עצרת - ההשמדה בצפון קוריאה

דרור

New member
עצרת - ההשמדה בצפון קוריאה

הנדון: עצרת מחאה במלאות שנה לפרסום העדויות על ההשמדה בצפון קוריאה אנא רשמו לפניכם: ביום שלישי, ה- 1 בפברואר 2005 (עוד כשבועיים), במלאות שנה לפרסום העדויות בכלי התקשורת אודות השמדת אסירים פוליטיים ובני משפחותיהם בתאי גזים, נערוך עצרת מחאה וטקס הדלקת נרות לזכרם של אלפי הנרצחים - גברים נשים וטף שנכלאו במחנות המאסר ועבודת הכפייה הפזורים ברחבי צפון קוריאה. העצרת תתקיים בירושלים מול משרד החוץ (דרכי גישה ומפה: http://www.mfa.gov.il/MFAHeb/General+info/About+us/mfa) והיא תחל בשעה 16:00. בעצרת נקרא למשרד החוץ לשבור את שתיקתו המבישה לנוכח העדויות על השמדה בצפון קוריאה. בעצרת יוקרנו על גבי מסך, בין השאר, קטעים מתוך סרטה של אולנקה פרנקל, כתבת ה- BBC אשר חשפה לראשונה את העדויות אודות ההשמדה בגז, ותוצג גם מצגת תמונות בנושא. בשעה 17:00, עם סיום העצרת, נערוך טקס במסגרתו נדליק אלפי נרות לזכר אלפי הנרצחים בתאי הגזים, בירי, בהרעלה ובעינויים במחנות המאסר הצפון קוריאנים. האירוע מתואם ומאושר ע"י המשטרה וכוחות הביטחון. מומלץ להביא: - ביגוד חם. - נרות וגפרורים/מציתים. - גיטרות ותווים לשירים עצובים. (לנגנים שבינכם) - שלטים. (סיסמאות מומלצות: "לעולם לא עוד!" "ישראל יודעת ושותקת!" "אדישות = רשעות" "תאי גזים בצפון קוריאה- ישראל יודעת ושותקת!" "די לשתיקה המבישה!" "תאי גזים - אסור לשתוק!" "הודעת גינוי רשמית - חובתנו מוסרית!") לשאלות ניתן לפנות אלינו בדוא"ל: [email protected] ניתן גם לפנות בטלפון: 8311697 052 (דרור) כל טוב, מצפים לראותכם, הועד הישראלי למען אסירי המחנות בצפון קוריאה
 

lithium1914

New member
אם היו מוציאים להורג בתלייה...

או בכיתת יורים, הייתם מפגינים? יש לכם בכלל עדויות לשיטת הרצח הזו? אני זוכר רק מדען נירוטי דפקטור שדיבר על כך, לא שמעתי על עדויות חוץ ממנו. אני באמת מעוניין, ולא סתם מציק, אם חששת P:
 

lithium1914

New member
הממם

ב"מדען נירוטי דפקטור" התכוונתי למדען צפון-קוריאני שהיה כביכול עד למעשים האלה וברח מצפון-קוריאה למערב.
 

jewjew1

New member
המקום הלא נכון להפגנה

ההפגנה צריכה להיות מול שגרירות סין. דרום קוריאה שרואה בתושבי צפון קוריאה אחים וחלק מהעם שלהם מקבלת כל פליט שמצליח לברוח משם, והוא מקבל סל קליטה. לא רבים מצליחים לברוח, הגבול הצפון-דרום בין שתי הקוריאות מלא בחילים ובמוקשים. לעומת, הגבול עם סין שנחשב ליותר פרוץ, ורבים מנסים לברוח דרכו וחיים בסין במערות ובתנאי חרפה ללא כל זכויות. כאשר הם מנסים למצוא מקלט מדיני בשגרירות או בקונסוליה של דרום קוריאה אז השוטרים הסינים מתערבים ומנסים לעצור אותם ולגרש אותם בחזרה לצפון קוריאה. אנשי השגרירות נאבקים עם המשטרה פיזית, ראיתי את זה בטלוויזיה וזה מתרחש כל יום. סין חייבת להפסיק לסייע למדינה הסטליניסטית הזו להתקיים ולנתק איתה כל קשר, ולמסור כל פליט לקונסליה הדרום-קוריאנית כדי שהללו יסייעו לו להשתקם מחדש בדרום קוריאה.
 

דרור

New member
ההפגנה הקודמת הייתה מול שגרירות סין

לפני כחודש וחצי או חודשיים התקיימה הפגנה מול שגרירות סין זה היה יום בינלאומי שב22 מדינות בעולם היו הפגנות מול שגרירות סין חשוב לנו מאוד לעשות את ההפגנה הבאה מול הממשלה בדרישה שתפסיק את השתיקה לנגד המראות הנוראיות הללו.
 

lithium1914

New member
בכל זאת

תוכל להביא עדויות (אינטרנטיות, מראה-מקום לעיתונות, טלוויזיה, משהו) למראות הנוראות(ים)?
 

דרור

New member
www.korea-lo-lishtok.com

יש באתר כל מיני מאמרים ועדויות בנושא [[=
 

סלוניק

New member
ואם הם לא מושמדים בגז, זה משנה לך?

צפון קוריאה היא אחד המקומות המחרידים בעולם גם בלי עניין ההשמדה בגז (שהוא שולי למדי ביחס לשאר הזוועות הצפון קוריאניות).
 

Molly Whuppie

New member
מוסר ופוליטיקה?! ממשל וזכויות אדם?

אני חושבת שצריך לתהות איפה הגבול בין מוסר ופוליטיקה. לא צריך להיסחף למקיאווליזם, אבל אנחנו רואים שלהאשים ממשלות בפשעים מוסריים לא עובד כיום. משטרים תמיד נקטו בטרור זה או אחר, אבל הגישה הצדקנית התחילה רק עם מלחמת העולם השנייה ולא נמשכה יותר מדי. אמנם ג'וניור מנצל שרידים רפובליקניים רגשניים להצדקת המלחמות המופרכות שלו בעולם אבל זו לא ממש דוגמא ל"כלב השמירה של הדמוקרטיה" או מגן האנושות או איך שהם לא קראו לעצמם. כמובן שהייתי מאד שמחה לראות סנקציות ופעולות קשות בסודאן, בסרביה/יוגוסלביה/בוסניה, באיראן, בערב הסעודית, בסין, בצפון קוריאה, ישראל וכו. אבל זה לא קורה. לקלינטון לקח המון זמן להתערב במלחמה, האו"ם מנוון ולא מגיב בכלל כבר שנים ועל האיחוד אין על מה לדבר. האם אתם עדיין מאמינים שיש צורך בהפעלת לחץ מדיני במקרים של הפרות זכויות אדם? או אולי שימוש בתאגידים ובכוחם הכלכלי (נוסח המתקפה הציבורית נגד נייקי ב-1996 שבהחלט עזרה, למרות שזה עדיין לעג לרש). או אולי יש צורך בפוליטיקה אחרת? לחץ מסוג אחר? איפה הרוב הדומם? המודעות לזכויות אדם בעולם מעולם לא הייתה גדולה יותר בהיסטוריה האנושית, ומנגד, ההפרות לא מפסיקות. אני אומרת זאת במיוחד לאור העובדה שלדעתי זה רק יחמיר, במישור המדיני, כאשר הפונדמנטליזם יתחזק, הטרור העולמי יגבר ויהיה צורך במדיניות "ביטחון" נוקשה יותר (כבר שמענו על התוכנית של הCIA למעצר מנהלי for life). אין מה לסמוך על מדינות וממשלות שיפעלו בהתאם לאינטרסים של האזרחים. נדמה שכל מה שהן עושות לאחרונה זה ההיפך, לדאוג למירוצי חימוש בתואנות ביטחוניות קלושות (נו, יפציצו אותנו, נפציץ אותם, הם יפציצו אותנו, נפציץ אותם. בסוף הכל יהיה רדיואקטיבי כל כך שלא יהיה מי שיפנה את הגופות שלנו). שלא לדבר על לדאוג לרווחה, ביטחון, בריאות, חינוך ושאר "מונחים תיאורטיים".
 

סלוניק

New member
../images/Emo45.gif

אני חושב שההתייחסות להשמדה בקוריאה באמצעות תאי גזים, בניגוד לזו שבקונגו או סודאן (למשל) מדגימה היטב עד כמה צרובה השואה בתודעה היהודית-ישראלית.
 

negev 10

New member
כן, כן וכן

ברור, למה אתה חושב שמוחאים, בגלל שגם הנאצים השתמשו בזה? חוץ מזה שהנאצים גם תלו וירו, השמדת עם, או כל השמדה המונית שכזו ראוי שתופסק.
 

lithium1914

New member
בכל מקרה, לא מדובר בהשמדה המונית.

גם אם עושים ניסויים עם גזים רעילים על בני-אדם, וגם אם יש שם מחנות עבודה, וגם אם יש שם רעב המוני, לא מדובר בהשמדה המונית "ישירה". בניסויי גזים מדובר בבודדים, ויתר-על-כן אני תמה אם הן בכלל מתקיימים, במיוחד אחרי שאחד העדים תקע את המשפט "רצינו לבדוק כמה גז דרוש כדי להשמיד את סיאול". לצפון-קוריאה אין שום אינטרס להשמיד את סיאול. חלק אינטגרלי מהמדיניות הרשמית שלהם, לטוב או לרע, היא אנטי-אמריקאיות כתוצאה, בין השאר, מאחראיותם החלקית לפיצול קוריאה. בנוסף לכך, כל המודעות פה לצפון-קוריאה התעוררה אחרי שחוברו הקונספציות "גז", "מוות" ו"צפון-קוריאה", ולא כל סיבה אחרת. האסוציאציה עם הנאצים ותאי-הגז היא הגורם הישיר והיחידי. זה לא מוריד מההצדקה של המאבק, זה רק מוסיף לו מימד סאטירי-סטריאוטיפי מגעיל.
 

lithium1914

New member
תיקון(ים)

שורה שניה, הן=הם בקשר למדיניות האנטי-האמריקאית של צ"ק (או רעד"ק, בעצם, בשמה הרשמי בתרגום לעברית), הכוונה היא למדיניות הקוראת לאיחוד שתי הקוריאות, במקביל למסר האנטי-אימפריאליסטי לכאורה.
 

Molly Whuppie

New member
לא בהכרח...

האם לא מוצדק להשתמש באמצעים אסוציאטיביים על מנת להביא לתגובת נגד? האם המטרה לא מקדשת את האמצעים, עד כמה שהם נראים לך כ"מימד סאטירי-סטריאוטיפי מגעיל"? אולי זה הדבר היחיד שיגרום למישהו כאן במדינה להזיז אצבע. אז מה אם לא מדובר בהשמדה המונית ישירה? האם אתה לא תומך בהוקעה וסנקציות נגד מדינות שמשמידות רק "כמה" בני אדם?
 

lithium1914

New member
לא, לא ולא.

ככלל, אני שולל שלילה מלאה את כל השאלות ששאלת. לא מוצדק להשתמש באסוציאציות מופרכות כדי להביא לתגובה, המטרה בכלל לא מקדשת את האמצעים ואני לא תומך בסנקציות כשיטת פעולה להפלת משטרים. למרות זאת, אני כן מסכים עם כולם שהפלת המשטר בצ"ק היא מטרה חשובה ביותר. מצד שלישי, ולמרות שאני מתעב את הטיעון הזה, יש לתושבי מדינתנו מטרות חשובות יותר ופחות פרובינציאיליות לתעל את האנרגיה שלהם אליהן. אני לא מנסה לעשות דה-לגיטימיזציה לשום מאבק של אף אחד, לעומת-זאת. לא, זה לא מוצדק "להשתמש באמצעים אסוציאטיביים על-מנת להביא תגובת-נגד" -- להזכירך, הטלאי הכתום ממחוזותינו. כמו-כן, המטרה אינה מקדשת את האמצעים. אני בכלל לא יודע איך להתייחס לשאלה הזאת, זה טיעון שכל מהפכן\ריאקציונר אלים משתמש בו. אפשר להשתמש בו למען כל זוועה אפשרית. סנקציות (כלכליות, לפחות) הן כלי של בריונים אימפריאליסטים (כמה שזה נשמע קלישאי) ולא מביאות לשום פיתרון כאשר הן מובאות מול רודנים משוגעים (צ"ק, עיראק, קובה, יש עוד במקרה?), חוץ הרעבת החפים-מפשע.
 

Molly Whuppie

New member
השאלות היו התגרות מכוונת...

לא כל שאלה שאני מציגה משמעה שאני תומכת בתשובת "כן". אבל טוב שענית
למרות שאי אפשר להשוות טיעונים התומכים בעדויות על השמדה בגזים, לפרובוקצית הטלאי הכתום. האם כל שימוש אסוציאטיבי פסול? האם זה לא יפריע לנו לקבל את העובדות, רק בגלל שיש גם אסוציאציה נלווית?
 

lithium1914

New member
אני פוסל אסוציאציות ככלי שכנוע.

אסוציאציות לעולם יהיו כלי דמגוגי. אכן, זה כלי טוב כדי לשכנע טיפשים במהירות, אבל מבחינה רטורית זה פסול לדעתי.
 
למעלה