עתודה בקולנוע וטלויזיה

אתי 13

New member
עתודה בקולנוע וטלויזיה

רציתי רק ליידע אתכם.. אני רואה שיש פה הרבה תלמידי י"ב ולא נראה לי שאתם מודעים לכך שיש עתודה במקצוע הזה. אז זהו.. יש עתודה כזאת! ואני אספר לכם עליה קצת.. אתם ממשיכים ללמוד פשוט.. שנה אחת-תעודת טכנאי קולנוע וטלויזיה, שנתיים- תעודת הנדסאי קולנוע וטלויזיה. אני מעדיפה להעתיק לכם קצת מידע מאתר של אחד בתי הספר האלו והוא "אורט מגדים כרמיאל" שעליו אני בעצם ממליצה לכם גם. יש עוד שני בתי ספר כאלה- בגבעתיים וראשון לציון. אני חושבת שבראשון לציון יש רק י"ג, ומי שרוצה לעשות י"ד בד"כ עובר לגבעתיים. הלימודים מכניסים אתכם כמעט אוטומטית (לבנים עם פרופיל גבוה זה בעייתי, בנות נכנסות בלי בעיה) לקורס מפיקי וידאו בצבא, שממנו אתם תצאו לכלל יחידות ההסרטה של מז"י- דובר צה"ל, חינוך, קשר, מודיעין, הנדסה קרבית וכו'. ויהיה לכם על הכותפות של המדים צלם צבאי ואז ברכבת ישגעו אתכם.. "תצלם אותי, צלמי אותי, אני רוצה תמונה..!". אתם חותמים שנה וחצי קבע (שלא תמומש מכיוון שאין תקנים לקבע בצבא, קבע=כסף ואין את זה לצבא). ואת השאר אני כבר אעשה העתק-הדבק.. ברוכים הבאים לאתר של מכללת אורט מגדים כרמיאל. מכללת אורט מגדים לטלויזיה וקולנוע הוקמה בשנה 1997, כשהוחלט לראשונה, במשרד החינוך לפתוח מכללות לצעירים בתחום זה. במהלך השנים צברה המכללה ידע רב ונסיון, וצמחה להיות המכללה המובילה בארץ. הסטודנטים מגיעים מכל רחבי הארץ - קרית גת, חבל הבשור בדרום, קרית שמונה, קצרין בצפון , לומדים כאן וחיים כסטודנטים לכל דבר. משך הלימודים : כיתה יג' במסלול טכנאים - תחילת ספטמבר עד סוף אפריל. כיתה יד' - מסלול הנדסאים - ספטבמר עד סוף אפריל. תנאי קבלה זכאות לתעודת בגרות שבע יחידות בגרות בתקשורת (בוגרי 5 יח"ל בתקשורת וחברה נדרשים לערוך השלמות) אישור מהצבא (עתודאי, דחיית שירות וכד'...) (תלמידים חסרי זכאות , יתקבלו רק עם התחייבות להשלמת התעודה במהלך הלימודים) במהלך הלימודים מתקיימות בחינות פנימיות, כמקובל במכללות, ובחודש מרץ בכל שנה מתקיימות בחינות חיצוניות על ידי משרד החינוך. כמו כן מחוייב הסטודנט בעבודת גמר - סרט, לפי דרישות והנחיות משרד החינוך. הסטודנטים הם במעמד עתודאים בצה"ל, למעט מי שאינו חייב גיוס. מילגות ניתנות על ידי משרד החינוך ועל ידי רשת אורט, לפי קריטריונים. כמן כן רשאי הסטודנט לפנות, ביוזמתו האישית, לקרנות שונות שיתמכו במימון לימודיו. באתר זה של המכללה ניתן להגיע לאתר המלגות הרשמי של ארץ ישראל. הסטודניטים מתגוררים בדירות שכורות, סמוך למכללה. הנהלת המכללה עוזרת לסטודנטים באיתור דירות מגורים אנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת. רכז המגמה והנהלת המכללה לשאלות ובירורים - יוסי סלס רכז המגמה - 052810324 דוא"ל [email protected]
 

ganooov

New member
לא סתם אמרו לי להוריד פרופיל ../images/Emo7.gif

אני אהיה צלם קרבי
. (הממ. ממש לא מחכה לרגע) בהצלחה למי שעושה מסלול כזה
.
 
טוב,

בתור אחת שלומדת כרגע באורט טכניקום- גבעתיים ביג'. אני אישית בפיצ'ינג לא אהבתי בכלל את כרמיאל - רמה הרבה יותר נמוכה מ - גבעתיים - לפחות בנושא התסריטים. ללכת על זה? אני לא ממליצה לכולם - זה קשה. מי שרוצה להיות רק צלם בצבא - שלחו מכתבים המון מכתבים והמלצות מהמורים בתיכון יספיק לכם בשביל להיות צלמים. הנדסאים זה יותר לעתיד. יש מכללות ליג' ב: חולון אור עקיבא כרימיאל וגבעתיים ממשיכים ליד': רק בגבעתיים וכרמיאל. אבל סך הכל - כיף :)
 

אתי 13

New member
רמה הרבה יותר נמוכה?

היית רוצה! ואל תתחילי איתי בנושא הזה. (לידע כללי לשאר הקוראים.. ישנה יריבות "רבת שנים" בין כרמיאל לגבעתיים). ובתור אחת שבצבא כבר בתפקיד צ.צבאי זה לא נכון שהרבה מכתבים יעזרו.. מעט מאוד אנשים מגיעים ליחידות האלה בלי הלימודים, לפחות ליחידות הגדולות.. ליחידות הגדולות מגיעים או בפרוטקציות או עם הלימודים האלה.. אם אתם רוצים להיזרק ביחידות בטיזינבי אז סבבה.. לכו על זה! וזה באמת נורא כיף. אני חושבת שהלימודים לא היו קשים נורא, ב-י"ד הרבה יותר כיף. הרמה של המבחנים החיצוניים- של משרד החינוך.. פשוט בושה לאנושות, מזלזלים בנו בטירוף. וזהו. אה! ויש מורים יותר טובים בכרמיאל. אוהבים את יוסי!
 
סתם שאלה

ובזה נסגור פה את "קרב כרמיאל-גבעתיים" מתי זכיתם פעם אחרונה בתחרות בפיצ'ינג? (מקום ראשון, ולא שני להפך מהשנה כי ריחמו על הכמיאלסטים)
 

ortald1

New member
אמממ....

זה שהמורים שלכם הם חלק מצוות השופטים ממש לא משפיע על הבחירה... כמו כל שנה... הסרטים הטובים יותר הם של כרמיאל... אתם תמשיכו לזכות בפיצ'ינג אנחנו נמשיך לזכות בפרסים של הפסטיבלים.
 

pink cigarette

New member
יוסי הזה נורא חמוד.

כמעט הצליח לשכנע אותי שאני רוצה ללכת לשם. בסוף הייתי חולה כשהיה יום פתוח ולא הלכתי, ובמקביל ובלי קשר גם וויתרתי על הרעיון. אני מעדיפה לעשות משהו אחר בצבא, ולא רוצה לעשות את הי"ג-י"ד הזה. הבנתי ממישהו שעושה את זה שזה לא מאוד שונה מתוכנית הלימודים בביה"ס שלי והשוני הוא בעיקר במורים (טובים יותר). 'נעארף. אני מעדיפה ללכת לסם שפיגל (הוי, זאתי, יש לך חלומות גדולים) כולל הבונוס של ירושלים מאשר ללמוד בכרמיאל. לא סתם אני אומרת את שם העיר ב-כ' רפה.
 
יש הבדל בלימודים

בין מכללות טכנולוגיות לסם שפיגל או כל מקום אחר. רוצים לעבוד מעשי בקולנוע - לכו ללמוד ב-יג יד - בעתודה טכנולךוגית לתואר הנדסאי לומדים יותר מעשי ומנסיון והפך מתארים באונברסטאות ומכללות.
 

ברונדבי

New member
אתה שוכח בעצם

שאיך שאני יודע, חוץ מבי"ס אחד בראשון (או נס ציונה? או משהו באזור?) ועוד כמה אולי, רוב הבתי ספר, והמגמות המדוברות של המשתתפים בפורום זה קולנוע עיוני-מעשי, לא מקצועי. יש הבדל, לא ממש יש הרוצים עתיד בתחום מקצועי.
 
למעלה