על זק"א, שרון והשופר המוכסף

על זק"א, שרון והשופר המוכסף

"מנכ"ל ארגון זק"א, ר' יהודה משי זהב, ויו"ר של הארגון, ר' שלמה אייזנבך, העניקו לראש הממשלה לכבוד חודש אלול שופר מהודר ומוכסף בקופסת זכוכית מהודרת. הם אמרו לו כי בתורה נאמר כי מנהיג צריך שופר כדי להזעיק את העם בזמן מלחמה, להנהיג אותו ולהוביל אותו. שרון הודה להם ואיחל כי הם וכל מתנדביהם יהיו חסרי תעסוקה" (חדשות בקהילה, ט"ז אב תשס"ג)
 
קראתי ששרון כעס על פורז

בעניין ההוראה של פורז לעובדים לבוא לעבודה בתשעה באב למרות שמדובר בעובדים דתיים שנמצאים בצום. קראתי ששרון אמר לפורז שיפסיק עם ההתנהגות האנטי דתית של בכל הצהרה והצהרה ואמר לו שהוא גם דיבר עם לפיד על זה. מה קרה לשרון? התחיל לפשפש במעשיו לקראת הימים הנוראיים?
 
אריאלה

לדעתך תמיד היתה לו זיקה לדת אני זוכרת עוד באותי ילדה הוא היה בא אל הורי הביתה ולומד אם אבי דברי תורה ,למרות שכיום הם רחוקים אחד מהשני, הם עדין בקשר שרון אצל הורי כמו בן בית
 
שרון הכניס את הצרה הזאת ששמה שינוי

לממשלה. שרון הכניס את שונאי הדת שכל פעולה שלהם הם מחפשים איך הם יכולים "להכניס" לחרדים - ובראשם שר הפנים פורז - לממשלה. בזכות שרון הם יכולים לבצע את זממם. אם לשרון יש זיקה לדת הוא מביע אותה בצורה מאוד מוזרה...
 
אריאלה

ניצוץ יש לו אבל לפעמים הדברים ניראים ונעשים אחרת,אולי אני קיצונית בדעתי אבל עם ה" לא רצה שכך היה לא היה גורם לסגנים מסביב שרון לבגוד כך בדתיים אני מאמינה שהכול משמיים,אז גם זה
 

minzly

New member
בגידה?

העם נתן את קולו ושינוי נבחרה להיות המפלגה השלישית בגודלה. מדבריו של שרון ניתן ללמוד כי הוא העדיף את שינוי בממשלה, משום שבתקופה כלכלית קשה, ש"ס עולה לו גם בכסף וגם בעצבים מיותרים, כפי שקרה לפני הבחירות כשפיטר רה"מ את שרי ש"ס. הוא ידע שלא יכול היה לבצע קיצוצים בתקציבים המוקצבים לחרדים עם ש"ס ויהדות התורה בממשלה, ולכן בחר בשינוי, המפלגה השלישית הגדולה אחרי העבודה. עם זאת, כפי שלא הסכים לשנאת חינם שנוצרה כשש"ס היו לצידו בממשלה, כך גם לא הסכים כמובן לשנאת חינם שמפיצים שרי שינוי. אם שינוי מתכוונים להשיב את החרדים לעבודה (אף שאינם מתכוונים להשיב את החילונים ללמוד תורה :)), מן הראוי שיעשו זאת באהבה ובשיקול דעת. כל צד מאמין שהשני בוגד בו, וכך לא מגיעים להידברות אמיתית. הכל משמיים, אך זו קלישאה לא פשוטה. שרון לא בגד באמון החרדים, הוא רק הושיב אותם בפינה והציע להם לשפר את דרכיהם לדרכי נועם ולקירוב לבבות, כדי שיחזירו לעצמם ולתורה את האמון של עם ישראל, ויוותרו על העסקנות. הוא כמובן לא אמר להם זאת, כפי שהערבים לא אומרים לנו למה הם שונאים אותנו, ורק אנחנו יכולים לפענח זאת, עם העוצמות שניתנו לנו. מאידך, הוא נתן הזדמנות לאלי ישי לנוח ולהכיר את בתו. אם רק נרצה להתחזק ולהאיר זה את זה בעם ישראל, לבטח נדע למצוא בבטן את העוצמות הבלתי רגילות שקיבלנו מה', ולפעול באהבה (ע"ע אבנים בשבת).
 
הכל משמים, זה נכון

אבל המקל שה' משתמש בו בוחר מרצונו החופשי להיות המקל. הרבה שלוחים יש למקום, ה' יתברך לא צריך את אריק שרון כדי להיות המקל. אריק שרון בחר להיות המקל. אין מה להטיל את האשמה על הסגנים שלו. אריק שרון בחר את הסגנים האלה. אריק שרון בחר להקשיב לסגנים האלה. הידעת שקראתי פעם שמרן אלישיב לא מסכים להיפגש עם אריק שרון. אני לא זוכרת את המילים המדויקות שהרב אלישיב השתמש כשהוא תיאר את שרון אבל זה לא היה מחמיא כלל וכלל. אריק שרון פועל על פי אינטרנסים. הוא מוכן למכור את הדתיים בשביל אינטרנסים. אדם כזה, אם יש לו זיקה או אין לו זיקה זה כלל לא משנה. מה שמשנה אלו המעשים שלו. המעשים שלו מדברים בעד עצמם.
 

sarav55

New member
למה לא לחשוב שה' הכניס את שינוי

והממשלה נעשתה קיצונית ואנטי דתית לעורר אותנו בתשובה כמו הרומאים של פעם (ממשלת המינים) חזון אחרית הימים כדי שהדתיים סוף סוף יתעוררו ויבינו שאין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים?
 
נכון, את צודקת.

אבל זה לא סותר את מה שאני אומרת. ה' יתברך רוצה שנחזור בתשובה. לשם כך הוא משתמש במקל. אבל... המקל בחר להיות מקל מרצונו החופשי בדיוק כמו שפרעה בחר מרצונו החופשי לשעבד את עם ישראל וה' יתברך העניש אותו.
 

sarav55

New member
אריאלה יקרה

המקל הזה הוא טומי לפיד הרומאי והמתייוון הראשון וממשלת עוכרי ישראל נראה לי דוקא הפיגוע הקשה דוקא בירושלים את מבינה שסגרו 32 מקוואות בעיר דתית כזו וקדושה כזו אבל לא מצדיק פעולה כזו אכזרית (דרך אגב ראש עיר חרדי שהם בחרו בו כמצות הרבנים) ה' מדבר איתנו כבר בצורה שונה שנבין אבל מה חטאו תינוקות של בית רבן ילדים צדיקים שמתו על קידוש ה' מי אני שאשפוט מה קרה ולמה הגיע לנו הצרה הזו
 
הבעת דעה

אריאלה, גם אני קראתי כמוך את דברי רה"מ לשר אברהם פורז על ההתנהגות האנטי דתית של פורז בקשר לעובדים הדתיים של משרד הפנים שבראשו פורז עומד. לדעתי, ההערה של ראש הממשלה הייתה הפעם במקום, כי לא ייתכן ששר בממשלת ישראל יזלזל באחד מעקרונות היסוד של מדינתנו, העובדה שאנחנו מדינה יהודית, [בהערת ביניים אוסיף שלא חדשה לי העובדה ששרי "שינוי" נוטים לזלזל ברגל גסה בכל מה שיש בו אלמנט של יהדות, ולדעתי זה דבר גרוע ביותר]. לדעתי, שרון לא התחיל לפשפש במעשיו לקראת הימים הנוראיים, אלא יותר מזה, הוא לא יכול היה לשתוק יותר לנוכח התנהגותו הגרועה של שר הפנים, ו"העמיד" אותו במקום ע"י ההערה החשובה שלו. יש גבול למה שאדם יכול לסבול, ורה"מ הראה לפורז שגם אצלו קיים הכלל הזה שיש גבול למה שאדם יכול לספוג, [במקרה הזה, הוראה חסרת תקדים בחריפותה לציבור הדתי]. זה ההסבר שלי למה שקרה עם שרי "שינוי", ליאת.
 
את צודק - אבל איפוא הוא היה קודם?

למה הוא נתן לשרים של שינוי להשתולל עד עכשיו ולא עצר אותם? למה הוא נותן לשר פורז לתת אזרחות לכל מיני גויים אבל להקשות את מתן האזרחות על אנשים שבאמת רוצים להיות יהודים? הידעת שגילו את חצי שבט המנשה בהודו. הם רוצים להעלות לארץ. העלו כבר חלק מהם והם גרים באיזה התיישבות ששכחתי את שמה. הם - מרצונם החופשי - גויירו לחומרא ומקיימים מצוות קלה כבחמורה. הם שמרו מצוות עוד לפני הגיור שלהם מרצונם החופשי. השר פורז עצר את המשך העלייה שלהם לארץ. השר פורז עצר את המשך עלייתם לארץ של אנשים שרוצים לחיות בארץ חיי תורה ומצוות. איפוא אריק שרון? למה אריק שרון לא התערב אז?
 
אריאלה יקרה

לצערי, אין לי תשובות לשאלותייך הקשות והמוצדקות, אבל עדיף שרה"מ "התעורר" רק עכשיו, ולא מאוחר יותר כששרי שינוי היו מצליחים חלילה לבצע את השינויים שהם כל-כך רוצים לבצע. תודה לך על השלמת ה"חור" בהשכלה. כל הכבוד לשבט חצי המנשה המתעקשים לשמור על תורתנו הקדושה על כל חוקיה. ליאת.
 
שני דברים:

בתורה כתוב: "ותקעתם בחצֹצרות" ולא בשופר. אה, ולא מנהיג העם. ועוד, בקשר למה שהבולדוג אמר להם: תמיד שִעֲשַע אותי הסיום של מודעות האבל מטעם זק"א: "ובהמשך עבודת הקֹדש ננֻחם". אולי אם הייתי בחור יותר רציני זה היה מקומם אותי. לא יודע.
 
תקראי שוב את המלים:

"בהמשך עבודת הקֹּדש ננֻחם", שהפֵּרוש הוא: יהיו, בעזהשי"ת, עוד פיגועים, ואז תהיה לנו (זק"א) עוד עבודה, ואז נֵרָגע. לא מענין להסביר בדיחות.
 

blablash

New member
כל הכבוד למשי זהב!

ב"ה שהחליף את המנהיגים שלו, מת"ח לאריק שרון...
 
למעלה