עכברים 🐁

Sapirush12321

New member
שבת שלום!

חלמתי שאני נמצאת אצל דוד שלי, איתן, בדירה והיו לו 3 עכברים קטנטנים סגורים בתוך קופסא. כנראה תפס אותם. ואני רציתי לשחק איתם!
אז הוצאתי אותם מהקופסא והבטחתי לדוד שלי שהכל יהיה בסדר ושהם לא יברחו.
הכנתי להם איזשהו מסלול תחרותי כך שלכל אחד מ3 העכברים היה מקצה משלו והוא היה צריך לרוץ הלוך וחזור מנקודה אחת במקצה לנקודה שניה. (בדיעבד אין לי מושג מה הפואנטה של המשחק ואיך מנצחים אבל בחלום כל זה היה הגיוני..)
אחרי כמה דקות שהתחרות מתנהלת כסדרה לשני עכברים היה נמאס והם פשוט סטו מהמסלול ונעלמו בדירה של דוד שלי ואני התחלתי קצת להילחץ שהם עכשיו יטיילו בדירה של דוד שלי למרות שהבטחתי לו שהכל יהיה בסדר. רק עכבר אחד נשאר במסלול אבל אחרי כמה דקות גם הוא סטה מהמסלול ונעלם.
התעלמנו לרגע מהעובדה שיש לנו עכברים מסתובבים בדירה ודוד שלי פתח את המקפיא והצביע על איזה שקית צהובה שהיתה שם ואמר לי- זה השוקולד שהבאת בפעם האחרונה שהגעת לכאן, שמרתי אותו, אפשר לאכול עכשיו!
אז אמרתי סבבה וחשבתי לעצמי שהשקית שוכבת שם שנה במקפיא....
לפתע הסתכלתי על הריצפה וראיתי שדרכתי עם שני עכברים והרגתי אותם.
אחכ יצאתי החוצה וישבתי על יד שולחן קטן ועגול. איתן בא והביא איתו את השקית הזאת מהמקפיא והוציא את התכולה. זה היה בכלל נראה כמו פיתה יבשה עם חורים. אז אכלתי וזה היה סביר מינוס... איתן אמר שפעם קודמת זה היה יותר טעים ואני אמרתי לו שזה כי זה בלינצ'ס וחסר הגבינה כדי שזה יהיה טעים.


רקע:
בהקשר לאיתן- דוד שלי בן 40 ומשהו, רווק, אדם חכם מצחיק ומעניין מאוד. עובד בהייטק, טובע בעבודה אבל הוא מת עליה וטוב בה וגם מתקלט (דיג'יי) בחו"ל. אני מספרת עליו כי אני חושבת שהוא מגניב ואולי יש סיבה שהוא בחלום שלי, בחיים לא חלמתי עליו.

בהקשר לעכבר- אתמול בעבודה ראיתי עכברון קטן ומתוק בדיוק כמו בחלום. החתול במשרד כמעט הרג אותו אז הוצאתי אותו החוצה רחוק מהחתול. אין לי בעיה עם עכברים, הם יצורים חמודים, אני לא נגעלת.

בעניין של העבודה- עולות לי ספקות עכשיו אחרי שהתפטרתי אם זה הדבר הנכון לעשות בזמן הקורונה. אולי אני מתחרטת ואולי זה נובע מפחד להתחיל מחדש ולמצוא עבודה אחרת.. קצת בלבול.

תודה ❤️
 

אלישבע777

Well-known member
הפרוש שלי לחלום על העכברים והדוד איתן

יש לך הרבה חלומות בהם מופיעים בעלי חיים. באפריל גם חלמת על עכברים, אבל בחלום ההוא, הם היו מגעילים למדי והם סמלו את מערכת היחסים הלא נעימה עם אחיך. ברקע כאן, ציינת שאת אוהבת עכברים והם חמודים ואפילו הצלת עכבר מציפורני חתול, ממש לאחרונה במשרד.

חלק א – המשחק עם העכברים

א. העכברים החמודים, הם את!! ואת סגורה בקופסה או באיזה שהוא מקום קטן ללא חופש. את בחלום מריצה אותם ואת מגלמת את הבוס ואנשי צוותו ( שלושה אנשים?), הריצו אותך הלוך בלי תכלית או מטרה וגם ללא סיכוי לנצח (להצליח). אין פלא שהם (=את!) סטו מן הדרך וברחו. משניי מתעללים (?) ברחת מהר מהשלישי, ברחת יותר מאוחר. יצאת לחופשי ולאף אחד לא אכפת שברחת, מה שכן אף אחד לא יחזיר אותך לקופסא.

ב. אפשרות נוספת שאת בורחת משלוש גברים "עכברונים וחמודים" ואת מריצה אותם הלוך ושוב. לא היה להם סיכוי מולך (חתולה שכמותך...) את רוצה חתול לא עכבר, אז הם ברחו... את נבהלת כשהם ברחו, כי זה מצב לא נעים, אבל בעצם שום דבר רע לא קרה .

הדוד איתן דומה לך בכמה מאפיינים – רווק, קליל, חכם, מצחיק ואת אוהבת אותו והיית רוצה להכיר גבר בדיוק כמוהו, ממש לא עכברי. שניכם (= את ובן זוגך הדומה באופיו לדוד איתן) מתעלמים בהמשך מבריחתם. זה בסוף זה לא מפריע לא לך ולא לבן הזוג. העכברים יצאו לחופשי ואינם מזיקים. לך ולבן זוגך, יש לכם עניינים משותפים, בהמשך החלום.

ג. כמו א אבל הפוך – החלום הוא הגשמת משאלה, להריץ את המתעללים בך הלוך ושוב עד שהם יברחו. אבל כשהם בורחים, את נבהלת כי הם עלולים להזיק.

חלק ב- השוקולד

בחלק הזה הדוד איתן שהוא סמל לבן זוג דומה, מציע לך לאכול את השוקולד שהבאת מלפני שנה. נשאר במקפיא. הוא שמר אותו. לך נראה קצת מוזר לאכול שוקולד שיש שנה במקפיא. בן זוג ואת שניכם הייתי במקפיא, או לפחות את (את הבאת לו שוקולד והוא שמר במקפיא לזמן של הפשרת הקשר ביניכם) יתכן שאת חולמת על אחד מידידייך שאת במקפיא שלו והוא מציע לך הפרשת הקשר ואכילת השוקולד. אין כמו שוקולד המסמל קשר אינטימי בין אוהבים, בתנאי שמוצאים אותו מן המקפיא. את מהססת הקשר היה קפוא שנה וזה הרבה צינון ארוך.

יתכן שהסצנה הזאת היא דווקא הקשרים בעבודה. הבוס ועוזריו, התעללו בך, התעלמו ממך, הקפיאו אותך ( היו קרים אלייך)- פתאום הם החליטו שאת ראויה להפשרה וליחס אחר כפי שכתבת ברקע של החלום הקודם. גילית, שבעצם הם אינם רוצים לפטר אותך ורוצים שתישארי בעבודה ולא תתפטרי. וגם את גילית שגם הם אולי ראויים להפשרה (ואפשר גם להתפשר!) ואולי כן כדאי להמשיך לעבוד במקום העבודה שבו לא היה לך כל כך טוב.

חלק ג' – דרכת על העכברים והרגת אותם!

החלק הזה שהוא רק שורה אחת - מאוד דרמטי! אלו העכברים ששיחקת בהם! אבל אין בו רגשות! על מי דרכת בשוויון נפש כזה?? על האנשים שלא היו נחמדים אליך? על הגברים שלא רצית בהם? ואולי בעצם דרכת על עצמך? תקעת את עצמך במקום נמוך (רצפה) והרגת את עצמך, או אולי הרגת את רגשותייך לעצמך, למשפחתך, למחזרייך ? והרי את אוהבת עכברים ורק לאחרונה הצלת עכבר ממות בטוח!

חלק ד מה היה באמת בשקית הצהובה שבמקפיא?

אחרי מות העכברים , את ובן זוגך בדמות הדוד איתן, יושבים לאכול את השוקולד שהבאת לפני שנה... ומתברר שזה נראה כמו פיתה יבשה עם חורים. ממש לא שוקולד ... ואת בכלל חושבת שזה בלינצ'ס ללא גבינה. איתן אומר שבפעם הקודמת היה יותר טעים.

מסתבר שהחשש שלך, להוציא קשר קפוא מהמקפיא ולהפשיר אותו – היה מוצדק!! עברה שנה והשוקולד כבר התייבש, נוצרו בו חורים ובכלל זה בלינצ'ס דמוי פיתה וגרוע מזה – חסרה גבינה. בקיצור כמעט חסר טעם. הקשר עם בן הזוג או עם מי שהוכנס לקיפאון, חסר טעם.

אפשרות נוספת, הקשר עם הידיד הקפוא או זה שליבך קפוא אליו הוא חסר טעם, אבל קשר עם בן זוג שהוא כמו הדוד איתן – הוא מצויין. את מבלה אצלו בנעימים. לא משעמם לך שם.

ועוד אפשרות, הקשר עם בן זוג דומה לדוד איתן, יאפשר להוציא החוצה מליבך הקפוא, את כל הדברים המיותרים שצברת ולזרוק, או להרוג אותך כעכברים מזיקים.


אשמח לתגובתך!
 

Sapirush12321

New member
בוקר טוב אלישבע, תודה על הפירוש קודם כל!

אני עוד מהתחלה תיארתי לעצמי שהחלום מדבר על העבודה ואני חושבת שפחות מתחבר לי כל הפירושים על בן הזוג הפוטנציאלי. למרות שבאופן כללי תיארת נכון על ההרגשה שלי לגבי הפן הזה בחיים.

לגבי ההקדמה- באמת יש לי הרבה חלומות על בע"ח. אולי כי אני אוהבת מאוד.. ואולי מנסים לרמוז לי על תכונות שלהן ולהשוות להתנהלות שלי בחיים.
לגבי העכברים, אני זוכרת את החלום ההוא, ובאמת לעכברים שם הייתה קונוטציה שלילית וגם בחלום הרגשתי שזה מלוכלך ודוחה. בחלום הזה לא הרגשתי את הגועל, הרגשתי שהם מתוקים, כנראה כי יום קודם נתקלתי באמת בעכבר שגרם לי לחשוב שהם חמודים..

חלק א- התחברתי לפירוש הראשון מאוד.
חשבתי גם על אופציה ששלושת העכברים הם מסמלים את זה שאני תמיד בתחרות של השוואות שנמצאת בראש שלי בלבד, שאני תמיד מנסה להתחרות ולהיות יותר טובה, למרות שאני אף פעם לא ואז אני מוותרת, מתייאשת ויוצאת החוצה מהמשחק אם זה במוקדם או במאוחר... ואז נאבדת בחופש שלי...
או שאני מרגישה קטנה ושבירה לפעמים ושדורכים עליי...

חשבתי גם על מירוץ עכברים באופן כללי- שזה מושג שאומרים על אנשים שהולכים לפי הספר, ושאני לא הולכת לפי מירוץ העכברים, כמו אלו שסטו מהמסלול, אבל זה עולה לי בהרבה תסכול ולפעמים כאב לב.

בכל מקרה הפירוש הראשון נכון, ואכן יש חוץ ממני עוד 3 אנשים במשרד ככה שזה מתחבר בול.
לגבי הדוד איתן- הוא מזכיר אותי בכל מיני דברים אבל אני עדיין חושבת שהוא מאוד מאוד חכם ואני רחוקה מלהיות ככה שופעת ידע כמותו.

חלק ב- התחברתי לחלק השני שרשמת על העבודה. אכן חשבתי לעצמי אולי אפשר להתפשר ולהמתיק את היחסים... אבל בהמשך הפיתה הזאת עם החורים חסרת טעם ודיי לא משהו. אולי זה רמז שאם אני אמשיך שם בעבודה הזאת אז אני אמשיך להתמרמר עליה ולהיות מדוכאת.

חלק ג- הדריכה על העכברים.. אני עוד לא בטוחה מה אני חושבת על זה ולמה בעצם מתו רק שניים ולא שלוש.

חלק ד- כמו שאמרתי בחלק ב ואני אוסיף שיכול להיות שאם היה איזשהו משהו שחסר (גבינה) אז היה לי יותר נחמד בעבודה. אבל משהו שם חסר, ובגלל המחסור הזה אני אעזוב אותה.
וגם כי היא לא טובה לי (טעימה לי... היא בסדר...)

תודה אלישבע!
 
למעלה