפחות 5 ערוצי פורנו רך (בנות משועממות שיושבות באולפן עם שדיים חשופות) אך אוי ואבוי אם חלילה נצפה בBBC
 

Y. Welis

New member
כמו שכתבתי למטה, נראה שחברות הכבלים והלוויין

חוששות יותר מתמיד לעתידן, ועל כן מנסות להגן על ה'נכנסים' שלהן חזק יותר, דרך מגבלות חדשות.

לא רחוק היום ששירותי VOD יחליפו אותן, וייתרו את הצורך בהן בכלל. עד אז, הייתי עובר לרשת נטו, ונעזר ב-VPN בתשלום.
 
למעלה