עלייה מאחור...

מצב
הנושא נעול.

עלה13

New member
עלייה מאחור...

עלייה מאחור...
אתמול והיום, אתמול עליתי על קו 5 מאחור, הנהג עצר לשניות עלו שתיים מקדימה וכל השאר מאחור, התהליך מהיר ודי פשוט וחוסך זמן המתנה, משם ירדתי בדיזינגוף סנטר בחזרה לביתי עליתי על קו 25 שהמתין לפחות שתי דקות עד שעלו הנוסעים ועוד שתי דקות התעסקות עם מזומנים.
היום חזרתי מהאוניברסיטה בקו 25 שגם כן כל תחנה עצר עצירה ארוכה לעומת קו 5 שהעצירות היו קצרות ביותר, בקו 25 היה פקח שאמר שבקרוב נראה צמדי פקחים בקווי העליה מאחור ובמקרה של תפיסה האוטובוס יעוקב עד לבוא המשטרה.
 

droriko

New member
נו באמת

עלייה מאחור...
אתמול והיום, אתמול עליתי על קו 5 מאחור, הנהג עצר לשניות עלו שתיים מקדימה וכל השאר מאחור, התהליך מהיר ודי פשוט וחוסך זמן המתנה, משם ירדתי בדיזינגוף סנטר בחזרה לביתי עליתי על קו 25 שהמתין לפחות שתי דקות עד שעלו הנוסעים ועוד שתי דקות התעסקות עם מזומנים.
היום חזרתי מהאוניברסיטה בקו 25 שגם כן כל תחנה עצר עצירה ארוכה לעומת קו 5 שהעצירות היו קצרות ביותר, בקו 25 היה פקח שאמר שבקרוב נראה צמדי פקחים בקווי העליה מאחור ובמקרה של תפיסה האוטובוס יעוקב עד לבוא המשטרה.
נו באמת
אתה משווה את כמות הנוסעים בקו 25 לכמות הנוסעים בקו 5?ברור שב-25 יקח יותר זמן לעלות, מה זה שייך בכלל לרב קו מאחורה
 

עלה13

New member
להפך, בשל ההבדל הכמותי...

נו באמת
אתה משווה את כמות הנוסעים בקו 25 לכמות הנוסעים בקו 5?ברור שב-25 יקח יותר זמן לעלות, מה זה שייך בכלל לרב קו מאחורה
להפך, בשל ההבדל הכמותי...
עליה מאחור תשחרר את הנהג ותאפשר לו לצאת מהר יותר, מדובר בפרויקט ראוי ונדרש, הייתי שמח אילו הפיילוט היה באחד מקוי 18 25 42
 

droriko

New member
טוב היה על זה ויכוח אתמול

להפך, בשל ההבדל הכמותי...
עליה מאחור תשחרר את הנהג ותאפשר לו לצאת מהר יותר, מדובר בפרויקט ראוי ונדרש, הייתי שמח אילו הפיילוט היה באחד מקוי 18 25 42
טוב היה על זה ויכוח אתמול
זה חרטא וקו 5 הוא לא מדד בכל אופן
 

עלה13

New member
בהחלט היה צריך לצרף...

טוב היה על זה ויכוח אתמול
זה חרטא וקו 5 הוא לא מדד בכל אופן
בהחלט היה צריך לצרף...
אחד הקווים המפרקיים של הקווים 18 25 42, לדוגמה, קו 5, קו 63, קו 25 היה מדובר בפיילוט שהיה משקף מצויאות, בכל אופן לא הייתי קורה לכך חרטה.
 

amirv

New member

עלה13

New member
תודה, החישובות של...

גם הרוכב לאוטובוסים מרחיב על זה
פה

http://israelbikebus.blogspot.co.il/2013/03/blog-post.html
תודה, החישובות של...
עליה מהדלת האחרוית, או הדלתות האחוריות היא בפתיחה של התחבורה הציבורית לעידן עירוב השימושים בתוך האוטובוס, מה שלא התאפשר קודם, הסיבה הנוספת היא הבטיחות והאפשרות לשיחרור עול מהנהג.
לדעתי אנו בתחילה של עידן, לא רק כאן או באירופה שהיא יותר מפותחת, בנושא של עירוב שימושים בתוך האוטובוס שזה משהו שעוד בשיש בו עוד הרבה מרחב לדעתי גם באירופה.
עירוב שימושים בתחבורה ובתוך האוטבוס בעיקר הוא מפתח של העתיד.
הבעיה כפי שאני רואה אותה שבמקום לראות עירוב שימושים אנו רואים, פלטפורמות (לעיתים מצויינות) שמקודמות, במקום לחשוב, מהי או מהם הפלטפורמות הנכונות לעיר גדולה.

אני אישית חושב שבתל אביב צריכים לראות מס' סידורים פנימיים לאוטובוס, החל מהסידור של האוטובוס העירוני הקלאסי, לאוטובוס שמערב שימושים ומאפשר עליית אופניים, ישיבה או שילוב של ישיבה במגוון דרכים בעיקר ברבי קיבולת, עם הגב לחלון, עם אפשרות לכיסה מתקפל שמגדילה את הקיבולת בעמידה בהתחשב באורך הקו ואופיו.
קו ישיר או קו שהתחנות במרחקים גדולים, גם בעיר, לדעתי הנסיעה בישיבה בלבד. קו ארוך מאוד רב תחנות, צריך להיות מערב שימושים וזה לפני השאלה, איזה אוטובוס ישובץ בקו, מיניבוס, עירוני, או רב קיבולת וגם לפני התדירות,
התפיסה שלי בתכנון מערך תחבורתי מטרופוליני (קו שעובר יותר מעיר אחד), הוא יצירת קו ישיר ותדיר שעוצר ברבעי הדרך ובישיבה בלבד כולל מקום לבעלי מוגבליות), ומשתמש בדרכים ראשיות (כולל כבישים כאיילון) קו תדיר מאוד, רב קיבולת, ארוך דרך עם עצירות בתחנות רבות שהסידור שלו מערב שימושים, בסידור הכיסאות, כולל ישיבה בגב לחלון (בדומה לקלה) ככיסאות מתקפלים, מקום לאופניים, מקום לעמידה, בקו כזה התחלופה גדולה ונוסעים לרוב חלקי קו, קו מקומי (מיניבוס) שנכנס לרחובות קטנים בישיבה בלבד.
בסידורים פנימיים יש חופש תכנון במהלך היום מהבחינה של השימוש וההגדלה באוטובוסים שמקום הישיבה שלהם מלא או חלקי
 

רז 1978

New member
שאלה למבינים

עלייה מאחור...
אתמול והיום, אתמול עליתי על קו 5 מאחור, הנהג עצר לשניות עלו שתיים מקדימה וכל השאר מאחור, התהליך מהיר ודי פשוט וחוסך זמן המתנה, משם ירדתי בדיזינגוף סנטר בחזרה לביתי עליתי על קו 25 שהמתין לפחות שתי דקות עד שעלו הנוסעים ועוד שתי דקות התעסקות עם מזומנים.
היום חזרתי מהאוניברסיטה בקו 25 שגם כן כל תחנה עצר עצירה ארוכה לעומת קו 5 שהעצירות היו קצרות ביותר, בקו 25 היה פקח שאמר שבקרוב נראה צמדי פקחים בקווי העליה מאחור ובמקרה של תפיסה האוטובוס יעוקב עד לבוא המשטרה.
שאלה למבינים
אם הפיילוט הזה יצליח כמה זמן יקח עד שאפשר יהיה לעלות לאוטובוס בדלת האחרוית בכל קויי דן והאם יש סיכוי מסויים שגם חברת קויים תתצטרף לזה בעתיד והאם יש סיכוי שנראה את זה קורה ביתר חלקי הארץ?
 

עלה13

New member
לדעתי, רק במקרה...

שאלה למבינים
אם הפיילוט הזה יצליח כמה זמן יקח עד שאפשר יהיה לעלות לאוטובוס בדלת האחרוית בכל קויי דן והאם יש סיכוי מסויים שגם חברת קויים תתצטרף לזה בעתיד והאם יש סיכוי שנראה את זה קורה ביתר חלקי הארץ?
לדעתי, רק במקרה...
שתהיה חקיקה או הנחיה של משרד התחבורה
 

amirv

New member
צריך חקיקה (או תקנה)

לדעתי, רק במקרה...
שתהיה חקיקה או הנחיה של משרד התחבורה
צריך חקיקה (או תקנה)
שתאפשר בקרה טובה על נוסעים מתפלחים וקנסות בהתאם. חארת זה יביא לזילות התחבורה הציבורית ולטווח הרחוק יפגע בה. לא כדאי להתחיל פרויקט כזה ללא בקרה ואחר כך לנסות להרגיל נוסעים שהתרגלו להתפלח למצב מבוקר.

מרגע שזה יעבור, כל השאר הוא לוגיסטיקה, קניה והתקנה של קוראים בדלת האחורית, הכשרת בקרים וכו'. זה עניין של כמה חודשים עד שנה מרגע שיאושר לכך תקציב. (אישור התקציב יכול להיות החלק הארוך בהמתנה).
 

עלה13

New member
לגבי בקרה קיימים...

צריך חקיקה (או תקנה)
שתאפשר בקרה טובה על נוסעים מתפלחים וקנסות בהתאם. חארת זה יביא לזילות התחבורה הציבורית ולטווח הרחוק יפגע בה. לא כדאי להתחיל פרויקט כזה ללא בקרה ואחר כך לנסות להרגיל נוסעים שהתרגלו להתפלח למצב מבוקר.

מרגע שזה יעבור, כל השאר הוא לוגיסטיקה, קניה והתקנה של קוראים בדלת האחורית, הכשרת בקרים וכו'. זה עניין של כמה חודשים עד שנה מרגע שיאושר לכך תקציב. (אישור התקציב יכול להיות החלק הארוך בהמתנה).
לגבי בקרה קיימים...
מצלמות בקדמת האוטובוס, באירופה קיימים ארבעה מצלמות באטובוסים של חמישה דלתות ומסך מחולק לארבע שמאפשר לנהג לזהות נסיון התגנבות, בארץ באוטובוסים החדשים יש מצלמה במפרקיות ומצלמה שמצלמת את שתי הדלתות האחוריות במפרקית ארבעה דלתות, בקווי הBRT הרכישה מחוץ לאוטובוס והכניסה מזכירה כניסה לתחתית שמונעת התגנבות, בנצרת יש קרוסלת כניסה בדלתות.

אז מצלמה לכל דלת למעט קידמית היא אופציה אחת, בנוסף יש את הביקורות פתע שאני מניח שיגדלו, כוח ההרתעה יגדל מבעבר, בגדול היום המצב דומה ומי שמתגנב קל יותר, בכל אופן אני חושב שדלתות היציאה האחוריות צריכות להיות רחבות שיקלו על יציאה וכניסה.

לגבי קנסות הם יעילות כאשר יש בקרה על ניצול החברה ע"ע סיטי פס, אני בהחלט חושב שקנסות הם דבר שצריך להיות, צריך להגדיר שקנס הוא לא הכנסה לחברה אלה כסף שילך למטרה ברורה ויחזור לציבור הנוסעים, צריך לקבוע שבמצב שאחראי או חברה מעודדים פקח לקנס או ליעדי קנס יומיים לפקח, מדובר בעברה שעונשה מאסר.
 

amirv

New member
לגבי BRT

לגבי בקרה קיימים...
מצלמות בקדמת האוטובוס, באירופה קיימים ארבעה מצלמות באטובוסים של חמישה דלתות ומסך מחולק לארבע שמאפשר לנהג לזהות נסיון התגנבות, בארץ באוטובוסים החדשים יש מצלמה במפרקיות ומצלמה שמצלמת את שתי הדלתות האחוריות במפרקית ארבעה דלתות, בקווי הBRT הרכישה מחוץ לאוטובוס והכניסה מזכירה כניסה לתחתית שמונעת התגנבות, בנצרת יש קרוסלת כניסה בדלתות.

אז מצלמה לכל דלת למעט קידמית היא אופציה אחת, בנוסף יש את הביקורות פתע שאני מניח שיגדלו, כוח ההרתעה יגדל מבעבר, בגדול היום המצב דומה ומי שמתגנב קל יותר, בכל אופן אני חושב שדלתות היציאה האחוריות צריכות להיות רחבות שיקלו על יציאה וכניסה.

לגבי קנסות הם יעילות כאשר יש בקרה על ניצול החברה ע"ע סיטי פס, אני בהחלט חושב שקנסות הם דבר שצריך להיות, צריך להגדיר שקנס הוא לא הכנסה לחברה אלה כסף שילך למטרה ברורה ויחזור לציבור הנוסעים, צריך לקבוע שבמצב שאחראי או חברה מעודדים פקח לקנס או ליעדי קנס יומיים לפקח, מדובר בעברה שעונשה מאסר.
לגבי BRT
יש מקומות בעולם כמו קוריטיבה שבהם אתה משלם בכניסה לתחנה, התחנה היא מבנה סגור והאוטובוס עוצר ממש לפני התחנה. המטרונית מתוכננת דווקא כמו הרכבת הקלה בירושלים עם רציפים פתוחים ותשלום בתחנה עצמה (לא בכניסה אליה) כך שההתגנבות קלה יותר.

במטרונית וברכבת הקלה תהיה הרתעה באמצעות קנסות דרקוניים. באוטובוסים בקווים רגילים לא תהיה וזה עקב אכילס.
 

עלה13

New member
קנסות חייבות להיות מפוכחות...

לגבי BRT
יש מקומות בעולם כמו קוריטיבה שבהם אתה משלם בכניסה לתחנה, התחנה היא מבנה סגור והאוטובוס עוצר ממש לפני התחנה. המטרונית מתוכננת דווקא כמו הרכבת הקלה בירושלים עם רציפים פתוחים ותשלום בתחנה עצמה (לא בכניסה אליה) כך שההתגנבות קלה יותר.

במטרונית וברכבת הקלה תהיה הרתעה באמצעות קנסות דרקוניים. באוטובוסים בקווים רגילים לא תהיה וזה עקב אכילס.
קנסות חייבות להיות מפוכחות...
ללא קשר לאוטובוס, כל קנס לדעתי צריך להיות מפוקח אם בתחבורה הציבורית ואם עירונית, משטרתית, ממסדית אחרת וע"י גוף חיצוני למוסד, רק כך יהיה איזון בן הרצון של הגוף ליצור הרתעה לבין שימוש בקנס ככלי כלכלי.
 

עלה13

New member
הבחנתי בסימוני עליה וירידה...

עלייה מאחור...
אתמול והיום, אתמול עליתי על קו 5 מאחור, הנהג עצר לשניות עלו שתיים מקדימה וכל השאר מאחור, התהליך מהיר ודי פשוט וחוסך זמן המתנה, משם ירדתי בדיזינגוף סנטר בחזרה לביתי עליתי על קו 25 שהמתין לפחות שתי דקות עד שעלו הנוסעים ועוד שתי דקות התעסקות עם מזומנים.
היום חזרתי מהאוניברסיטה בקו 25 שגם כן כל תחנה עצר עצירה ארוכה לעומת קו 5 שהעצירות היו קצרות ביותר, בקו 25 היה פקח שאמר שבקרוב נראה צמדי פקחים בקווי העליה מאחור ובמקרה של תפיסה האוטובוס יעוקב עד לבוא המשטרה.
הבחנתי בסימוני עליה וירידה...
בדלת האחורית בטורקיז (כניסה) ובכחול (יציאה), מעניין אם זה יתפוס
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה