ערב טוב לכולם. שאלתי היא בנוגע לאגזוז.

ערב טוב לכולם. שאלתי היא בנוגע לאגזוז.

הוחלף לי ,בדיסקברי, הדוד האחורי של המפלט. זהו הדוד החיצוני ביותר ממש ביציאה שקצהו הוא הפתח ממנו נפלטים הגזים. בלית ברירה הורכב לי חלק ששיך לרכבים פרטיים. לשם אומדן נאמר שקוטר המפלט שהורכב לי הוא כשלושה רבעים מקוטר הצינור הקיים המקורי.האם לדעתכם ההצרה הזו אמורה להשפיע באיזו שהיא צורה על אופן עבודת המנוע? אני לא בטוח שהרגשתי במשהו אך.......הפסיכולוגיה עובדת... תודה.
 

NormanD

New member
אני לא מבין במכונאות אבל לדעתי

מישהו תיכנן את האגזוז על כל חלקיו לאפשר פינוי גזים אידיאלי מהמנוע. הוא לקח בחשבון את כל החלקים (פנימיים אחוריים, רחבים וצרים), תוך ידיעה מהו נפח הגזים שצריך לעבור בצנרת באופן שוטף. אם הרכבת חלק שונה (ולא משנה המיקום) , המערכת עובדת אחרת, לא חייב להרגיש בפועל, אבל ברור הוא שפינוי הגזים לא מתבצע כפי שתכנן היצרן (במיוחד בהיצרות הצנרת).
 
אם יש בעיה , אתה אמור להרגיש...

... אותה בנושא צריכת הדלק. כי אם הגזים השרופים לא מפונים באופן אידיאלי (האפשרי) בעת תיכנון הרכב*, תגרם התנגדות ליציאת הגזים השרופים מהצלינדרים, חלקם ישארו בצלינדרים והשריפה (מהלך העבודה) הבא לא יהיה מושלמת. עקוב אחרי צריכת הדלק !( בדר"כ הספק המנוע הוא כל כך גדול כך שקשה להרגיש "ירידה בסחיבה") * בהרבה מטוסי בוכנה אין "אגזוז" ולכן הספק מנוע נתון, גדול ב כ 10 עד 15 אחוז ויותר, מאותו מנוע אבל עם "אגזוז"
 
עדכון....

אכן תאורטית אם קוטר צנור הפליטה צר יותר מהמקורי יווצר לחץ שאמור להקשות על פליטת הגאזים. יכול להקשות על הטורבו והמנוע ויותר משמעותי בסבובי מנוע גבוהים. אני חושב שהרגשתי שינוי בביצועי המנוע וכמובן שחזרתי ותיקנתי את המעוות.
 

NormanD

New member
אם כך, זה לא היה תיאורטי אלא ממשי...../images/Emo8.gif

 
למעלה