עסקאות נופלות לי בשלב שהטיוטה מוכנה ונשאר רק לחתום

עסקאות נופלות לי בשלב שהטיוטה מוכנה ונשאר רק לחתום

על החוזה. אני מתווכת דירות וכל הזמן העסקאות נופלות לי בשלב שאחרי שהטיוטת חוזה מוכנה ואז אני לא מרוויחה כלום. האם אני אשמה? או שזה משהו שקורה לכל המתווכים?
 
מכל מיני סיבות: הקונה מצא דירה אחרת יותר זולה, המוכרת מכרה

לשכנה שלה בסוף שהציעה מחיר יותר גבוה, המוכר מכר לקרוב משפחה, הקונה ראה שאין עדיין אישור סופי לתכנית התמא ויקח זמן עד שההיתר יהיה מוכן והוא התחרט, הקונה יום לפני החתימה גילה שמדובר ב9 קומות ולא ב4 קומות, המוכר לא רצה למכור פתאום. כל מיני דברים הזויים. האם אני אשמה? האם לא הייתי אגרסיבית מספיק כדי שיחתמו מהר ? יכול להיות שבגלל שהעסקאות נמשכו זמן בגלל זה הם נפלו למרות שהטיוטת חוזה הייתה מוכנה והכל היה מוכן אז למה זה נפל? יש לי צד בנפילות האלה?
 

aeonf

New member
דעתי

קודם כל יש דברים שאינם בשליטתך, אם אדם מתחרט ובאמת אינו רוצה למכור אז אין הרבה שאת יכולה לעשות למעט אולי לנסות לשכנע אותו שהוא קיבלת מחיר טוב ושזה זמן טוב למכור וכו'
מתווך טוב עושה הרבה יותר מאשר מפגיש קונה פוטנציאלי ומוכר (או ההפך), מתווך טוב אמור לדעת גם לפשר, לנסות לגרום לצדדים להגיע לעמק השווה ואולי למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שצצות:
שכנה שלה בסוף שהציעה מחיר יותר גבוה: אפשר לנסות לשכנע את הקונה שלך שישווה מחיר ושהדירה שווה את זה, אפשר גם להוסיף אולי פינוי ארוך ותשלום מהיר יותר.
&nbsp
הקונה ראה שאין עדיין אישור סופי לתכנית התמא ויקח זמן עד שההיתר יהיה מוכן והוא התחרט: אפשר לבדוק בעצמך תוך כמה זמן ההיתר יהיה מוכן מול היזם, לנסות לשכנע את המוכר שזה יקח פחות זמן ממה שהוא חושב ושזה דיל טוב מאד למרות ההמתנה כי ההשבחה תהיה שלו.
&nbsp
הקונה יום לפני החתימה גילה שמדובר ב9 קומות ולא ב4 קומות: נשמע לי קצת הזוי, הקונה לא ידע כמה קומות יש בבניין?
&nbsp
אגרסיביות מנסיוני לא רק שלא עוזרת אלא יוצרת את האפקט ההפוך, אומנות הדיבור והפישור בדרך כלל יעילים יותר.
&nbsp
 
למעלה