על הוצאות יוצאות דופן

kiticat

New member
על הוצאות יוצאות דופן

כשיוצאים מהבית יש דברים שאי אפשר לוותר עליהם. שכר דירה. חשבונות. ומזון (ועוד דברים חיוניים כמו היגיינה). לכל אחד יש את הבחירות שלו. כשזה מגיע לכמה הוא יוציא על יציאות. או אם הוא רוצה אינטרנט בבית. אבל יש דברים שהוא לא יכול לוותר עליהם, והם לא מאסט לכולם. לדוג': אני מרכיבה משקפיים. בדרך כלל, פעם בשנה יוצא שאני מחליפה. כי המספר משתנה או המסגרת נשברת. בנוסף, יש לי הוצאות רפואיות כשזה מגיע למחלה שלי. חוץ מזה כשיש לאחת החברות הקרובות שלי (אנחנו 8 בסך הכל), אני לא יכולה שלא לצאת. מתנה זה כבר סיפור אחר... אז יכול לצאת בין 30 שקל (בתוך העיר, רק על מוניות ושתיה קלה) עד 100 שקל (מחוץ לעיר, נסיעות וכניסה למקום) מה ההוצאות שאתם חייבים בהם, מתוך הכרח, או מתוך בחירה?
 

zvikel

New member
בלתי צפויות...

יש מליון.... - ימי הולדת \ חתונות של חברים \ וכל שאר מסיבות שדורשות מתנות - תאונה עם האוטו , סבבה שיש ביטוח אבל מישהו צריך לשלם למוסךועד שהביטוח ישחרר כסף? -התפוצץ הדוד \ נשברה המנורה \ הכיור נפל ועוד כל מני צרות אחרות -מחלות על כל סוגיהן וכל מני תרופות שביטוח לא מכסה ואני בטוח שאפשר להמשיך את הרשימה עד אין סוף
 

enwhysea

New member
לדעתי

למי שיש עבודה קבועה 1000 ש"ח בעו"ש תמיד 5000 בפק"מ חודשי חוץ מזה יש לי גם את החסכון "הגדול" אבל זה לא בשביל בלט"מים. 1000 שק"ל נזיל בעו"ש זה משהו שאני משתדל להקפיד עליו, לדברים קטנים שלא היו צפויים ולא נשאר מהמשכורות בשבילהם. 5000 פק"מ זה בשביל הנפילות היותר גדולת, חבל שהכסף ישב בעו"ש בלי ריבית, אבל בתוכנית חסכון כמעט שאי אפשר לגעת בכסף... פק"מ חודשי זה פתרון טוב במיוחד כי כמעט כל הוצאה גדולה לא חייבים לשלם במקום, נותנים צק או כרטיס אשראי ואז מתקשרים לבנק לפתוח את הפק"מ. (ואז כמובן שיש כסף מחזירים) בשיטה הזאת לא נכנסים למינוס, יש הרגשת בטחון (אפשר אפילו לשרוד חודש או 2 בלי משכורות) אני ממליץ על חסכון יותר גדול בצד בלי קשר... כי בסה"כ צריך להתקדם בחיים, ומי שעובד עבודות "קטנות" וזמניות יותר או מרוויח טוב אבל חי ברמת חיים בשמיים.. כדאי להשאיר עוד כסף בצד בשביל לשרוד אם אין משכורות פתאום.
 

goldy

New member
מה דעתך על פר"י../images/Emo35.gif

אומנם הריבית נמוכה יותר אבל אפשר להכניס ולהוציא כל יום.
 

goldy

New member
תוספת קטנה בנוגע לסכום בעו"ש

בגלל שישנו סיכוי שהכרטיס ילך לאיבוד / ישוכפל / תזוייף חתימתך אני ממליץ על שני דברים: 1) לא להשאיר בעו"ש סכום גדול מ19.99 . זקוק לכסף? שחרר יום קודם מהפר"י ומשוך בהזדמנות הראשונה. 2) לעשות הסכם עם הבנק שלא לאפשר לך מינוס בכלל, בלי קשר לביטחונות. כלומר: נגיד יש לך 5000 ש"ח סה"כ בחשבון? אוטומטית יש לך אשראי בגובה 5000 שקלים. מדוע הבנק מאפשר זאת? כי הוא יודע שיוכל להשתמש בחסכונות שלך כדי לכסות את המינוס. אם אתה עושה הסכם עם הבנק שלא לאפשר לך מינוס ובנוסף משאיר סכום קטן מ19.99 הרי שתוכל להיות רגוע יותר אם ייעלם לך הכרטיס.
 

enwhysea

New member
גם דרך..

אני אישית לא דואג לגניבת כרטיס אשראי... זה זין אטומי אבל יש ביטוח (חוץ מלמשיכה אבל את זה בתאוריה אי אפשר לעשות בלי הקוד) אני כן רוצה את האפשרות של מינוס כי מה לעשות פעמים יש הוצאות בלטי צפויות... אני מסכים ב100% שבדרך שלי יש יותר "סכנה" אבל מצד שני הכסף זמין ב-100% באותו רגע, ואין צורך ותלות בבנק. יש דרך אגב כרטיס אשראי ללא אשראי שמושך ישירות מהעו"ש לחיובים... זה יכול לעניין אותך (לא יודע באיזה בנקים זה קיים, אבל זה קיים)
 

enwhysea

New member
האמת

שלא ממש בדקתי לעומק את עניין הפר"י אבל הפק"מ ממש נוח לי.. מה גם שיש לי תמיד 2 "קטנים" ככה שתאריך הפתיחה אף פעם לא רחוק מדי...
 

akapulko2020

New member
שאלה לי../images/Emo9.gif

כיוון שנראה שאתה יחסית מתמצא בעמלות וכאלה-האם לדעתך כדאי לסגור סכום קטן יחסית-סביבת 1000 ש"ח -בפח"ק יומי ,או להשאיר בעו"ש סתם ככה,כי הריבית לא תכסה את עלות הפעולה(=שורה)?
 

Chihuahua

New member
תאמיני לי הוצאות לא צפויות מגיעות

ואי אפשר להתכונן להם ככה באיזה אלף ש"ח בחשבון. חשוב לא לשכוח!! להיות חבר בביטוח משלים כמו מכבי זהב וכדו'. תגידו אפשר לחסוך את זה, התשובה: בשום אופן לא!!! כי אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה.
 

kiticat

New member
ברור שלהיות מבוטח

לא לחסוך בקטע הזה אגורה אחת! ההוצאות הרפואיות הם מילוי המרשמים במקרה שלי. תוספת שיכולה להיות בסביבות ה200 שקל בחודש. כל חודש. ועוד 300 שקל פעם בחצי שנה.
 
למעלה