ערכי סוכר מוזרים

slightly

New member
ערכי סוכר מוזרים

שעתיים אחרי האוכל הערכים שלי נעים בין 140-180. שעתיים וחצי האחרי האוכל - יש ירידה ל 110-125. למה הצניחות האלה בתוך חצי שעה ? האם זה נורמלי ? הסוכר גבוה במיוחד אחרי ארוחת בוקר (קורנפלקס וגיל), ופחות אחרי ארוחות אחרות. יש הסבר הגיוני לתופעה ?
 

איליקו

New member
אכן מוזר

ל-Slightly שלום, זה מוזר אבל ככה זה. לכל מזון יש את הערך הגליקמי שלו ואת קצב ספיגת הסוכר שלו בדם. לקורנפלקס, אגב, גם ללא סוכר, יש אינדקס גליקמי גבוה ואני אישית נמנע ממנו כמעט לחלוטין. איליקו
 
מסכימה...

לכל מזון יש את קצב ההתפרקות וסיפגתו בדם בקצב שלו, לדוגמא: לשומן לוקח 3 שעות להתפרק אז אם אוכלים ג´חנון לדוגמא שהוא מלא בשומן את התוצאות של האכילה נראה בין 2 וחצי לבין 3 וחצי שעות אחרי הארוחה.
 

איליקו

New member
מה עם גלידה?

אומרים שגם גלידה מתפרקת מאוד לאט בגלל השומן. למישהו יש נסיון עם גלידה?
 

10shosh

New member
בעיה דומה

גם לי יש בעיה דומה במיוחד בערב (אבל גם בשעות אחרות), אני מודדת > ערכים של 100, > ואז כמובן צריך לאכול משהו לפני השינה, וכשאני מודדת שוב לאחר > חתיכה עוגה או פרוסה שתיים של לחם - אין שינוי בערכים והם אפילו > יורדים ואז צריך לאכול שוב וזה די מעצבן כי אני כבר מתה ללכת > לישון ולא לאכול.,.....
 

איליקו

New member
מה הבעיה?

למה את צריכה לאכול לפני השינה? יש לך נטיה להיפוגליקמיה? איזה סוג סוכרת יש לך? כמו כן, אם את אוכלת עוגה והסוכר לא עולה בכלל זה באמת מוזר. האם זה קורה רק בערב? כשאת אוכלת עוגה בבוקר הסוכר כן עולה?
 

10shosh

New member
כן

אם אני לא אוכל אני אכנס להיפו בלילה וזה לא נעים (סוכרת סוג 1 כמובן...) זה יכול לקרות גם בבוקר אבל בעיקר מפירות וזה די מובן (סוכר מהיר ונספג תוך שעה....)
 

אקווה

New member
גם לי קורה לפעמים

בלילה, לפני השינה, שהסוכר נמוך ואני אוכלת והוא לא עולה אלא להיפך, רק יורד. ואז אני אוכלת עוד משהו ובבוקר קמה עם ערכים נורא גבוהים בד"כ... כנראה שזה בגלל הזמן שלוקח למזון להתפרק, כמו שנאמר כאן. אצל כל אחד זה שונה, וסוגי מזון מתפרקים אצל כל אחד קצת אחרת. (אצלי למשל - אני בד"כ לא אוכלת דברים מתוקים כדי להעלות את הסוכר אלא תפוח - משהו פסיכולוגי - אני לא מכניסה (כמעט) לפה שום דבר שיש בו סוכר, רק כשממש ממש נמוך לי..). בקיצור - כל אחד צריך ללמוד את הגוף שלו ואת תגובותיו לכל מיני סוגי מזון. דיאטנית בהחלט יכולה לעזור בזה.
 
אני לא יודעת אם זה ממש הסיבה....

אבל היפו לעיתים רבות גורר אחריו רמות סוכר מאוד גבוהות. לדוגמא: פעם אחת היה לי 43 אכלתי 2 פרוסות לחם ושתיתי רבע כוס מיץ פטל ואחרי שעה וחצי היה לי 450... אולי בגלל זה???
 

slightly

New member
אולי, אבל...

אולי הבעיה בכלל נובעת מלבלב חולה שלא יודע לאזן את הרמות, ולא ממש משנה מה אנחנו אוכלים או מתי אוכלים ?? אני שמה לב שלא תמיד יש קשר בין סוג המזון לרמת הסוכר. זה דיי מפחיד, כי לא יודעים למה לצפות.
 

אקווה

New member
הממממ.....

הלבלב לא ממש "חולה" הוא פשוט לא פועל לצורך ענייננו... תאי הביתא שעליו פשוט לא מפרישים אינסולין לכן זו לא שאלה של האם הלבלב יודע או לא יודע לאזן את הרמות. הלבלב לא יודע לעשות את זה כי הוא לא יכול לעשות את זה. אמנם גם אם נאכל אותו מזון כל פעם לא בטוח שתמיד התגובה אליו תהיה אותה תגובה מבחינת ערכי הסוכר, אבל היא כנראה תהיה פחות או יותר דומה. אני נוטה להסכים כאן עם חן - בד"כ אחרי היפו יש קפיצה חדה של ערכי הסוכר, ולא תמיד משנה כמה אוכלים. בקיצור - להיזהר מהיפויים קשים, זו המסקנה...
 

elad2040

New member
מעניין,

מהניסיון שלי עם היפואים, יש לי קפיצה של הסוכר רק אם אני אוכל הרבה. הבעיה היא שהרבה פעמים בהיפו אתה מרגיש כל כך רע שממש קשה לא לאכול הרבה, אבל עם הזמן למדתי איך לעשות את זה ואני בדרך כלל מתאזן היטב אחרי היפו (מקסימום עולה ל140 או 160).
 

slightly

New member
למזלי ....

אילחמדולילה, אני עדיין לא יודעת מה זה היפו. מקווה שגם לא אדע !
 
למעלה