על הורים וספרים...

על הורים וספרים...

כשהייתי קטנה נהגו הורי להקריא לי ספר לפני השינה. אני זוכרת את זה עד גיל מאוחר, גם אחרי שלמדתי לקרוא (בטח בגלל שיש לי עוד 3 אחים קטנים ממני). אני זוכרת את זה כמשהו טוב, מחזק כמה דקות של תשומת לב מלאה מהורי. כיום, כאמא אני גם מקפידה להקריא לילד סיפור או שניים לפני השינה. האם גם לכם היה המנהג הזה? אילו מנהגים יש לכם במשפחה שמקרבים אתכם אחד לשני?
 
../images/Emo210.gifאני לא זוכרת אם הם היו מקראים לי

אני מנחיה שכן כשהייתי ממש ממש קטנה... מנהגים שמקרבים אותנו? אמ.. אנחנו נוהגים לבלות את ימי שבת ביחד כל המשפחה... פעם בקניון פעם איזה טיול, באולינג קארטינג וכאלה
 
../images/Emo214.gifהאמת שלא זכור לי מעולם

שאמא שלי דאגה להקריא לי ספרים, אבל היא תמיד מאוד עודדה [ועד היום] את אהבתי לספרים. לפחות פעם בשנה [ בשבוע הספר] אנחנו הולכות ביחד כדי לקנות ספרים שאני רוצה, לשמחתי, השבוע נדבק לה חיידק הספרים והיא קנתה ארבעה ספרים..וכמובן שאני מאושרת
 

ורד8446282

New member
גם אני לא כל כך זוכרת שהקריאו לי ספרים

בטוח שהקריאו לי כשהייתי קטנה
אבל האמת שרק האחים שלי שניים מתוך ארבעה אוהבים מאוד ספרים. האחד בן 27 והשנייה 23 (כן ההפרש הכי קטן ביני הוא בעצם לבין אחותי, 10 שנים!) וקיבלתי עכשיו ''בחופש'' הזה, השביתה שלא נגמרת עבודה בספרות- יומן קריאה. ובאמת לפני יומיים גמרתי לקרוא את הספר ולא הסתכנתי, זה היה בסה''כ 120 עמודים לספר. ושלא תבינו לא נכון, הייתי כתבת ועורכת בביה''ס היסודי, אהבתי מאוד כתיבה עיתונאית וספרותית אפילו, אבל משום מה אני לא קוראת ספרים, אני דיי עצלנית בנוגע לזה. ולפעמים אני כל כך מצטערת על כך, אני לא מסוגלת לקחת ספר שאורכו ארוך מאוד או שכבר שאני רואה אותו הוא נראה עבה. אין לי סבלנות רבה לקרוא פרקים ארוכים מאוד כשאני לא הכי מחוברת לספר, לעלילה או לדמויות, וזה באמת חבל כי מספרים אפשר ללמוד המון, מעבר למילים חדשות באוצר המילים שלי, למשל קראתי ספר על הקיבוץ ולמדתי המון דברים על קיבוץ, אבל זה העניין, שבשביל לקרוא ספר ואחר כך להפנים חלקים מימנו ולזכור דברים מהם, צריך ממש לאהוב אותו, לא מסכימים?
 
../images/Emo214.gifאני מאוד מסכימה איתך. ../images/Emo13.gif

ותראי את המצב שלי, היום לדוגמא כבר יש לי מדף שלם מלא בספרים מרתקים שבחרתי אחד אחד... איך? עפ"י המלצות, שמועות מחברות וכאלו שפשוט התאהבתי בהם.. אצלי זה התחיל רק מגיל 14 בערך.. [אגב, את רוב הספרים שיש לי על המדף בכלל לא הספקתי עוד לקרוא מפאת חוסר זמן..
]
 

ורד8446282

New member
מצחיק..../images/Emo13.gif

אחותי אומרת : ''לספרים אפשר לפנות זמן'' וזה נכון, אבל נראה לי שהכי טבעי זה לקרוא ספר לפני השינה, או פשוט כשמשעמם. בכל אופן אני מקווה מאוד שעם השנים אני יקרא יותר. וזה באמת שאלה קשה איך אפשר להצליח לשכנע ילד שכבר מכיר את חוויית הקריאה, והוא כנראה גם עצלן לקרוא ספרים?
 
../images/Emo214.gifכנראה שהוא פשוט מעדיף דברים אחרים..

ככה זה, הכל תלוי בסדר העדיפויות שלנו
איך אפשר לשכנע? פשוט לתת לו לקרוא כל ספר שהוא באמת באמת ימצא בו עניין וירצה לקרוא אותו. אני התחלתי מספרים שקשורים לפסיכולוגיה כי זה מאוד מעניין אותי, ולאט לאט נסחפתי בעקבות שיחות עם חברות [אצלי זה מאוד השפיע] ו...פעם אחת אפילו קראתי ספר שהייתי צריכה לעשות עליו עבודת בצפר, ובזכות העבודה הזאת התאהבתי בספריו של אותו הסופר המדהים [פול אוסטר
], אני ממליצה לך לקרוא את הספר שלו "מר ורטיגו", התקציר לא אומר כלום לעומת הסיפור עצמו, הקוסם שבמשיכה של הקורא..הוא פשוט מצליח לגרום לקורא להכנס לתווך העולם של הספר באופן יוצא דופן וכל כך מדהים
 
גם אנחנו מקריאים

לבנות לפני השינה עד שהן לומדות לקרוא לבד ונהנות מזה.... הגדולה והאמצעית הפכו לתולעי ספרים מדהימות, אוהבות ספרות ומודעות מאוד, הקטנה ממש לא מתחברת, זה כל כך מוזר לנו. היא לא מעונינת בכלל לקרוא ספרים, הקראנו לה עד כיתה ב' וזהו..
 

ורד8446282

New member
האמת שיכול להיות שאם זה יבוא מחברות שלה

שהם ימליצו לה על ספרים, היא תתלהב ותתחיל לקרוא שוב, יכול להיות שגם לא. זה תלוי בילדה שלך
 
אמן, אמן אמן

אני לא לוחצת כמובן, אבל חבל לי שהיא מפסידה את כל עולם ההרפתקאות והפנטזיה.... אני בטוחה שנמצא את הדרך ה"יצירתית" לחבר אותה לקריאה.
 

תאירU4

New member
אני חייבת להודות שאני לא מקריאה...

ממש אבל ממש אין לי כוח לזה. אני בתור ילדה ובתור בוגרת כל הזמן עם ספר לידי... אין לי כוח בשעות כאלה, אני מתחילה את היום בעבודה בשעה 06.00 בבוקר עד 16. אחר כך אני לבד עם כל ה-4 ילדים שלי, יש לי להחזיק את הבית והבעל מגיע ממש מאוחר כל יום. בערב אני מתעלפת למיטה, צר לי אבל מודה אין לי בערב כבר סבלנות וכוחות לזה.
 
../images/Emo214.gifהאמת שאי אפשר לא להבין אותך..

אני, כשאין לי ילדים, עובדת כל יום שמונה שעות וחוזרת הביתה והדבר האחרון שאני חושבת עליו זה לקרוא ספר..בגלל זה אני מודה על כך שיש סופשבוע [למרות שגם אז לא תמיד יש לי זמן דווקא לספרים] אבל פעם ב... זה פשוט כיף, תענוג. תנסי, אם את רוצה, בזמן שאת לבד עם הילדים להעסיק אותם עם ספר. זה יכול גם להעשיר וגם להעניק.
 
אפשר אולי לבקש מאחד הילדים הגדולים להקריא

לקטנים? אני לא יודעת מה הגילאים אצלך אבל אצלינו זה עובד - הבכורה מקריאה לזאטוט בשמן שאני מיכנה ארוחת ערב.
 

ורד8446282

New member
זה באמת נשמע רעיון מצויין

תמיד כיף לעשות משהו עם האחים ולקבל מהם טיפים וחיזוקים
 
למעלה