ערב טוב

יעל כץ

New member
טחנת רוח - ססי

הצעצוע הזה, ספציפית, למרות הגיל שרשום - אפשר להשתמש בו עוד קודם. למשל, להוציא אותו מתושבת הואקום (החלק שנצמד לשולחן). אפשר לחבר אותו בטבעת ל'אוניברסיטה' - והוא הופך לצעצוע מצוין שאפשר לחבוט בו, לטלטל אותו ולשחק איתו. אפשר לתת לה בגיל 4-5 חודשים לשחק (שוב, ללא הבסיס) בידיים. או להצמיד אותו לרצפה ולתת לה לחבוט בו ביד אחת.
 

יעל כץ

New member
דג נשכנים

הנה דוגמה שאין משמעות לגיל שרשום על האריזה (0+). יכול להתאים מגיל 3-4 חודשים ובהחלט יכול להתאים גם בהמשך.
 

יעל כץ

New member
בובת אלמו

הנה דוגמה לצעצוע שאפשר לחבר בטבעת ולתלות באוניברסיטה. אפשר להניח את הבובה עליה, כשהיא למשל בטרמפולינה, ולראות מה היא תעשה - החל מגיל 3-4 חודשים (לנסות). ואם את רואה שהיא עסוקה עם צעצועים אחרים - לנסות בהמשך.
 

301076

New member
שיניים?

כל אלו של השיניים רלוונטיים רק לענייני שיניים, אן מעבר?
 

יעל כץ

New member
נשכנים לשיניים

כאשר מצננים אותם (במקרר, לא במקפיא), הנוזלים המקוררים נעימים אכן לחניכיים הרגישות. אבל כיוון שבערך מגיל 3-4 חודשים אפשר לראות את התינוקות נהנים מעצם החקירה דרך הפה, ומכיוון שהנשכן נעים לנשיכה גם ללא קשר לשיניים - אין סיבה לא לתת לה, לפחות לנסות.
 

יעל כץ

New member
בבקשה - התייחסות לגיל שכתוב על הצעצועים

ככלל, לא הייתי מתייחסת יותר מדי ברצינות לגיל שרשום על האריזה. לעתים הוא נכון, במקרים רבים - וכפי שתוכלי לראות בעצמך - הוא רחב מאד ולא מדויק. לכן, תפעילי שיקול דעת. במקרים רבים אין הבדל אם כתוב 0+ או 3+ ח'. אבל אם כתוב 6+ חודשים, בדרך מדובר בצעצוע כבד ומורכב יותר מאלה שכתוב עליהם 0+ או 3+. בכל מקרה - תני לה לנסות, ותראי אם היא מצליחה לאחוז בצעצוע.
 

301076

New member
בנוגע להצעות בעניין הזיכוי/ צעצועים נוספים

יש לנו אוניברסיטה, ספר, מובייל, בובת תלייה, קשת מתכווננת לעגלה. אגב הקשת לעגלה, עד איזה גיל נשארת רלוונטית? הצעצועים מעודדי הזחילה(3+4) נשמעים מעניינים. וגם כדור הפלחים. את הפעלולונים שציינת לא הצלחתי למצוא באתר של שילב, אבדוק בחנות. (האם יש משמעות לפעלולונים מעבר לשלל הרעשנים?) מה לגבי השחלת טבעות, האם יש משמעות למתקן אלקטרוני, או שמתקן בסיסי בו מתרכזים בפעולה עצמה מספיק ואולי עדיף? יש המלצות? מה לגבי רכישת דברים נוספים להמשך (פשוט חלק גדול מהרשימה שהצעת נמצא), לא אכפת לי לאגור לחודשים מתקדמים אפילו מעל שנה (אלא אם את יכולה להמליץ מניסיונך שזה מיותר/מוגזם), ואשמח לבצע את הרכישות במבצעים של פסח. למרות שאולי עדיף להרגע קצת.. :) בכל מקרה שוב הרבה תודה
 

יעל כץ

New member
זיכויים

1. קשת מתכווננת - יש שממשיכים להתעניין בה אפילו עד 8-9 חודשים, ויש שמורידים קודם, גם בגלל סוג העגלה. 2. בהחלט יש הבדל בין פעלולונים גדולים יותר, שמיועדים בדר"כ לגיל 6 חודשים ומעלה, ויש בהם מגוון הפעלות שמצריכות שימוש (ולכן תרגול) באצבעות כף היד, הפעלת כוח וכו' - לבין רעשנים קטנים שההפעלה שלהם פשוטה (בדר"כ טלטול). בפעלולונים בדר"כ משחקים בשכיבה, עמידה על ארבע או כמובן בישיבה, בעוד הרעשנים בדר"כ מיועדים למצב של שכיבה על הגב. 3. כן, מגדל טבעות בהחלט רלוונטי, אם כי בסביבות 9 חודשים ומעלה. אלקטרוני או לא? תלוי בצעצוע. ברור שכדאי שיהיו גם צעצועים ללא אלקטרוניקה. 4. כרגע יתכן וחסרים כמה מהצעצועים של טייני לאב בחנויות, אבל הם אמורים להגיע ואולי כבר הגיעו... בזיכויים - כדאי להשתמש, כי יש להם נטייה ללכת לאיבוד...ואם יש לך מקום בבית - לא רואה בעיה בקנייה של כמה צעצועים לחודשים הבאים. צעצועים כמו - אקטיביטי סנטר, כדור פלחים, פילון מוזיקלי וספר פעילות תלת-ממדי - אין סיבה לא לקנות ולנצל את מבצע פסח. הם מתאימים לגיל 5-6 חודשים ומעלה. שמיכת פיקניק של טף - כדאי לקנות כי תוכלי להשתמש בה מחר...
 

301076

New member
יעל המון תודה על ההתייחסות המפורטת

תהייה קטנה פילוסופית ברשותך - האוניברסיטה: מרבית האטרקציות שבה הן למעלה, בובות תלויות, אורות נדלקים וכו' - איך זה עולה בקנה אחד עם ההמלצה להשכיב על הבטן כמה שיותר? ושוב המון תודה על הסבלנות.
 

יעל כץ

New member
אוניברסיטה

אכן, 'האוניברסיטה' פונה בעיקרה לתינוק ששוכב על גבו ומשחק עם הצעצועים - חובט, תופס, חוקר... יש לזה ערך התפתחותי חשוב גם כן. אכן, חשוב לא לשכוח להשכיב את התינוק על הבטן - ובחלק מהאוניברסיטאות יש פעילויות שאמורות למשוך את התינוק להישאר על הבטן. אבל בדר"כ תינוקות מוכנים להיות על הגב ולהעסיק את עצמם במשך זמן ארוך יותר מאשר על הבטן. בכל מקרה, כתבי לי איזה אוניברסיטה יש לך ואנסה לכוון אותך.
 

301076

New member
ענייני גב ובטן

יש לנו את האוניברסיטה (והטרמפולינה) של פישר-פרייס ה-RAIN FOREST. לא ידעתי שגם לשכיבה על הגב ערך התפתחותי, כל הזמן מדגישים את עניין הבטן. אגב כמה זמן על הבטן ליום נחשב טוב? לגבי הטרמפולינה קראתי איפשהו שהיא מזיקה להתפתחות כיוון שמפתחת את שרירי הגב, ולכן בהמשך תהליך ההתפתחות התינוק משתמש בשרירים הלא נכונים (או משהו כזה בערך :) ) ולכן אני מנסה להמעיט את השימוש בה (בכל מקרה התחלתי רק היום). האם יש לה גם יתרונות, לתינוק או שרק להורים? חג-שמח
 

יעל כץ

New member
טרמפולינה וענייני גב ובטן

1. שכיבה על הגב ובטן - מדגישים את עניין הבטן בצדק, כיוון שתינוקות רבים מסרבים או מתקשים להיות על הבטן, ולכן מדגישים את הנושא. בדר"כ הם אוהבים להיות על הגב ולכן לא מדברים על כך. 2. אין עניין של כמה זמן צריך. זה עניין של הדרגתיות. חשוב לעודד לשכב על הבטן אבל לא להפוך את זה למלחמה. 3. אין בעיה עם טרמפולינה. פשוט המצב המועדף הוא להיות במקום שאין מגבלות על התנועה. המקום האופטימלי מבחינה זו היא הרצפה (על משטח כלשהו כמובן) - משם אפשר לאמן את הגוף, לתרגל התהפכות וכו', ובטרמפולינה התינוק מוגבל בתנועה. עיקר היתרונות של הטרמפולינה זה להורים. אבל כשהתינוק נמצא בטרמפולינה הוא מעורב יותר במה שקורה בבית, רואה יותר את האנשים, ההתרחשויות, יש יותר קשר עין איתו. כך שאין כל פסול בתינוק שנמצא לפרקים בטרמפולינה.
 

301076

New member
יעל חן חן לך

בנתיים רכשתי את כדור הפלחים ואת הגליל המוזיקלי. אני שוקלת לרכוש בחודש הבא את הפילון המוזיקלי, מטריד שהוא כ"כ יקר... :)
 

301076

New member
אגב, מה הם פעמוני רוח?

לא מצאתי באתר של שילב. ולמה הם משמשים?
 

יעל כץ

New member
פעמוני רוח

נכון, באתר מופיע רק 'רעשן ארנב' שהוא פעמון רוח יחיד. יש גם שלישיה. אפשר לתלות אותו/אותם, והתינוק מביט, חובט, מקשיב לצליל הנעים מאד שלהם. צעצוע מאד אהוב.
 

301076

New member
על מה תולים?

במיטה יש מובייל (וגם משהו על הדופן), ,בעגלה קשת, ובסלקל בובה נתלית. איפה עוד יש לתלות? (לא שואלת בהקנטה)
 

יעל כץ

New member
פעמוני רוח המשך

א. ממש לא מוכרחים. וגם אני מתכוונת לכך ללא התרסה. ב. בג'ימיני/אוניברסיטה, במקום או לצד הבובה בסל-קל.
 
למעלה