על דמגוגיה מול ביקורת עניינית

shaycohen2

New member
ההפך הוא הנכון

לגבי הבניה בשטחים - אתה באמת חושב שהשיח הפנימי אצלנו הוא זה שיוצר את הביקורת הבינלאומית? אתה חושב שמנהיגי העולם מחכים לשמוע מה האפוזיציה כאן אומרת בכדי לגבש דעה? לי זה לא נשמע הגיוני.
בכדי להצטרף לקואליציה צריך להסכים על קווי היסוד. איך לבני וביבי יכולים לשבת באותה הקואליציה כשהם כ"כ חלוקים לגבי תהליך השלום?
אני לא מסכים איתך שהליכה לאופוזיציה היא אי קבלה של רצון הבוחר. זו בדיוק קבלה של רצון הבוחר. את דעתי לגבי נהירה לקואליציה כערך עליון כבר הבעתי בעבר. לדעתי, המקום של המפלגה הגדולה ביותר בגוש המיעוט הוא כמעט תמיד באופוזיציה (לבד ממצבי חירום לאומיים חריגים).

לגבי הקמת התנועה כמה חודשים לאחר ההפסד בפריימריז בקדימה, אני חוזר על מה שכבר כתבתי:
קודם כל, עם עובדות לא מתווכחים ואלו הן העובדות. גם ציפי לבני לא הסתירה אותן ואף חזרה עליהן מספר פעמים לאחרונה.
אם זאת, הפרשנות שלי לעובדות שונה מהפרשנות של רבים מהמקטרגים. אמנם ציפי לבני הפסידה לשאול מופז בפריימריז בקרב מתפקדי קדימה אך התמיכה שלה היא זוכה בקרב מצביעי המרכז שמאל היא גדולה בהרבה מהתמיכה לה זוכה מופז. לראיה, מספר המנדטים של התנועה בראשות ציפי לבני נע באיזור ה-7-12 מנדטים בכל הסקרים האחרונים (ונמצא במגמת עליה) בעוד קדימה נאבקת באחוז החסימה (מלמטה, ברוב הסקרים). המסקנה המתבקשת היא שיש בציבור ביקוש קשיח למפלגת מרכז בראשות ציפי לבני, למרות תוצאות הפריימריז בקדימה. דרך אגב, גם הטענה שלבני מחקה את קדימה בהיותה ראש קדימה לא נכונה. אמנם מספר המנדטים של קדימה ירד דרסטית במהלך הקדנציה האחרונה, אך עד שלבני הפסידה בפריימריז, עדיין היו לקדימה 11-12 מנדטים בסקרים, אותם מנדטים שיש לתנועה עכשיו.
הסיבה לנצחון המוחץ של מופז בפריימריז נעוצה בבעיתיות של שיטה זו, במיוחד במפלגות חדשות יחסית להן אין בסיס מתפקדים רחב וותיק. במצב כזה, מועמד שמצליח לפקוד תומכים רבים שלו לתנועה יכול לקבל תוצאות הסותרות את רצון רוב מצביעי המפלגה. תופעות דומות אפשר לראות אפילו במפלגה ותיקה כמו הליכוד, שם ניתן לראות ביישובים מסויימים מספר מתפקדי ליכוד הגדול ממספר המצביעים לליכוד באותו יישוב (ביישובים הנמצאים מעבר לקו הירוק). מתפקדים אלו משנים את רשימת המפלגה לכנסת כך שתתאים להשקפותיהם, למרות שחלקם כלל לא מצביעי ליכוד.
 

Ram Kol

New member
המנדטים של קדימה הולכים אליה יותר בגלל מופז

לדעתי מדובר פחות בפופולאריות של ציפי לבני בקרב המצביעים אלא יותר עקב ההתנהגות של מופז והזגזוג שלו לאחר קבלת תפקיד היו"ר.
ציפי לבני לא כל כך פופולארית כפי שהיא טוענת ולדעתי אכן יש פה אי קבלת רצון הבוחרים. העובדות מדברות בעד עצמן. עובדה היא שהסקרים מנבאים לציפי לבני כ 1/3מהמנדטים של קדימה בשיאה. כלומר, הבוחרים של המרכז אינם נוהרים תחת חיקה.
גם מה שציינת על כך שהמהלך שלה נעשה עקב סקרים שמראים שהיא זוכה לתמיכה גדולה ממופז בקרב המרכז-שמאל מוכיח את מה שציינתי כמפריע ביותר. הרדיפה הזאת אחרי סקרים זמניים רק על מנת לזכות בעוד כמה קולות, בלי להיות נאמן לדרך או אפילו לקבל את החלטת המצביעים. לבני יכלה שלא להתמודד בפריימריז בקדימה אך עשתה זאת. זו לא חוכמה רק לנצח, צריך לדעת גם לקבל את רצון הבוחרים. היא יכולה לקחת דוגמא מבני בגין, איש ראוי לגמרי ללא ספק אשר (לצערי) לא נכנס לרשימת הליכוד אך קיבל את ההכרעה הדמוקרטית.

לגביי כניסה לקואליציה. הפערים בין האידיאולוגיה של לבני לזאת של הליכוד הם לא כאלה גדולים. נוצר טעם רע אצל הציבור מהתחושה שלבני לא ניצלה את המנדטים שהיו ברשותה על מנת להקים ממשלת אחדות חילונית רחבה אך ורק כיוון שהתעקשה על כסא ראש הממשלה - שוב, בניגוד לרצון הבוחרים.
 

shaycohen2

New member
תשובה

אני לא חולק עלייך שכמות המנדטים שלבני מקבלת נכון לעכשיו בסקרים נמוכה יותר ממה שקיבלה בראשות קדימה ב-2009. עדיין, היא מועמדת מועדפת בציבור על פני שאול מופז, למרות נצחונו בפריימריז.
אני לא מסכים בכלל שיש כאן חוסר נאמנות לדרך. יש כאן נאמנות מוחלטת לדרך. אין כאן נאמנות עיוורת למפלגה ששינתה את דרכה. מפלגות הן לא דבר קדוש, הן פלטפורמה לביצוע מדיניות. לדעתי, הקמת מפלגה חדשה,לאחר הפסד בבחירות מוקדמות במפלגה קודמת, מתוך שאיפה להגשים מטרות מדיניות, היא לא דבר פסול (ואף נעשה בעבר ע"י כמה מגדולי האומה).
דרך אגב, אם כבר הזכרת את בני בגין, מדובר באדם ישר בעל עמדות ימניות התואמות את מצע הליכוד. הסיבה שלא נבחר היא תמיכתו הלא מסוייגת בשלטון החוק. זה מראה משהו על הליכוד של ימינו. לדעתי, גם אבא שלו, דמות נערצת בליכוד שהיה דמוקרט וליברל גם כן, לא היה מצליח להתברג היום ברשימה לכנסת בפריימריז.
לגבי הפערים באידיאולוגיה - הם קיימים ומשמעותיים ולא אפשרו הקמת ממשלת אחדות תוך שמירה על האידיאולוגיה של שני הצדדים.
 

Ram Kol

New member
אני דווקא מציע לקרוא לאחדות

ראשית, לגביי רשימת הליכוד. היא כמעט זהה לרשימה הקודמת מלבד שינויים מעטים. זוהי דרכה של דמוקרטיה. יש לי הערכה רבה לבני בגין וחבל לי שלא נכלל ברשימה. עם זאת, יש ברשימת הליכוד ביתנו עוד רבים וטובים אחרים שמאוד מאמינים בשלטון החוק ובליברליות והם מהווים את הנהגת הליכוד. אישים כמו: גדעון סער, גלעד ארדן, יובל שטייניץ, סילבן שלום, ראובן ריבלין, בוגי יעלון, בנימין נתניהו כמובן ועוד. הליכוד היא אכן מפלגת העם, מפלגה גדולה ולכן יש בה דעות שונות ומגוונות כיאה לסיעה מובילה. זוהי המציאות של המדינה שלנו :)

אני דווקא חושב שאחדות היא חשובה וחיונית. כנראה שיש בינינו מחלוקת על דרך ומס' נושאים אבל ראשית, אני מעריך את תשובותיך הענייניות והנכונות לא לדבר בסיסמאות.
שנית, אני חושב שבנושאי הליבה. הרצון לשלום אך ורק כאשר הצד השני יפסיק את הטרור, כלכלה ליברלית וחופשית, צמצום פערים, שיוויון בנטל (גיוס ועוד...) יש הרבה מן המשותף.
לכן, קצת חבל לי שקולם של חלק מבעלי הדעות האלה הולכים לציפי ליבני שהוכיחה שכל עוד היא לא ראש ממשלה (או מצליחה לכופף את ראש הממשלה) היא לא תתן יד לקואליציה שתקדם את הנושאים החשובים האלה.
כמובן שהייתי מעדיף שקולך ילך לליכוד ביתנו על מנת ליצור מפלגת שלטון גדולה שתאפשר עמידה מול לחצים קואליציוניים, אבל אם קשה לך הבחירה הזאת, אני הייתי ממליץ לשקול תמיכה ביאיר לפיד אשר ישנה סבירות גבוהה שיחבור לקואליציה ויהווה איזון למרכז כפי שאתה תומך.
כפי שציינתי, אי ההסכמות בינינו כנראה יישארו, אבל תודה על הדיון הענייני ובהצלחה לכולנו :)
 

shaycohen2

New member
כנראה שבאמת נשאר חלוקים

אני מאמין מאוד בדרכה של ציפי לבני ומעריך את עמידתה על עקרונותיה.
תודה שהשתתפת בפורום והבעת את דעתך.
כפי שאמרת, שיהיה בהצלחה לכולנו :)
 

ivgany4

New member
זהו עולמו (הצר) של הליכודניק!

בכל הפאשלות אשם "המערך" (גם אם הוא לא קיים כבר 30 שנים)... כל הדברים הטובים (יש בכלל???) - בזכות הליכוד... מי בכלל קבע ש\ממשלה צריכה לעשות דברים טובים? אם הממשלות הקודמות לא הצליח, למה שהליכוד יצליח? טיעון קצת מפגר, תודו. אבל מה כבר אפשר לצפות מליכודניק???
רוצה רק שתי סיבות למה לא להצביע ליכוד?
שרה תמיהו ואיווט ליברמן.
לגבי שרהל'ה - כנס ליוטיוב לראיון שלה עם המנחה הדתייה מערוץ 2 ותבין.מדובר בחולת נפש!
 
למעלה