עכשיו עולה לי רעיון- איזו שטות שלא שאלתי אתכם

עכשיו עולה לי רעיון- איזו שטות שלא שאלתי אתכם

קודם בהמשך לדיון על כן או לא הפליה בין גברים לנשים שהיה כאן, פתאום אני מבינה ש... אתם הכתובת המדויקת אני אמורה בסמסטר הזה ללמד כתיבה אקדמית, ולעשות זאת תוך דיון בשלושה מאמרים שעניינם מגדר (על ענפיו השונים). החלטנו שבשל הרכב האוכלוסייה (דתית ורגישה) אנחנו לא נעסוק בסוגיות הומו-לסביות. כרגע - הכיוון שלנו הוא באמת של מעמד האשה בשוק העבודה, אבל בהחלט יוכל להיות גם דברים אחרים. האם יש לכם במקרה באמתחתכם שמות של מאמרים שאתם מכירים ושקראתם שעוסקים בנושא כזה או אחר בתחום זה? מה שחשוב - המאמרים צצריכים להיות בנויים כמאמרים מחקריים - צריכים להיות מאורגנים עם מבוא, אוכלוסייה, שיטה השערות ממצאים וכו, ועדיף - שלא יהיו ארוכים מ15-25 עמודים. כל רעיון יתקבל בברכה
 
יש כמה כתבות ומאמרים, ורשימת ספרים, באתר של

בן גוריון, באזור של 'פורום נשים'. אני מנסה להוסיף קישור.
 
תודה אבל

מה שיש שם הוא כתבות מהעיתונות היומית - וזה לא משהו שאני יכולה להשתמש בו. והיתר - באנגלית, וגם זה לא רלוונטי לי לצורך הספציפי. זקוקה למאמרים מחקריים , ערוכים בשפה מחקרית אקדמית. בעברית, מחקר כמותי, כמו ששיערה כאן מאמי. ואני צריכה שלושה כאלה בעלי עניין משותף. אז זה עושה את הכל יותר מסובך. אם יש לכם רעיונו נוספים, אודה.
 

mummy

New member
בעברית או באנגלית? כמותני או איכותני?

על ישראל או משהו מחו"ל? אם תוכלי להתמקד אפשר יהיה לעזור יותר. עד אז את יכולה לנסות בשתי מקראות בסיסיות שיש בעברית על נושא מיגדר, בכל אחת יש כמה מאמרים שעשויים לעזור לך אולי: 1) "מין מגדר ופוליטיקה" - מאמרים של דפנה יזראעלי, אריאלה פרידמן, הנרייט דהאן כלב, חנה הרצוג, מנאר חסן, מנה נוה, סילביה פוגל ביזאוי 2) "התשמע קולי?" בעריכת יעל עצמון. ולאחרונה יצאו עוד שתיים אחת של האוניברסיטה הפתוחה "דרכים לחשיבה פמיניסטית" ועוד אחת בסדרת מגדרים של הקיבוץ המאוחד שנקראת "ללמוד פמיניזם: מקראה". אם אני מנחשת נכון שאת מחפשת מאמרים שמציגים מחקר כמותני ובעברית - אז הכתובת שלך היא כתב העת "מגמות" שם תוכלי למצוא כאלו בלי בעיה לדעתי. שם זה גם לא יהיה מאמרים ארוכים מדי. המאמר של סילביה פוגל ביזאווי על משפחות בישראל, מהמקראה "מין מגדר ופוליטיקה" יכול להתאים לך אני חושבת אבל נדמה לי שהוא ארוך יותר ממה שביקשת. אני אשמח לעזור אם תתני יותר הכוונה, אפשר גם לעבור למסרים (אולי אפילו עדיף).
 

tulkin

New member
תחפשי מאמרים של...madeline Heilman

לא מזמן יצא לי להיתקל בכמה מהם בקורסים שונים. פרוייקט חייה הוא מחקר של הבדלים סטריאוטיפיים בין גברים לנשים, ויש לה כמה עשרות מאמרים בתחום. רובם ככולם בז'ורנלים מהמובילים בתחומה, ולא בלי סיבה טובה. במיוחד עבור קורס בכתיבה מדעית - היא כותבת ברור, נקי, מדוייק ובלי גיבוב אינסופי של מלים. גם מבחינה מחקרית הניסויים שלה ערוכים היטב. החסרון היחיד הוא הנטייה שלה לצטט את עצמה. בקיצור - מומלץ. אם את צריכה הפניות יותר מדויקות - כתבי לי ואשמח לתת.
 
אם כתבת את שמה באותיות לועזיות זה אומר שהיא

כותבת באנגלית, לא? אני, לצערי, צריכה מאמרים בעברית. אם היא כותבת בעברית - אני אמשח מאוד אם יש לך דברים נקודיים. אם לא - אני אחפש... (ובלבד שתאמר לי שהיא "דוברת" עברית...)
 

tulkin

New member
לא שמתי לב שאת מחפשת מאמרים דוברי עברית...

מתנצל...
 
למעלה