ענייני צבא- "מבחנים מתקדמים בערבית"

LightbuIb sun

New member
ענייני צבא- "מבחנים מתקדמים בערבית"

אהלן! אני נעם ואני תלמיד 5 יח"ל ערבית , אני בכיתה י"ב. אני בהליכי מיון למסלול הערבית של מודיעין- ואני כבר הייתי ב: 1. מבחני התאמה בבית אליהו <כולל מבחנים בערבית כמובן> (אותם עברתי בהצלחה) 2. ריאיון אישי בבית השיריון (אותו גם עברתי בהצלחה) לפי האתר של איתור חמ"ן - השלב הבא בתהליך המיון הוא תחקיר בטחוני- אך היום קיבלתי זימון ל"מבחנים מתקדמים בערבית" אשר לא שמעתי עליהם מאף אחד. בזימון נכתב כי עליי להביא עימי מילון ערבי-עברי. מישהו יודע מה אלו "מבחנים מתקדמים בערבית", מה רמת הקושי שלהם, על מה עליי להתכונן, וכו' ? תודה רבה, נעם.
 

pilpelmemule

New member
גמאני קיבלתי לזה

תקרא פה את מה שדללה כתבה יום נעים..
 

LightbuIb sun

New member
תודה../images/Emo26.gif

ראשית תודה רבה.. שנית- "דללה" כתבה לך שאין מה לדאוג מכיוון ש "זהו לא שלב פוסל". זה אומר שאפילו אם ילך לי על הפנים- זה לא יפסול לי מועמדות ?
 

pilpelmemule

New member
חח יאללה../images/Emo6.gif ואני סתיו למי שלא יודע../images/Emo13.gif

אני חושבת שאני אהיה עם חולצה כחולה וצעיף לבן אבל זה עוד לא סגור בכל מקרה באופן כללי יש לי שיער חום ארוך
 

amirbk1

New member
תשובה לשאלה

אהלן, בתור יוצא חמ'ן ששירת בתפקיד ערביסטי מסווג, אני אענה לכולם: בחיל המודיעין יש מספר תפקידים העוסקים בשפה הערבית (שהאינטרנט הוא לא המקום לפרט עליהם). מטרת המיונים והמבחנים השונים היא לא רק לנפות מועמדים לא מתאימים, אלא גם לקבוע בין היתר על פי רמת הערבית של המועמד מהו המסלול הערביסטי אליו הוא יישלח, כאשר יש תפקידים שמצריכים רמה גבוהה יותר מתפקידים אחרים, ומטרת המבחנים המתקדמים היא לקבוע לאילו מהמסלולים המועמד מתאים. במילים פשוטות, אחרי השלב הראשוני של סינון מועמדים מתבצע השלב המתקדם של מיון מועמדים. והדרך הכי טובה להתכונן למבחנים אלו היא כמובן לחזור על החומר הבית ספרי, אבל יותר חשוב מכך - פשוט לקרוא קטעים בערבית ולתרגמם. זוהי הדרך המומלצת לשפר את הכישורים בשפה הזו. אני ממליץ לכם להיכנס לאתרי חדשות שונים בערבית ולנסות להתמודד עם כתבות משם (נסו למשל את http://www.alhayat.com/)
 

Walk On Water

New member
אז... איך היה? :)

הספקתי לתרגם רק 2 ידיעות, וגם הן לא היו משהו.. ובקיצור, באסה!
 

pilpelmemule

New member
עשיתי שתיים וחצי

נראה לי את הראשונה עשיתי ממש טוב.. השניה קצת פחות והחצי ההוא נראה לי לא משהו חחח בכל אופן זה גם ככה לא שלב פוסל וכמו שהם אמרו זה רק עוזר למיין אותנו לדעתי עשיתי מה שאני יודעת ויהיה טוב!
((ד"א לנעם: אני סתיו זאת שפגשת!!))
 
למעלה