על עצת אחיתופל וההקשר ל"אני לוזר?

על עצת אחיתופל וההקשר ל"אני לוזר?

המלך דוד מעדיף את בנו הצעיר שלמה, על פני בנו הבכור אבשלום. בעצתו של אחיתופל מורד אבשלום באביו. המלך דוד מצווה על שריו לא לפגוע באבשלום ולרחם עליו. אבל יואב שר הצבא מחליט להרוג את אבשלום על אף מצוות המלך. וכאשר נתפס אבשלום בשערותיו בעץ האלה, והוא חסר אונים, בא יואב והורג את אבשלום, משליך את גופתו לבור שביער,ומציב מעליו גל אבנים, לאות קלון לבן שמרד באביו, וזאת בניגוד למצבה שהקים לעצמו אבשלום בנחל קידרון. אחיתופל יועץ המלך דוד היה סבה של בת-שבע (אביו של אליעם אבי בת-שבע - שמואל ב' - כ"ג, ל"ד). יתכן שרצה לנקום במלך, וזהו כנראה שורש הרעיון לעצתו לאבשלום למרוד באביו. מהסיפור הזה נולד הביטוי "עצת אחיתופל", שמשמעותו: עצה רעה של מי שמתחזה לידיד, אך כוונתו היא דווקא להכשיל את מקבל העצה. במקרה הזה דווקא, התכוון אחיתופל לתת עצה טובה, אך נכשל. ולעינייננו: הבוקר מיהרו רבים מאנשי הפוליטיקה שלנו לברך את עמיר פרץ על נצחונו, כולל יריבו פואד בן-אליעזר. שמעון פרס שומר על זכות השתיקה. בחדשות הבוקר נאמר ששמעון פרס מאד רוצה להתקשר לעמיר פרץ ולברך אותו, אבח יועציו מונעים זאת ממנו, בטענה שהם הגישו עירעור על כשרות הבחירות. האם זו לא עצת אחיתופל? ושלא תבינו אותי לא נכון, אני ממעריציו של שמעון פרס - אדם שתרם רבות לעיצובה של המדינה.
 

אפי 7

New member
מיכה - החלק הראשון של סיפורך

מאוד מעניין - תודה - אולם עד כמה שיודעת אני - כל הקשור לפוליטיקה לא עולה בפורומים - למעט אותם פורומים המיועדים אך ורק לעניין זה. ולדעתי צודק - מאחר ובאם מתחילים נושא פוליטי - הרוחות מתלהטות - כל אחד נותן פרשנות אחרת - ועלול לפגום בחברות. נגיעה קטנה - לגיטימית. אתך הסליחה אפי
 
אפי צודקת, בהחלט מקבל ../images/Emo140.gif

את ההארה (מלשון להאיר). חשבתי את זה לקוריוז, אבל בקריאה שניה, את בהחלט צודקת
 
הוספתי את תגובתי לפני שקראתי מה שאפ

שאפי כתב(ה) אז באמת אתייחס לזה כקוריוז ותו לא.
 
אתה צודק באמת אבל אני נורא מרחמת

עליו. אדם שבהחלט תרם רבות למדינה אדם שמאד איכפת לו וחבל שהוא לא יודע לפרוש בכבוד. הוא בכלל לא היה צריך ללכת לבחירות כעת וחבל שהוא מבזה את עצמו בצורה כזאת. באמת יועציו (שבראשם אהוד ברק) נותנים לו עצות אחיטופל שבהחלט לא מטיבות עמו.
 
פרס תרם המון מהכושר היצירתי שלו מצד

אחד ומצד שני מהכושר הפרגמטי והדיפלומטי, לדעתי הוא פוליטיקאי מבריק ורב כישרונות, שטובת המדינה תמיד עמדה לנגד עיניו, לדעתי העם לא העריך מספיק את תכונותיו הגבוהות והחשובות, ולא איפשרו לו לעשות את המלאכה שהוא כה טוב בה, תמיד הפסיקו אותו באמצע התנופה, באמצע תהליך,וחבל
 
איך אמר עליו חבר טוב שלי

רובצת עליו קללת ה"לוזר", וזה ממש לא מגיע לו. אתמול בתכניתו של גבי גזית "הכל דיבורים", הוא מנה את כל נסיונותיו של פרס להבחר לתפקידים השונים, והתוצאה היתה 10:3, כלומר 10 כשלונות מול 3 הצלחות, היום זה כבר עלה ל- 11, ובאמת חבל לי עליו. הוא כישרון מבוזבז. את בהחלט צודקת נירה, הבן אדם צריך לדעת מתי לפרוש גם אם הוא בכושר מדהים לגילו המופלג - הלואי על כל אחד מאיתנו. והערה לסיום: אני מקווה שאף אחד לא יראה בדיון הקצרצר על פרס דיון פוליטי - ממש לא! אלא רק החלפת דעות על האיש ופעלו, ויש לו קבלות.
 

p a l o m a

New member
מיכה, איזה כשרון מבוזבז?? ../images/Emo140.gif

הבן אדם מצליח בכל תחום שהוא נוגע ונגע בו.. הגיע להיות ראש ממשלה.. בעל דעה אצל שועי עולם.. אז איפה הכשרון המבוזבז? לא מבוזבז בכלל. מה שכן מוזר מאד הוא כשיש לבחור הוא מגיע תמיד להיות מספר שתיים זה באמת לא מובן. אבל חייו מלאי תוכן ועשייה שיכלו להתחלק בה 10 אנשים אחרים..
 
פלומה, לזה בדיוק אני מכוון

אדם מוערך בקנה מידה עולמי, חיים מלאי תוכן ועשייה כדבריך, אז למה הוא תמיד מס' 2? למה לא 1? זה הכשרון המבוזבז
 

מנורה

New member
לדעתי לא ירד מספיק לעם וברגע האמת

שילם את המחיר. ומי לא ברך את המנצח
 

deebeebee

New member
לוזר הוא אדם שמבזבז את חייו בבטלה

פרס לא ביזבז חייו בבטלה וגם היום, בגיל שבו אנשים מבלים את זמנם על ספסל בגן או, לא עלינו ולא עליו, בקופת-חולים, פרס ממשיך בפעילות ענפה. לקרוא לאיש כזה לוזר רק משום שלא הצליח לקבל קולות של מאכרים למיניהם הוא לא נכון ומעליב.
 
למעלה