עריכת תיקונים בדירה שלא בעיתוי המתאים לשוכר

edenspace

New member
עריכת תיקונים בדירה שלא בעיתוי המתאים לשוכר

שלום רב ותודה מראש על כל מענה,
אנו שוכרים מזה 6 שנים יחידת דיור. מעלינו גרים בעלי הדירה. הודענו לבעלים שאנו נאלצים לעזוב בעוד חודשיים את הדירה בתאריך 8/8. מאז, אנו מאפשרים להם להראות את הדירה לאנשים.
הבעיה: במהלך החורף התגלתה רטיבות בדירה. כעת, בעלי הדירה מעוניינים בחודש וחצי שנותר לנו לשהות בדירה לחצוב בקיר על מנת לבדוק האם יש בעיה בצינור פנימי בדירה (בסלון שלנו) ובמידה וכן - לתקן את הבעיה לקראת הדיירים החדשים, כאמור בזמן שאנחנו עדיין כאן...
אנחנו לא מעוניינים בחציבת קירות בחודש וחצי שנותר לנו לשהות בדירה. לא מעוניינים בליכלוך הרב הכרוך בכך ובפועלים שיסתובבו בבית. בעלי הדירה מבחינתם נחושים לערוך את התיקונים בזמן שאנחנו כאן כי לטענתם הקבלן שיבצע זאת לא יהיה בארץ במהלך חודש אוגוסט וחשוב להם לגמור עם התיקונים עד ה15 באוגוסט כדי שדיירים חדשים יוכלו להיכנס לפני תחילת שנה"ל לדירה מתוקנת.
שאלתי - האם אנו מחוייבים לאפשר לבעלי הדירה להיכנס ולערוך את התיקונים בזמן שאנו עדיין בדירה בניגוד לרצוננו?או שיש לנו הזכות שלא לאפשר זאת?
תודה רבה מראש על המענה!
 

קלייטון.ש

Well-known member
בהחלט לפי החוק אינכם מחוייבים לאפשר למשכיר להפריע לכם בדירה

חוק השכירות והשאילה סעיף 11:
11. המשכיר חייב לאפשר לשוכר להשתמש במושכר במשך תקופת השכירות לפי המוסכם בין הצדדים ללא הפרעה מצדו או מטעמו.
וסעיף 17. השוכר חייב לאפשר למשכיר, בכל עת סבירה, לבדוק את המושכר ולבצע בו תיקונים, ובלבד שהמשכיר יודיע לו על כך זמן סביר מראש וימעיט ככל האפשר בהפרעה לשוכר.
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p222k1_001.htm
 
למעלה