על אמונה, גישה אישית - ואיכות הסביבה

על אמונה, גישה אישית - ואיכות הסביבה

האם האמונה שלכם קשורה בצורה כזו או אחרת עם איכות הסביבה? האם הגישה האישית שלכם (עם קשר או בלי קשר לאמונה) אומרת משהו לגבי איכות הסביבה? והחשוב מכל - האם אתם עושים משהו לגבי איכות הסביבה?
 

לורליין

New member
הביצה או התרנגולת?

אני לא יודעת אם הקשר בין הטבע לאלים הוא זה שגורם לי לקדש את הטבע או שמה האהבה שלי אליו היא המקדשת את הקשר בינו לבין האלים... בהחלט חומר למחשבה. אני עושה את המינימום אני חושבת... לא מלכלכת את הרחובות.. מפרידה נייר, קרטון, זכוכית ופלסטיק ושמה בפחי המחזור ( מניחה שכאן יש השפעה ישירה מאמא שלי.. היא גרופי של כדה״א באופן כללי ושל בעלי חיים באופן פרטני) אני לא לובשת פרווה/ עור... אני לא חושבת שזה חיוני להשרדות שלי בתנאי האקלים בכנען.. ממזערת את השימוש שלי במוצרי פלסטיק.... מחפשת מוצרים שלא נוסו על בע״ח... זה לא הרבה, אבל בשלב זה בחיי אני לא יודעת אם יש בי היכולת לעשות יותר. אלא אם כן... יש רעיונות?
 

Bartal j

New member
האמונה שלי קשורה בהחלט לאיכות הסביבה

וליקום עצמו. מאחר ואנחנו חלק ביקום וכל מה שנעשה יחזור אלינו בחזרה, אז אני משתדלת לעשות כמה שפחות ככל הניתן ולצמצם נזקים ליקום ולסביבה. מידי יום יש את ההתמודדות של "נוחיות" למה שצריך לעשות וזה יכול להתחיל מקוסמטיקה, לקנות עד כמה שניתן מוצרים שלא מכילים מן החי ולא נעשה בהם שימוש ניסיוני על בעלי חיים. או שימוש בשקיות פלסטיק- שזו חתיכת התקלה רצינית כאן כי זה הסופר נוח שיש בעולם אבל משתדלים להישאר עם שקיות ממחוזרות או תיקים רב פעמיים. כנ"ל לגבי סכו"ם חד פעמי- אני מאמינה שזה לא בריא לאימא אדמה ולגב אל האדמה. ואני אישית משתדלת להמעיט בשימוש בחד פעמי אם כי זה מבאס רצח לשטוף כלים אחר כך חחחח במיוחד שהמים קרים. כנ"ל לגבי בקבוקים ומחזור. רציתי לתרום לגרינפיס אבל טוב שהם לא רוצים הוראת קבע אז אין מצב שאני אמסור לארגון פרטי חשבון שלי שיורידו לי כל חודש באופן קבוע.. אני רוצה לתרום לא להתחתן קתולית. בתור סטודנטית אני נופלת בין הכיסאות שמדובר בדפים מה אני אעשה? אני צריכה דפים והרבה ולמרות שכואב אין ברירה אחרת.. מצד אחד אני משתדלת לשמור אבל אני לא פאנטית לגבי זה כי אני ריאלית ויודעת שיש דברים שמקריבים בלית ברירה, כי נייר זה דבר הכרחי (ובלימודים מדפיסים וכותבים המון ואי אפשר להצטמצם בזה אפיל שאתה שם בשמור דף מנויילן)
 

5halo

New member
האני מאמין שלי

הוא שחלק גדול מהכבוד שלי לאמא אדמה זה גם למה שאני מכניסה אליה. אני משתדלת מאוד להשתמש רק בחומרי ניקוי אקולוגים למעט כמה חריגות. שגם החריגות הללו הם לפחות מלווים במודעות. חד פעמי אצלי הוא לא לא רציני. לצערי אני עובדת בצהרון עכשיו שמגיש את כול האוכל שלו בחד פעמי ובא לי לבכות כול פעם אבל אני עובדת על כך שיקנו חד פעמי אקולוגי מתכלה. ובכלל חייה במודעות לגבי איכות הסביבה. בעברי גם הייתי רכזת מגמה ירוקה שזה גוף סטודנטיאלי שמתעסק באיכות הסביבה וחברה באירגונים שונים.
 

Widsith

New member
אין קשר

אצלי. אני מאמין באיכות הסביבה בלי כל קשר לאמונה שלי, מסיבות אינטרסנטיות טהורות - סביבה לא בריאה אומרת חיים לא בריאים.
 

Raidho

New member
כבר כתבתי על זה בעבר, אנסה לכתוב תקציר

אני רואה בדתי, בין היתר, הדרכה מוסרית וערכית. כמו כן, ישנו קידוש של טבע גם אצלינו. אחד פלוס אחד הוביל אותי למסקנה: ללא קשר למה שהייתי רוצה לעשות בחיים, אני רואה כחובתי לעסוק בהצלת הפלנטה האומללה הזאת. אני לא יכול לומר שזהו חלק אינטגרלי של הדת, אבל זה בהחלט חלק אינטגרלי של האישיות שלי, בדיוק כמו הדת שלי. מה אני עושה עם זה? כרגע בגדול, לפי הסטנדרטים שלי, כלום. כן, אני מקפיד למחזר, לנסות לייעל את משק הבית שלי על מנת לייצר פחות זבל ולצרוך פחות, במיוחד דברים שאני לא צריך, כן בחרתי לעזוב תחום עבודה בזבזני עבור תחום פחות בזבזני ויותר פרודוקטיבי ועוד ועוד ועוד... אבל מבחינתי זה פשוט לא מספיק. התקווה שלי היא שאני אתחיל ללמוד בקרוב ואוכל תוך כעשר שנים להשתלב במחקר ופיתוח של טכנולוגיות ירוקות. אבל בינתיים....
 

windflute

New member
הלו עורב צחור

כבר כתבתי על זה המון בפורום אבל גם אני אנסה לסכם. קודם כל אני לא משתמשת במונח "איכות הסביבה" זה לא מריח לי רציני מספיק, וגם מפריד אותי מה"סביבה". אצלי המודעות לגוף של האלה ולאיך אני מתייחסת אליה היא חלק אינטגרלי מהאמונה שלי. אני לא יכולה להגיד שאני מכבדת את האלה הגדולה, שאחת הפנים שלה היא אמא אדמה, ובאותה נשימה להרעיל אותה ולפגוע בה וילדים שלה שהם האחים והאחיות שלי. אני לא מרגישה שאני יכולה לקרוא לעצמי פגאנית - שעובדת את האדמה ועם האלות והאלים של הטבע - בלי שתהיה לי מודעות לאיך אני מתייחסת לאדמה. אני חושבת שבגלל הדגש על קדושת החומר ואחדות "חומר" ו"רוח" בפגאניות המודרנית, האמונה הזו כוללת בתוכה מודעות סביבתית פשוט משום שזה הגוף של האלים, הטבע, ושם הקדושה. וגם בגלל שאנחנו חלק ממנה כמובן, ובעצם הסביבה זה אנחנו. למרות כל זאת נתקלתי בכמה טקסים (גם כאן באנגליה) שבהם היה שימוש בכלים חד"פים מתוך חוסר מודעות. בשבילי זוהי צביעות ואני משתדלת שלא להשתתף בטקסים לאלה (או לאלים) כשחלק מהטקס הוא לפגוע ולהרעיל אותה. נראה לי אבסורד. מאוד קשה היום בתרבות המעוותת שלנו שלא להשתמש בפלסטיק בכלל, אבל אני מצפה מנשים שהולכות בדרך האלה שלפחות תהיה להן מודעות לעניין, ביחוד כשכל כך קל לבקש מאנשים להביא כלים מהבית, ולהרים טקס של אפס זבל. בבלטיין האחרון, אחרי שארזנו בחזרה את עמוד המאי, קברנו בבור שנשאר את הזבל האורגני שנותר, עם עלים יבשים כדי שיתקמפסט טוב, ועשינו את זה בצורה טקסית כמתנה למקום שארח אותנו. למרות שהיתה סעודה ע-צ-ו-מ-ה, לא היה זבל נוסף, כי כולם הביאו כלים מהבית. זה לא קשה בכלל - זה דווקא קל! רק כדיסקליימר - ברור לי שעדיין כמה שאני מנסה, אני עדיין פוגעת ומרעילה אותה כמעט בכל צעד שאני עושה. אני משתדלת להשתנות, ולהיות מודעת למה שאני בוחרת שלא לשנות כרגע. חיבוקים, שחר
 

FaeryQuiene3

New member
קשר הדוק, אבל האקולוגיה משחקת תפקיד בלי קשר

אני רואה את האמונה שלי כאמונה שקשורה בתכלס לאדמה - האלים שלי הם עצים, שיחים, פרחים, הרים, הים, מקורות המים השונים, העננים. ואני עושה כמיטב יכולתי לא לפגוע בהם. לא משתמשת בחד פעמי, בלימודים משתדלת לא לצלם יותר מדי ומה שכן - על שני צדדי הדף ולאחר מכן משתמשת בדפים לצרכי אמנות או ממחזרת. מפרידה בפחים בין זבל, נייר וקרטון, אלומיניום וזכוכית, משתדלת להשתמש בבקבוקים שוב ושוב. לצערי, בחיים העירוניים קומפוסט הוא לא ממש אפשרות, אבל יהיה ביום מן הימים, ברגע שאוכל. אני אוספת זבל ממקומות טבעיים שאני נמצאת בהם שכן מראה של שקיות ופחיות ושאר איכסה כואב לי עד דמעות.
 

dixie chick

New member
לשאלה שלך יש מבחינתי שתי תשובות

תשובה אחת היא קלה בהחלט כן- אני לומדת על הסביבה ועל כדור הארץ ומכבדת אותם בדרך העבודה היום יומית שלי (תזונה, זבל וכ')- ויכולה לציין הרבה דוגמאות- שימוש חוזר, מיחזור, גידול עצמי, שימוש בחומרים אורגניים, כל אלה ועוד הם חלק בלתי נפרד מהאמונה שלי והם אינטגרליים בצורה שבה אני מכבדת את האלה- העבודה היום יומית שלי איתה כוללת את כל הדברים האלה. התשובה הקשה היא עד כמה ואיך איך מנהלים חיים תוך כדי שילוב של גורמים סותרים אחד לשני. למשל איך חיים בצורה נורמלית על פני כדור הארץ בידיעה שאנו גורמים לו נזק, אבל בלי הדברים האלה לא אוכל לתפקד בצורה נורמלית. מלבד דוגמאות ברורות כמו חשמל, מים זורמים בברזים וכ' יש בתחום הזה הרבה אפור. אם כדי לעבוד אני זקוקה לטלפון נייד? ולא סתם לאחד ישן אלא להכי חדש שיש? אם כדי לעבוד אני זקוקה לפעמים לרכב ולא יכולה להסתמך רק על תחבורה ציבורית (ועושה בה שימוש כשאני יכולה)? האם להדליק חימום זה מותרות או הכרח? האם לקנות בגדים מתאימים זה בזבוז או שאני באמת צריכה אותם? ויש פה מליון דוגמאות והרבה שטח אפור. איך פותרים את הדיסוננס? זאת השאלה האישית שלי
 

RainBird

New member
האמונה שלי אומרת שהטבע חזק ממני ומכל האנושות ביחד. ושבסופו של דבר כמו המון חיידקים על צלחת פטרי עם מעט מאוד מצע מזון, גם אנחנו נעלם. זה לא האמונה הדתית שלי אלא המוסר האישי שלי שיגרום לי למחזר, ולהימנע מלהזיק לעצים ולבעלי חיים בצורה מיותרת. אצלי זה מגיע ממקום מאוד פרקטי. ארדן.
 

tontie

New member


אוף.. הדיון הזה דיי מעצבן אותי.. סבבה.. אני אתכם בקטע של לשפר את איכות הסביבה, אני גם מפריד בקבוקים, שומר על ניקיון בחוץ ממחזר נייר מאז שאני זוכר את עצמי. אני כמעט אובססבי לחקלאות, לא עובר שבוע בלי שאני שותל משהו. אני אפילו אוסף מים המכיור כשאני מבשל כדי לחסוך במי השקיה. אההה ודלק! אני נוסע על אופנוע אז בטח שאני חוסך דלק. זה טוב, כולנו צריכים לדאוג לסביבה שלנו. אבל השיחה הזאת של "כל אחד יגיד מה הוא עושה וכולנו נדרבן אותו" זו דרך להעצים אשליה. הנסיונות העצובים האלה של לחסוף בשקיות נילון ובקבוקים וכל השאר זה פשוט אבסורדי! זה משול לניסיון לעצור את מפלי הניאגרה בכך שכולנו נתאסף עם כוסות וננסה להחזיר את המים למעלה המפל. הר הזבל יגדל ויגדל וזהו! זה מאוד חבל, אבל אנחנו חיים בעולם מזוהם ומזהם. אני גם מאוד רוצה שזה יהיה שונה. אבל אם לא נשנה את הבסיס של השיטה המזהמת זה פשוט לא יקרה. ומה עם כל האספקטים של הסביבה שהם לא כל כך ברורים לנו? יש זיהום מטורף בכל מה שקשור לתדרים. אולי אנחנו לא שומעים אותם אבל פעם היה שקט יותר. ומה עם ההיעלמות של הדבורים בכל העולם? זה לא הרבה יותר מטריד משקיות זבל?? וכל מי שאומר שגאיה כואבת ובוכה. זה נכון כל כך, אבל אתם יודעים כמוני שהיא בוכה עלינו ולא על עצמה. אפילו אם תהיה מלחמה אטומית וכל דבר חי יושמד ולמשך 200 שנה תהיה קרינה בכל מקום. העולם יהיה שם בסופו של דבר. אני מצטער אבל אין לי איך לסיים נכון את ההודעה הזאת. המצב נוראי, המודעות לאיכות הסביבה קיימת 50 שנה כבר, לא קורה עם זה הרבה.
 

tontie

New member
פעמיים כתבתי תשובה והיא נמחקה לי

אתה שואל שאלה לא נכונה בעיניי, קודם כל היא גדולה מידי. אז הדבר הראשון שאני מציע הוא לפרק את הבעיה לגורמים כדי שנוכל להתמודד איתה. אז מה השאלות שאתה שואל בעצם? "מה עושים עם משבר האנרגיה?" "מה עושים עם הרעב העולמי?" "מה נעשה בקשר לשימוש בחומרים בלתי מתכלים?" "מה עם זיהום האויר?" "מה עם המחסור במים?" ועוד ועוד ועוד... אתה יודע מה... אם שואלים כל פעם שאלה אחת אפשר לגלות שכבר מזמן יש לנו את הפתרונות לכל הבעיות בעולם. לא צריך להיות רעב, לא צריך להשתמש בנפט, וזיהום האויר... זה יותר בעיה עירונית מאשר אטמוספרית. לחלק מהבעיות יש פתרון עוד לפני שנולדה הבעיה. ואתה לא צריך יותר מאינטרנט בשביל למצוא אותם בעצמך. ולמרות זאת, למרות כל הפוטנציאל שלנו ושל אמא טבע, הבעיות קיימות. בוא לא נאשים את עצמנו, זה לא הייתי אני ואתה שהבאנו את העולם למצב הזה. אף פעם לא הייתה לנו אפשרות בחירה, זה עצוב להתיחס לפחי מחזור או לשקיות בד או לביצי חופש כאלטרנטיבה. עכשיו פה אני תקוע, והייתי שמח לשמוע אותך, תנסה לראות דרך העיניים שלי, שהצגתי כרגע, ולהציע לי דרך אחרת. כי אני רואה את כל האשמה במנהיגי העולם, מי שלא תחליט שהם... בתקופה הנוכחית כמעט כל מי שיש לו כוח אמיתי הורס כל חלקה טובה, ובטח שלא משקיע בפיתוח. זה נורא מיאש להרגיש ככה, אני לא אוהב לראות את העולם קורס ולהרגיש כל כך חסר אונים. אבל אני פשוט לא נמצא במקום שבו המעט שאני יכול לעשות נותן לי תקוה.. אתה עדיין מסכים איתי? יש לך הצעות?
 

Raidho

New member
אני עדיין מסכים איתך

כי אתה מצוטט אותי מלפני 4-5 שנים, ולא הייתי מגיע למה שאני חושב היום מבלי שהייתי חושב את זה אז. לגבי דרך אחרת - אני לא יכול להציע לך דרך, אני אפילו לא יכול לעזור לעצמך, רק אתה יכול למצוא את הדרך שלך. אני רק יכול לשתף אותך בניסיון האישי שלי. מההבנה שלי של פסיכולוגיה האשמה היא בריחה מאחראיות וניסיון להצדיק את עצמך. זה לא שזה לא נכון שכל בעלי הכוח, השררה וההשפעה הורסים כל חלקה על פני הפלנטה המזופטת הזאת. זה פשוט לא רלוונטי אליי. כי אני לא אחד מהם. עכשיו, אם באופן אנליטי אני יכול לטעון להם לא לוקחים אחראיות, זה רק צריך להגדיר בשבילי אילו פעולות אני אעשה או לא אעשה. כמו להצביע. אבל לעסוק במה הם "אשמים" - זאת פעולה חסרת תוכן מבחינתי. יש לי הבנה מעמיקה למדיי של המצב הקוסמופוליטי והקוסמוהיסטורי בעולם הזה, ואני דואג להרחיב אותה כל הזמן. המסקנות המרכזיות שהגעתי אליהן עד כה הן: אני לא רוצה להחזיר את האנושות לתקופת האבן, אני רוצה לחפש את הפתרונות דווקא בקידמה, אני מאמין ששינוי חברתי אפשרי אך ורק כשהחברה ניצבת מול מציאות כלכלית/טכנולוגית חדשה, לא באמצעות חינוך מסורתי או אקטיביזם חברתי. כמו כן אני כן מאמין שבעיה הכי דחופה וחמורה היא מצב כדור הארץ. לכן החלטתי שזו מחובתי להקדיש את החיים שלי להתעסקות בבעיה הזו. התוכנית שלי, כמו כבר סיפרתי כאן בפורום בעבר, היא ללכת ללמוד מדעים ירוקים, הנדסה ליתר דיוק, ולהפוך את זה למקצוע שלי. יש לי גם כמה תוכניות עסקיות יישימות לגבי איך ליישם את המחקרים בפועל. הקוו המנחה שלי בתחום המעשי הוא שאני האדם היחיד שאני יכול לסמוך עליו לבחירה הנכונה, לכן המידיניות שלי תמיד תהיה אגרסיווית וכפייתית. אין לכדור הארץ פנאי לחקות לאנשים שיבינו מה הם צריכים לעשות, לכן גם לי אין. יחד עם זאת החלטתי שאני לא יכול לעסוק בזה בחוץ מבלי שאני מיישם את העקרונות בבית. לכן אני התחלתי לאסוף מידע ורעיונות יישימים לקיום אורך חיים 'ירוק' יותר בחיי העירוניים. זה קיצור ההבנה שלי. עכשיו ספר לי מה הן הרעיונות שלך.
 

tontie

New member
תראה...

אשמה היא לא הנושא בכלל.. זה לא משנה מי אשם על מה שהיה כל מה שמשנה זה מה עושים הלאה. ואני לא מוכן להאשים את עצמי לא כי אני חושב שאין לי אחריות אלא מפני שהאחריות היא קבוצתית ולא רק שלי. זה שאני ארגיש אשם בטח לא עוזר לאף אחד וזה רק יכול להזיק לי. דווקא המשפט שכתבת "זה פשוט לא רלוונטי אליי, כי אני לא אחד מהם" הוא בריחה מאחריות. אם אתה לא אחד מהם אתה לא צריך להיות מוטרד מהתוצאות של המעשים שלהם? אני מסכים איתך שטכנולוגיה חדשה יכולה להיות מפתח לשינוי. אבל מה קורה כשאנשים מפתחים את הטכנולוגיות האלה ואז חברות מזהמות שהטכנולוגיה יכולה להרוס אותם קונות את הפטנט ופשוט מעלימות את הפתרון? זה קורה כל הזמן.. וזה חוקי. ולפעמים זה הרבה יותר ברוטלי, לפעמים פשוט מפעילים לא נותנים לאנשים לשפר את המצב. למשל אני מכיר מישהו שבנה בית והוא רצה לעשות מערכת שתאגור את המים האפורים כדי להשקות איתם את הגינה. ופשוט לא אישרו לו, הוא ניסה להלחם אבל בסוף התיאש. אז הוא גר בבית בזבזני כי הכריחו אותו. ולפעמים פשוט משמיצים לחלוטין טכנולוגיות, כמו למשל חשמל בזרם חליפי. בניסיון להמנע מהמהפכה שהוא יצר (חשמל בכל בית ולא רק לעשירים) אדיסון היה מחשמל פילים בכיכרות, כדי לנסות להוכיח שהחשמל הזה מסוכן. ביקשת ממני כבר פעמיים רעיונות ולא נתתי אז אני אכתוב לך רשימה עכשיו של רעיונות שהם לא בשימוש. חשמל - לוחות סולריים זה לא דבר כל כך יקר - ואין שום סיבה שנשים אותם על הגגות שלנו, הם יכולים להיות מופנים ישירות אל השמש עוד בחלל. שבשבות - כמו הרוח למה לא לתפוס את הזרמים של הים? למים יש מסה גדולה יותר וכוח רב יותר. הטלפת מים - כמה פעמים צריך להציע את הפתרון הזה לפני שהוא יקרה? ובכלל יש טכנולוגיות זולות להפקת מים מלחות באויר. רעב - אם אתה חושב שיש מצוקה שהקמת חוות והטלפת מים לא יכולה לעזור אז בוא נחשוב קצת אחרת. אולי לא תאהב את הפתרון הזה אבל יש מסה ענקית של אוכל שאנחנו בכלל לא נוגעים בו. אם נשקול את כל הפרות והעיזים והתרנגולות שלנו ביחד לא נגיע למשקל הכולל של חרקים שבסופו של דבר אנחנו יכולים לאכול. זיהום אויר - בחיי שאני לא מבין מה בעיה לשים שכבה של אדמה על כל גג בעיר ולשתול שם צמחים חסכוניים במים. או לגדל שם עגבניות ירקות ומה שלא תרצה ולחסוך במקום. פלסטיק ונשורת רדיו אקטיבית - כבר גילו סוגים של פטריות שמפרקות פלסטיק וכאלה שניזונות מנשורת. פה צריך עוד מחקר אבל תקווה יש. שלא לדבר על טכנולוגיות מטורפות שעומדות לבוא כמו גז מצופה במתכת - לבנית מטוסים ומכוניות ומי יודע מה עוד. חלונות שמפיקים חשמל סולרי, היתוך קר, ננו טכנולוגיה ורובוטיקה, חשמל אל חוטי ועוד ועוד ועוד כשאני מאשים את האנשים עם הכוח בזה שאנחנו במצב הזה זה בגלל שהם לא עוזרים לשום פתרון כזה לקרות.
 

Raidho

New member
as usual, i'm misinterpreted

לא אמרתי תאשים את עצמך. אמרתי אל תאשים. לא כי הם לא אשמים. כי להאשים זה לא בריא לך (שוב מנסיוני). וזה שאני לא אחד מהם זו לא בריחה מהמציאות. זו עובדה קיימת. כרגע ההשפעה הכלכלית שלי מסתכמת בבן אדם אחד ושלושה כלבים. אלה דווקא כן איתי באותו ראש. לכן העיסוק בכמה ראש הממשלה שלנו חרא מושחת הוא ביבוז זמן. את זה צריך לדעת. אבל לעסוק צריך במה אני אישית יכול לעשות, כרגע ובעתיד. תגיד בדקת את המחירים של לוחות סולאריות? עזוב את העובדה שאנחנו רובנו חיים בדירות שכורות (ונגור בהן עוד הרבה זמן - ע"ע מחאת האוהלים), בפעם האחרונה שבדקתי, כלכלית, מתחת למשהו כמו 200 אלף שקל זה לא שווה את ההשקעה. כמובן ששאר המתקנים שציינת, ועוד רבים שאני מכיר שלא ציינת, אין לאף אחד מאיתנו את האמצעים להקים. אז כן, ביבי אשם. אובמה אשם, האו"ם, נאט"ו, האחים עופר וכל שאר הירקות אשמים. פושעים שהרוויחו עונש מוות. השאלה הקיומית שנשארת זה מה אנחנו עושים. ולמה. וזו שאלה שכל אחד צריך קודם כל לשאול את עצמו. פה אפשר לשתף רעיונות. כי זה עוזר לאנשים שמעניין אותם מספיק לפתח את החשיבה. אבל בסופו של דבר כל אחד יענה על השאלות לעיל לבד, בכל רגע של חייו. והיחיד שהוא(/היא) יתן לו דין וחשבון יהיה הוא עצמו...
 

tontie

New member
האמת שבדקתי

אם אתה מזמין את הפנלים הסולרים ובונה את המערכת בעצמך אתה תשלם בערך דולר לכל וואט. זה בדיחה לא? אז צריך להוסיף לזה מצברים, וקצת ציוד לבנות מסגרת, אבל גם אז זה לא מגיע ל200 אלף שקל. (אתה לא צורך 50 קילו וואט נכון?
) כן.. יש בנינו סוג של חוסר הבנה... אנחנו מדברים כאילו אנחנו סותרים אחד את השני ואנחנו לא. אני מסכים איתך בכל מה שקשור למישור הפרטי של עשיה ודין וחשבון. אבל זה לא יכול להיות הנושא המרכזי. האדם הפרטי יכול לפתור רק חלק קטן מהבעיות.
 
קורה. לאט.

אולי לאט מדי, אולי מעט מדי, אולי מאוחר מדי, אבל קורה. השינוי, כפי שכבר רבים חזרו על המנטרה הזו, אכן מתחיל מבפנים. כיום לדעתי (כי אין לי ססטיסטיקה ביד, לכן זה רק לדעתי) ישנה יותר מודעות, ויותר אנשים עושים. לפני 20 שנה כתבות לגבי איכות הסביבה היו נדירות, היום כל כמה ימים ישנה כותרת ראשית ולא חסרות כותרות משניות. אסור לאבד תקווה - אנחנו יכולים להמשיך לעבוד כל אחד לחוד, לתת דוגמה לבני ביתינו וסביבתנו הקרובה, והמעגלים הללו מתרחבים כל הזמן. עם הזמן המודעות שלנו, האישית והקולקטיבית, תמשיך להתפתח ועוד דברים יובאו אל שולחן הדיונים של מחליטי ההחלטות.
 
למעלה