על שותפים וחיות אחרות

kiticat

New member
על שותפים וחיות אחרות

על שותפים וחיות אחרות. יש הרבה קסם בלחיות עם שותף. במיוחד עם זו חברה קרובה שלך, או חבר קרוב שלך. זה חוסך בהוצאות כמו חשבונות ומותריות שקשורות בדיור, וזה מאפשר לכם צוהר לחיי חברה. אבל! קחו בחשבון, את עניין הפרטיות. את עניין תחומי העניין. ניקיון שזה לפעמים בעיה רצינית בין שותף שזה עקרוני לגביו ושותף שזה לא מזיז לו. בישול לדוג! וכל מיני דברים אחרים כמו הוצאות על אוכל וכדו'. עדיף למצוא שותף דומה לך ברעיונות. או לפחות לקבוע כללים לגבי דברים שונים. כמו שאם מביאים אנשים לדירה, אז רק בחדר של אותו אדם, או רק מספר מסויים, או אפילו רק שעות מסויימות! על תחליטו שאתם מעוניינים לחיות עם אדם שאתם מכירים תקופה קצרה יחסית ותחתמו על חוזה מחייב ל6 חודשים לדוג'. כי אם אתם לא מסתדרים תגלו זאת כבר אחרי חצי חודש, ואז נותרו לכם עוד 5 וחצי חודשים!
 

Chihuahua

New member
חברה מתוך ניסיון לבדוק טוב טוב את

מי אתם מכניסים לבית כשותף או כשותפה, לצערי יש לי ניסיון מר בשותפים כבר 3 שנים, לדוגמה: שותף שתמיד אחרי שיוצא מהמקלחת יש טון שיער מגעיל באמבטיה, וכמה שתתחנן שישתוף את האמבטיה אחרי השימוש אין על מה לדבר. שותף שביום בהיר אתה רועה אותו בבגדי היציאה שלך סתם ככה, והוא לא מבין על מה אתה מדבר בכלל. שותף שלהפתעתך אתה תופס אותו מז***ן עם גבר בסלון, כשאני מביא את החברה שלי שהיכרתי בדיוק לפני שבוע. שותף שאף פעם לא משתתף בהוצאות של הקניות בזמן (אני צריך להתחנן כל הזמן מחדש) ואז הבנאדם פשוט מחסל את כל האוכל במקרר. שותף שגונב לך את החיבור לאינטרנט ללא אישור, שם לו מפצל וכשאתה לא בבית הוא גולש על חשבונך. שותף שחברה שלו מתקשרת אלי ביום בהיר שהשותף שלי אנס אותה. שותף שעוזב את הדירה ללא התרעה מוקדמת ועכשיו לך תשלם את השכר דירה גם עליו. יש לציין שכל הנ"ל קרו לי בתוך שלוש שנים. בארבע דירות. המסקנה שלי? אני גר בדירת חדר ל-ב-ד ללא שותפים ולא נעליים. מקווה שעזרתי לכם. ומזל טוב על פתחיחת הפורום!
 

marysia

New member
אבל אתה לא יכול להכליל

אין מה לעשות דברים קוראים ומנסים לפתור כמעט תמיד אפשר למצוא פתרון. אני לא אומרת שכל מה שקרה בסדר וצריך להמשיך ולנסות לבחור יותר טוב שותפים. אני כאשר בחרתי שותף זה לקח זמן ולא הבן אדם הראשון שהסכים אני הסכמתי.
 

Chihuahua

New member
ראית איזהשהו הכללה?

שימי לב מה כתבתי בשורת הנושא. רק סיפרתי מה קרה לי, ולצערי בינתיים רק היה לי מזל רע בבחירת השותפים, ואני גם מתכנן בקרוב לחזור לגור עם שותפים כי אין מה לעשות, לבד זה נורא יקר.
 

goldy

New member
בדיוק על זה אני מדבר../images/Emo70.gif

הכי בטוח לגור לבד, אבל גם הכי יקר. על כך נאמר: "זול עולה ביוקר". תגיד; 'נעלמו' לך דברים, או שזה הדבר היחיד שלא היו איתו בעיות? מנסיוני: קבץ את השערות לערמה ושים אצלו בחדר. אל תודה שזה אתה ואם מישהוא ינסה לסחוט אותך תגיד שזה גם לטובתו. כדי למנוע העלמויות, חובה לשלם מראש כל אחד את החלק שלו. בקשר לשני הגברים בסלון: להזדיין זה טיבעי, חוץ מזה שלא כולם סטרייטים. תחסכו המון! אל תהיו פרסים, אבל מצד שני אתם לא יכולים לדעת מתי תרצו לעבור לדירה משלכם, באופן קבוע (לא שכירות). מניסיון של אחרים: תמיד יש הרגשה שהשותף השני אוכל יותר מדיי. לכן יש צורך שלכל אחד יהיה מדף משלו, ולקוות שלא יגעו במדף שלך.
 

שירלי 111

New member
מסכן...../images/Emo5.gif../images/Emo42.gif

אם מה שאתה מתאר נכון אולי באמת עדיף שלא תתחייב לשותף...
 

Chihuahua

New member
אם לא הייתי מספיק ברור לפני זה

אני אפרט: אין לי שום דבר נגד הומואים (במקרה הנ"ל הוא היה דו-מיני, ולא היתה לי שום בעייה לגור איתו באותה דירה), להזדיין זה הדבר הכי טבעי שיש, אבל אחרי שהוא הבטיח לי שהוא מביא גברים הביתה בתנאי שהוא מודיע לי מראש, כדי שלא יהיו פדיחות, (מה לעשות לא כל העולם מסתכל על הומאים כשווים בין כולם), ולא היה לי נעים מהחברה שלי שבקושי התחלנו לצאת, וזה היה הפעם הראשונה שהיא היגיעה אלי הביתה. עכשיו לגבי האוכל: אני כמעט אף פעם לא אכלתי בבית כי יצאתי כל הזמן למסעדות ואכלתי הרבה ג'אנק פוד כמו מקדונלדס באיזור העבודה שלי, אבל כשרציתי לאכול קורנפלקס הקופסה תמיד התרוקן אחרי יום כנ"ל החלב, וכל דבר שהיה אפשר לאכול. קמצן זה הדבר האחרון שאפשר להגיד עלי, יעידו החברים שלי מי משלם רוב הזמן כשיוצאים לבלות, מסעדות, סבבי שתיה, מה לא.
 

sababaman

New member
להתחלק באוכל

זה אף פעם לא רעיון טוב (חוץ מירקות וחלב ודברים בסיסיים כאלה שזה בסדר)
 

kiticat

New member
מה אם

ממש מסתדרים עם השותף, ועושים הסכם שנגיד 4 ערבים יש ארוחות מבושלות? 2 לילות אתה, 2 לילות השותף. כשכבר היו לי תיכנונים לעבור לדירה עם שותף שהוא ידיד רחוק שלי כרגע, אמרתי לו שאני מתכוונת לבשל. הוא רק צריך לאכול. הוא אמר שאם אני אבשל, הוא יקח על עצמו חלק מהוצאות האוכל- כלומר, אני אשלם 30% והוא 70%. יש גם היגיון בלבשל משהו ולהקפיא. הקפאה זה דבר נהדר בשביל חיסכון באוכל!!! אז מכינים ארוחת ערב ל5-6 אנשים. ומקפיאים את כל השאריות בקופסאות פלסטיק קטנות שתמיד אפשר להפשיר. שניצל אפשר להפשיר. קציצות. רוב סוגי הבשר. קוסקוס ואורז (למרות שזה לוקח כמה דקות קצרות להכין בכל מקרה).
 

דהאנית

New member
זה ממש יכול להיות סבבה

אני מכירה את זה מדירת השרות, אני הייתי מבשלת הרבה בהתחלה ואז באו כמה נצלניות ובסוף נתקעתי עם הכלים והסירים והם עם האוכל. כיף שיש מישהו להתחלק איתו ככה בכיף, אני למשל מאוד מתחשבת בצרכים של השני, וחשוב לי לא להיות מנוצלת אלא שהשותפה, בוא נאמר, תתחשב גם היא. רק שלא יהיה באופן מעיק.
 

kiticat

New member
אני לא יודעת מה עם אחרים

אבל לפחות אצלי חשוב לפנק. אולי לאחרים זה נראה שאני נותנת לדרוך עליי, אבל אחרי בישול, אם אני לא רעבה, ולא לחוצה בזמן- לשטוף כלים, מרגיע אותי. חוץ מזה שאני לא סומכת על אחרים...... התנאי היחיד הוא שלא נוטשים אותי לעמוד לבד במטבח. לא, לא צריך לשטוף. או לנקות. רק תדברו איתי. תארחו לי חברה
 

דהאנית

New member
התחשבות והכיף שבלתת

אני ממש מרגישה כמוך. כיף לבשל לכולם.. אבל בשלב מסויים- כשהפחים גדושים והרצפה מלוכלכת את קולטת שהאחרים (האחרות-אצלי) לא עושים כלום . ואם היום אין לי כח לשטוף? אח"כ שומרים דברים בפנים, ובשקט (או בקול) יש חשבונות אחד עם השני ואז זה כבר לא בכיף. הכי נחמד כשאתה יודע שהשני גם הולך קראתך וגם לו אכפת מאיך שהדירה נראית.
 

kiticat

New member
מבחינתי

אני אבשל ואנקה את המטבח ואת החלק הציבורי של הבית. כל אחד אחראי על החלק שלו ומהשותף, הדבר היחיד שאני אשמח אם ייקח על עצמו- יהיה להשקיע שעה-שעתיים בשירותים פעם בשבוע. ככה אני אדע שאני לא מנוצלת, כי השירותים זה הדבר שאני הכי סולדת ממנו. אני אוהבת להתנהג ככה. לעשות את הקניות לבשל. לנקות. ככה אני גם יודעת שזה נעשה כמו שאני אוהבת... אני טיפה פרופקצניסטית בזה.
 

zvikel

New member
יאללה

בת כמה אמרת שאת? אני עובר לגור איתך עכשיו יש מצב לאותו הסידור גם בניקיונות??
 

kiticat

New member
כשהבן האדם המדובר

הוא בן אדם שאיתי כי הוא רוצה לאיתי- אין לי בעיה. אבל כשהוא איתי כי הוא מעוניין לנצל את האופי שלי.... זה כבר עניין אחר.
 

marysia

New member
אני לא מסכימה בכלל

אני גרה עם שותף ואנחנו מחלקים בכל האוכל וזה מאוד נוח ככה מקלקל פחות אוכל . וגם אם אני מבשלת אז זה לא משנה לבשל לאחד או לשנים כך שזה מאוד נוח וגם לי וגם לו. אבל תלוי איזה שותפים...
 

Shoooo

New member
אוי

זה קצת מצחיק כשחושבים עלזה, זה נשמע כאילו זה לקוח מתוך סרט. אבל בלי קשר, דיברתי על שותפים לפני כמה ימים עם כמה חברים שלי ורובנו הסכמנו שעדיף שותף שלא חברים שלו ולא מכירים אותו טוב טוב טוב לפני (לא החבר הכי טוב לדוגמא), ואז אנשים לא נמצאים אחד בתחת של השני ועולים אחד לשני על העצבים
 

Chihuahua

New member
בינתיים לא

כנראה שטעיתי בבחירת השותפים, חלקם "היו" חברים טובים, והיום הם כבר לא! וכנראה חוסר מזל שלי לבינתיים. וזה לא מכליל לכל השותפים שהיו לי או על שותפים בכלל!
 
למעלה